information om nokia 7650
Fra : Søren Dp

Dato : 02-01-03 10:12

Hej

jeg overvejer at anskaffe mig en nokia 7650 - er der nogle gode eller
dårlige erfaringer med denn telefon, har tjekket div. ting - og er klar over
småproblemer med fyldt hukommelse. Men har lidt svært ved at se nogen
alternativer lige pt. Har en t68i, og er ikke interesseret i spv eller
ericsson t800.

Søren

Fra : Tom

Dato : 04-01-03 12:44

> [...]
> småproblemer med fyldt hukommelse. Men har lidt svært ved at se nogen
> alternativer lige pt. Har en t68i, og er ikke interesseret i spv eller

Jeg har en 7650 og er vildt glad for den. Eneste minus ved den er dens
udseende/størrelse men kan man leve med den lille ekstrastørrelse så er den
god.
Min havde også Memory full men ved bare at indtaste reset koden så funkede
den igen og der røg ingen data/programmer fordi den blev resat, så det kan
man nu sagtens leve med.

Selvfølgelig kunne man ønske sig mere RAM men hvis ikke lige man SKAL have
100 billeder og DOOM liggende så er 4MB nu rigeligt.

Man skulle være et skarn hvis man ikke bliver glad for en telefon der kan så
meget.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ally

Dato : 05-01-03 11:42

>Hej

I lige måde

> [...]
>småproblemer med fyldt hukommelse. Men har lidt svært ved at se nogen
>alternativer lige pt. Har en t68i, og er ikke interesseret i spv eller

Hvis du har en t68i, hvorfor så skifte? Eller sagt på en lidt anden
måde... jeg har en 7650 på prøve i øjeblikket, og jeg må tilstå, at
jeg kan ikke se, hvad der er så fedt ved den. Godtnok har jeg ikke
GPRS abonnement, så derfor er jeg afskåret fra en stor del af dens
funktioner. Omvendt har jeg personligt ikke brug for at kunne sende
billeder. Og det er vel det, der er dens største force.

Billedkvaliteten er, hvad jeg bedst kan betegne som totalt ubrugelig.
Det er da skægt nok at man lige kan sende et lille billede med
teksten: "Se lige, hvor jeg er... er det ikke flot?"... problemet er
bare, at billedet er himmelråbende utydeligt. I midten er det okay
skarpt, men jo længere man nærmer sig kanten, jo mere utydeligt bliver
det. Jeg tog et billede nede i det lokale indkøbscenter. Der stod en
kunde ca. 3 meter fra mig. På billedet er det totalt umuligt at se
ansigtet. Jeg uploader gerne testbilleder til dk.binaer, hvis det har
interesse.

Det, jeg var mest spændt på, var dens PIM-funktioner... jeg havde
håbet, den ville være i stand til at overtage arbejdet fra min PDA...
men her skuffede den også. Alt for få indstillingsmuligheder... endda
værre end Pocket PC's, som i forvejen ikke er noget at råbe hurra for
på den front.

Så fra mit synspunkt er den en stor skuffelse. Men som det nok kan
ses, så er jeg nok heller ikke lige i dens målgruppe. Jeg er mere til
en PDA-lignende telefon a'la 9210i. Så for en GPRS-billede-java-junkie
er den måske bedre egnet

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Søren Dp

Dato : 05-01-03 16:08

Hej

tak for svarene, det jeg nok mest havde håbet på var at den kunne overtage
min palm, da det er (i mine øjne) træls at rende rundt med 2 ting, hvis
mulighederne er der, for at undvære den ene. Mht billederne vil det være
kanon hvis du gider at smide et i dk.binaer

Søren

Fra : Ally

Dato : 05-01-03 20:04

On Sun, 5 Jan 2003 16:08:07 +0100, "Søren Dp" <sdp@909mail.dk> wrote:
>tak for svarene, det jeg nok mest havde håbet på var at den kunne overtage
>min palm, da det er (i mine øjne) træls at rende rundt med 2 ting, hvis
>mulighederne er der, for at undvære den ene.

Helt enig! Det er også det, jeg går og drømmer om... men det bliver
bare ikke 7650, der bliver svaret på mine drømme. Det er klart
kameradelen, det hele drejer sig om på den model.

