Hvad er bedst af Teleselskaberne???
Fra : Morten Holm

Dato : 02-01-03 10:45

Hej Gruppe...

Sad og diskuterede med en af mine venner om hvad der er bedst at TDC
Abonement eller Sonofon....
Hvad kan de Tdc som sonofon ikke kan og omvendt?
Og hvad med priserne er det lige billige??

Morten Holm
Miniholm@hotmail.com
ICQ: 151051555

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 02-01-03 12:46

"Morten Holm" <Miniholm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Abonement eller Sonofon....
> Hvad kan de Tdc som sonofon ikke kan og omvendt?
> Og hvad med priserne er det lige billige??

Min erfaring er at TDC dækker bedre på landet end Sonofon gør. Basta. Jeg er
ligeglad med hvor meget de påstår at de dækker, statistikker må være
taknemmelige. Helt konkret kan jeg fortælle at jeg erhvervede mig min
private mobiltlf. pga. arbejdets mobiltlf. (sonofon) ikke dækkede hos en
(nu) x-kæreste, min lillebror og mine forældres sommerhus. TDC virker helt
perfekt alle 3 steder :) Derfor har jeg altid 2 mobilos at slæbe rundt på
(suk) og kan derfor hurtigt konstatere hvor der er størst dækning. Eneste
sted hvor det er helt håbløst uanset hvem af de 2 der bruges er når man
sidder i kystbanen.

Så derfor ville jeg vælge en udbyder der bruger TDC's netværk, f.eks.
Telmore, der alt andet lige er væsentligt billigere.

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i email.

Fra : Georg

Dato : 04-01-03 17:43

Jeg har prøvet alle selskaberne (undtaget er Telia) og den bedste dækning
fås på TDC`s net. Tdc er også den operatør der har flest frekvenser
(trafikkanaler) i nettet. Sonofon har 2* 8,8 MHz på gsm 900 og 2*19,6 MHz på
1800 netet. TDC har 2*8,8 MHz på 900 båndet og 2*26,6 MHz i 1800 båndet.
Orange og Telia har hver 2*5,7 MHz i 900 båndet og 2*14,4 i 1800 båndet. Nu
er det ikke alene et spørgsmål om hvor mange kanaler der er til rådighed i
cellerne, men også hvordan netværket er opbygget. I tæt befolkede områder,
tilstræbes mikroceller, altså celler der dækker et lille geografisk areal
således at der er stor kapacitet til et lille område. På landet, hvor
trafikintensiteten er mindre, dækker hver celle et større geografisk område.
Mine egne observationer, sammenholdt med ovenstående, giver mig det indtryk,
at Sonofons net slet ikke har samme kapacitet som TDC Mobils net. TDC Mobil
har 3 gange så mange sites på sydfyn som Sonofon, plus en langt bedre
dækning både inden og udendørs, i randområder og selvfølgelig i byer. TDC`s
sites står tættere og der er langt flere GSM 1800 sites selv i randområder,
hvilket Sonofon ikke har formået at opstille. Telia og Orange, der i flere
år kun har skullet koncentrere sig om 1800 nettet har måske flere 1800 sites
end TDC. Men mit klare indtryk er, at TDC er den absolut stærkeste og bedst
dækkende operatør. Og nej, jeg har ikke fået noget af TDC for dette indlæg.

Fra : Michael Jensen

Dato : 02-01-03 15:17

> [...]
> Abonement eller Sonofon....
> Hvad kan de Tdc som sonofon ikke kan og omvendt?
> Og hvad med priserne er det lige billige??

Dansk Teknologisk Institut har teste dækningen hos de danske teleselskaber,
og har kåret TDC Mobil som vinder.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 02-01-03 17:11

"Michael Jensen" <michael@FJERNDETTEfreezz.dk> wrote

> Dansk Teknologisk Institut har teste dækningen hos de danske
teleselskaber,
> og har kåret TDC Mobil som vinder.

Nu er dækning ikke ret meget værd, hvis der ingen kapacitet er....

--
Mvh Henrik.

Fra : Nicolai

Dato : 02-01-03 17:38

> Nu er dækning ikke ret meget værd, hvis der ingen kapacitet er....

Tænker du på omkring nytåret lidt før oger efter midnat?....

(har aldrig problemer ellers, har Telmore)

Fra : Søren Blom

Dato : 02-01-03 18:58

"Nicolai" <nifonewsFJERNDETTE@tiscali.dk> skrev

> Tænker du på omkring nytåret lidt før oger efter midnat?....
>
> (har aldrig problemer ellers, har Telmore)

Lige omkring årsskiftet var det ikke til at ringe eller sende smser hos
Telmore, men jeg tror at det var alle net uanset selskab der var tvunget i
knæ i en lille times tid. Men det er hvad man kan forvente, når der er flere
millioner bruger der vil benytte det samme på samme tid, hvilket jo kun sker
ved lejligheder som årsskrift og natur katastrofer, hvor man alligevel ikke
skal forvente at alt fungere problemfrit.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Nicolai

Dato : 02-01-03 19:11

> [...]
> ved lejligheder som årsskrift og natur katastrofer, hvor man alligevel ikke
> skal forvente at alt fungere problemfrit.

