MS Windows
briani 27239
Engang for længe siden (slette/omdøbe file~
Fra : KE

Dato : 02-01-03 10:01

var der en venlig sjæl som gjorde mig opmærksom på en "fejl" i windowsXP som
gjorde at man tit havde problemer med at slette og omdøbe filer -
fejlmeddelelsen filen er i brug kommer frem.

Der var også en løsning til dette, men denne har jeg mistet - er der nogen
her i NG som kan hjælpe mig?

har luret bagud i denne gruppe, søgt på google og tweakxp!

Mvh
KE

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-01-03 15:41

KE 's insignificant opinion was stated in:

> [...]
> omdøbe filer - fejlmeddelelsen filen er i brug kommer frem.
>
> Der var også en løsning til dette, men denne har jeg mistet - er der

Ved ikke om det er den her du leder efter ?
{
Delete an Undeletable file...

Open a Command Prompt window and leave it open. Close all open programs.

Click Start, Run and enter TASKMGR.EXE or Ctrl + Alt + Esc

Go to the Processes tab and End Process on Explorer.exe. Leave Task Manager
open.

undeletable file is located in.

At the command prompt type DEL <filename> where <filename> is the file you
wish to delete.

restart the GUI shell.

Close Task Manager.

}

Ellers prøv at boote i fejlsikret eller på en rescue/boot disk..

/Sune

Fra : Jens

Dato : 04-01-03 15:37

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> skrev i en meddelelse
> KE 's insignificant opinion was stated in:

Log på som administrator, så kan du slette alt hvad du har lyst til, de
filer de nægter ligger i en mappe som er skrivebeskyttet, eller de er selv
skrivebeskyttet.

mvh Jens