>Mht billederne vil det være
>kanon hvis du gider at smide et i dk.binaer

Det er hermed gjort. Der ligger et indlæg med titlen
"Dk.teknik.telefoni.mobil: Testbilleder - 7650" indeholdende 3
billeder.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Tom

Dato : 05-01-03 20:09

> Helt enig! Det er også det, jeg går og drømmer om... men det bliver
> bare ikke 7650, der bliver svaret på mine drømme. Det er klart
> kameradelen, det hele drejer sig om på den model.

Måske skulle du læse et par timer på my-communicator for at se hvad du alt
kan med en sådan.

Fra : Søren Dp

Dato : 05-01-03 21:44

takker mange gange for billederne

Mvh

Fra : Tom

Dato : 05-01-03 20:05

> [...]
> funktioner. Omvendt har jeg personligt ikke brug for at kunne sende
> billeder. Og det er vel det, der er dens største force.

Det er da ikke kun at kunne sende billeder, du kan også tage billeder med
hjem fra de oplevelser du har haft. Du kan wappe, du kan surfe på www. du
kan bruge din e-mail, du kan bruge ICQ, du kan optage og afspille videoklip,
du kan tage din kalender med osv. Vil du lige sætte dig ind i alt hvad den
kan inden du hakker på den

> [...]
> kunde ca. 3 meter fra mig. På billedet er det totalt umuligt at se
> ansigtet. Jeg uploader gerne testbilleder til dk.binaer, hvis det har

Ja det indbyggede kamera kan ikke måle sig med et "rigtigt" digitalkemara.
Dertil er optikken alt for lille og uden zoom osv. Så det er kun til til at
sende et billede med information frem for kvalitet.

> [...]
> men her skuffede den også. Alt for få indstillingsmuligheder... endda
> værre end Pocket PC's, som i forvejen ikke er noget at råbe hurra for

Vrøvl, Kalenderen er stort set en kopi af Outlook 2000 kalenderen hvis vi
snakker planlægning af møder. Den mangler dog Journal funktionen.

> [...]
> ses, så er jeg nok heller ikke lige i dens målgruppe. Jeg er mere til
> en PDA-lignende telefon a'la 9210i. Så for en GPRS-billede-java-junkie

Du har jo heller ikke sat dig ind i alt dens funktionalitet (sorry)

Fra : Ally

Dato : 05-01-03 20:27

>Det er da ikke kun at kunne sende billeder, du kan også tage billeder med
>hjem fra de oplevelser du har haft.

Hvilken fornøjelse har man af billeder af sine oplevelser, når
billederne er i en mildest talt elendig kvalitet? Det er en ubrugelig
feature efter min mening.

> [...]
>du kan tage din kalender med osv. Vil du lige sætte dig ind i alt hvad den

Jeg "hakker på den" baseret på mine egne oplevelser og mening om den,
hvilket jeg også gjorde opmærksom på. Den er sikkert fed til dem, der
kan bruge de features til noget... jeg kan bare ikke. Jeg gider ikke
surfe på www på en så langsom forbindelse og på en så lille skærm uden
mus m.m. Jeg bruger aldrig wap, for jeg har endnu ikke set
killer-applikationen. ICQ kan jeg til nød se en idé i, men det er ikke
nok for mig til at ville have den model.

>Ja det indbyggede kamera kan ikke måle sig med et "rigtigt" digitalkemara.
>Dertil er optikken alt for lille og uden zoom osv. Så det er kun til til at
>sende et billede med information frem for kvalitet.

Enig... det er da en brugbar feature til
"se-lige-hvor-jeg-er"-billeder, men heller ikke til andet.

>Vrøvl, Kalenderen er stort set en kopi af Outlook 2000 kalenderen hvis vi
>snakker planlægning af møder. Den mangler dog Journal funktionen.

Arh, nu overdriver du vist en del To-do-listen har kun mulighed
for emne, frist og prioritet... hvor er f.eks. alarm henne? Selve
kalenderen kan du umuligt sammenligne med Outlook 2000. Til nød kan
den sammenlignes med den typiske PDA's kalender.

