MS Windows
briani 27239
XP 2 versioner
Fra : KC

Dato : 02-01-03 09:51

Hej NG og godt nytår

Har hygge mig lidt med PC'en i julen og rodet med noget jeg ikke havde
forstand på!!!!

Dacit var at jeg måtte inst en ny win XP, men nu ligger der to. Vil gerne
have fjernet den ene.

Hvordan gør jeg det?

På forhånd tak!

mvh

KV

Fra : Thomas

Dato : 02-01-03 10:06

"KC" <kay-verner@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forstand på!!!!
>
> Dacit var at jeg måtte inst en ny win XP, men nu ligger der to. Vil gerne

Hvis de ligger på SAMME drev, er der nememste at formatere hele systemet og
starte forfra.

er det derimod installeret på 2 forskellige partitioner/drev kan du blot
ændre din BOOT.INI ( ligger i roden på dit C-drev, sandsynligvis, og du skal
sørge for at du kan se beskyttede systemfiler for at kunne se den. ellers
kan du højreklikke på denne computer. vælge egenskaber og under fanebladet
Avanceret, vælger du SYSTEM OG GENOPRETTELSE. så er der øverst også mulighed
for at redigere i boot.ini.)
med ændring i BOOT.INI kan du undgå at du har dualbooting sat til, dvs. du
har mulighed for at vælge hvilket OS du vil boote til.
derefter sletter du simpelthen bare alle de mapper der er tilhørende den
FORKERTE XP.

håber ikke at det var alt for forvirrende.

venligst

Thomas

Fra : KC

Dato : 02-01-03 10:11

"Thomas" <BrunsvigerXXX@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> FORKERTE XP.
>

> håber ikke at det var alt for forvirrende.

Hej Thomas!

Tak for det hurtige svar.....Nej var til at forstå....finder bare ikke
boot.ini når jeg søger efter den. Hvor gemmer den sig så?

Fra : Thomas

Dato : 02-01-03 11:09

> [...]
>
> Tak for det hurtige svar.....Nej var til at forstå....finder bare ikke
> boot.ini når jeg søger efter den. Hvor gemmer den sig >så?

Den er skjult, og kan derfor ikke findes, medmindre du gør den synlig.

det er dog nememre at.
højreklikke på DENNE COMPUTER
vælg: Egenskaber
Vælg faneblad: Avanceret
Vælg knappen: INDSTILLINGER for START OG GENOPRETTELSE
Hvis du nu trykker på knapen Rediger åbnes BOOT.INI af sig selv.

Hvis du har winxp installeret på dit C-drev, og du kun vil kunne boote til
en XP skal din boot.ini se nogenlunde sådan her ud:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect

Bemærk at du bør lave en backup af din boot.ini inden du ændrer den, da du
så bare kan gendanne den hvis du får probs.

desuden skal du vide at du ikke fjerner windows på denne måde, men kun
ændrer boot.mulighederne.

men er de to windows installationer installeret på forskellige partitioner,
kan du nu bare slette den forkerte.

venligst

Thomas

Fra : KC

Dato : 02-01-03 14:27

> [...]
> Vælg knappen: INDSTILLINGER for START OG GENOPRETTELSE
> Hvis du nu trykker på knapen Rediger åbnes BOOT.INI af sig selv.

Når jeg højreklikker.....kan jeg kun vælge generelt og genvej!!! (er en
tumpe til det her *GG*)

mvh

KV

Fra : Pico

Dato : 02-01-03 16:56

KC wrote:

> Når jeg højreklikker.....kan jeg kun vælge generelt og genvej!!! (er
> en tumpe til det her *GG*)

Du kan også bare i Start/Kør skrive MSconfig og så vælge det faneblad
der heder Boot.ini
Pico