Enig. Læste om et svensk net der brød helt sammen. Jeg synes faktisk det gik rimeligt hos Telmore (TDC)

Fra : Fischer

Dato : 02-01-03 19:39

> Men det er hvad man kan forvente, når der er flere millioner
> bruger der vil benytte det samme på samme tid

Ja, ved årsskiftet er der vist altid dømt problemer.
Det kan dog være tragisk for dem der har brug for telefonen til andet end at
ønske andre fulderikker godt nytår.

> hvilket jo kun sker ved lejligheder som årsskrift og natur katastrofer
> hvor man alligevel ikke skal forvente at alt fungere problemfrit.

Diskussionen har været her flere gange før.

Nytåret kan jeg leve med - også at en festival med flere 10-tusinder kan
skabe problemer.
Men jeg har svært ved at acceptere, at selv relativt små stigninger i
mobiltelefoni kan lægge hele lortet ned.

I to tilfælde jeg har hørt om, synes jeg det er for dårligt, at der forekom
nedbrud:

1. Snestormen sidste vinter.
Ja, flere kom i problemer og havde brug for at ringe hjem (min hustru
incl.), men mobilnettet var overbelastet. Og det må da være begrænset hvor
mange ekstra der havde vovet sig ud i det voldsomme snevejr.

2. Ulykkerne på motorvejen i trekantsområdet for et par måneder siden.
Der var nogle hundrede biler strandet på den øst-jydske motorvej. Jeg ved
godt, at mange pludselig greb telefonen for at ringe hjem eller 112. Og selv
om de alle var på de samme få sendemaster, så snakkede de næppe i timevis.
Det er mit indtryk at 'masterne' brød sammen - i stedet for at håndtere
situationen og blot prioriterede opkaldene efter kapaciteten.

Jeg ved godt at overkapacitet koster penge, men jeg synes da at vi betaler
rigeligt for mobiltelefoni til at forvente, at det også fungerer i de lidt
tilspissede situationer (ikke nytårsaften eller landsdækkende katastrofer).
Hvor mange mia. var det at TDC havde i overskud sidste år?

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Thorbjørn

Dato : 07-01-03 16:13

Nicolai skrev

> Tænker du på omkring nytåret lidt før oger efter midnat?....

Jeg kan anbefale en kombination af en telefon med autogentag og et
abonnement uden opkaldsafgift. Det lykkedes mig at gennemføre tre samtaler
fra 00:05 til 00:20 på den måde nytårsaften fra Kbh. Ø.

-Thorbjørn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-03 19:37

"Thorbjørn" <thorbjorn@2night.dk> wrote in

> [...]
> et abonnement uden opkaldsafgift. Det lykkedes mig at gennemføre
> tre samtaler fra 00:05 til 00:20 på den måde nytårsaften fra

Det lyder som om jeg har været heldig med at få et opkald (indgående)
igennem fra Englang lidt efter midnat så.

SMS'er var også pænt belastet nytårsnat - sendte 00:08, fik besked
01:20 at den var modtaget 00:11...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-01-03 20:36

> Nu er dækning ikke ret meget værd, hvis der ingen kapacitet er....

Det var også galt med Sonofon.
Ret frustrerende at telefonen blot meddeler "Netværket er optaget" når
man ved der står en man har en aftale med og venter, men man er ved at
komme for sent fordi ens scooter ikke er bygget til at starte i 15
graders frost (rigtigt gættet - selvoplevet historie...)

--
Michael
Send GRATIS SMS til alle danske og udenlandske mobiltelefoner

Fra : Lars Raaby

Dato : 02-01-03 22:37

Michael Jensen skrev bl.a.:

> Dansk Teknologisk Institut har teste dækningen hos de danske
> teleselskaber, og har kåret TDC Mobil som vinder.

Orange har vist den dårligste dækning. I de store byer dækker de
rimiligt men ude på landet kan man kun snakke i max 5 min hvis
man køre i bil.

Lars Raaby

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 04-01-03 12:26

Morten Holm wrote:
> Sad og diskuterede med en af mine venner om hvad der er bedst at TDC

Men det var det jeg sagde Morten...
Der var også nogen der ville give mig ret i at TDC nu engang er bedst.. :)
Der må også være en grund til at TDC er størst på mobil-delen når der nu er
+/- 6 andre selskaber der konkurerer med billigere priser og så meget
andet... Men det har nok også noget at gøre med at det er nemmere for Hr. og
Fru. Danmark og smide sin telefon ned i den lokale teledanmark butik... Der
er LAAANGT flere TDC-Butikker end Orange, Sonofon osv.....
Men jeg vil altid sige at TDC er det bedste :)

Mvh.
Hans-Jacob

OE feat. OE-Quotefix