>Du har jo heller ikke sat dig ind i alt dens funktionalitet (sorry)

Jeg har ikke arbejdet med den i ugevis nej, men de ting, som jeg
prioriterer højt, har jeg arbejdet en del med, og de imponerer absolut
ikke. Efter min mening er dens vigtigste feature, kameradelen, og som
de tre testbilleder, jeg har uploadet til dk.binaer, nok også kan
synliggøre, så er den feature ubrugelig til andet end fis og leg, og
til et enkelt "se-hvor-jeg-er"-billede på MMS i ny og næ.

Men som jeg også skrev i mit svar, så er jeg nok ikke målgruppen til
den model. Det er også derfor, jeg gør meget ud at at understrege, at
det her er altså min egen mening, og at den sikkert er fed til andre
brugere. Men de brugere, der ligger i samme målgruppe som mig (der
prioriterer PIM-funktioner højere end kamera-"gejl"), kan forhåbentlig
bruge erfaringerne til noget.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Tom

Dato : 06-01-03 11:24

> Hvilken fornøjelse har man af billeder af sine oplevelser, når
> billederne er i en mildest talt elendig kvalitet? Det er en ubrugelig
> feature efter min mening.

Fordi man altid har mobilen på sig hvilket man ikke har med et normalt dig.
kamera. Kvaliteten ER dårlig det vil jeg give dig ret i, men et billede
siger stadig mere end 1000 ord.

> [...]
> killer-applikationen. ICQ kan jeg til nød se en idé i, men det er ikke
> nok for mig til at ville have den model.

Den skal heller ikke være en konkurrent til en PC/laptop men et supplement.
Det er da lækkert at stå et sted ud på "landet" og så lige kunne få
internetadgang til f.eks en køreplan eller vejret osv.
e-mail kan de fleste vel også bruge.

> [...]
> kalenderen kan du umuligt sammenligne med Outlook 2000. Til nød kan
> den sammenlignes med den typiske PDA's kalender.

På min 7650 synkroniserer kalenderen 100% med den i outlook så jeg har samme
kopi i PC og telefon.

> [...]
> synliggøre, så er den feature ubrugelig til andet end fis og leg, og
> til et enkelt "se-hvor-jeg-er"-billede på MMS i ny og næ.

Det er da kun fordi du har set alle de Nokia 7650 reklamer i TV at du er så
fikseret på kameraet. En sådan telefon er meget andet og mere end et
lommekamera.

> [...]
> brugere. Men de brugere, der ligger i samme målgruppe som mig (der
> prioriterer PIM-funktioner højere end kamera-"gejl"), kan forhåbentlig

Ja der er forskellige målgrupper, men jeg kunne nu ønske mig at du havde
læst lidt mere om alt hvad den kan og hvad der allerede findes af software
til den.

Fra : Ally

Dato : 06-01-03 15:48

> [...]
>Det er da lækkert at stå et sted ud på "landet" og så lige kunne få
>internetadgang til f.eks en køreplan eller vejret osv.

Alt drejer sig jo om behov. Mit behov er forskellig fra, hvad 7650
tilbyder. Hvis jeg har brug for en køreplan ude i marken, så ringer
jeg. Jeg orker ikke bruge nettet på et T9 tastatur.

>På min 7650 synkroniserer kalenderen 100% med den i outlook så jeg har samme
>kopi i PC og telefon.

Også notater til aftaler? Så vidt jeg kan se er der ikke noget
notatfelt til mødeaftaler. Og det bruger jeg meget tit.

>Det er da kun fordi du har set alle de Nokia 7650 reklamer i TV at du er så
>fikseret på kameraet. En sådan telefon er meget andet og mere end et
>lommekamera.

Det siger jo også lidt om, hvor Nokia placerer modellen på markedet.
Fandtes 7650 i en version uden kamera men med stærkere PIM-funktioner,
så var jeg voldsomt interesseret.

>Ja der er forskellige målgrupper, men jeg kunne nu ønske mig at du havde
>læst lidt mere om alt hvad den kan og hvad der allerede findes af software
>til den.

Det indrømmer jeg gerne, at jeg ikke har sat mig ind i. Jeg har kigget
på telefonen "out-of-the-box", og dér passer 7650'eren ikke ind i mit
forbrugsmønster. Jeg er nok mere til 9210i'eren... især hvis den kom
med USB-tilslutning

De venligste hilsener

Allan
--