Huskeliste i Brother's Keeper?
Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 02-01-03 09:21

Kære NG

I Winfamily og i Min Släkt er der mulighed for at knytte en huskenote til
hver person i databasen. Fx kan man skrive at man skal huske at kontrollere
folketællingsliste, kirkebog eller andet. Det er herefter muligt at udskrive
en liste - en huskeliste - som man kan tage med på sit arkiv besøg.

Hvordan håndterer I den slags huskenoter I Brother's Keeper?

Med venlig hilsen

Ole Gyldenløve
e-mail: ole@gyldenlove.dk

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 02-01-03 10:48

Funktionen findes som sådan ikke i BK.

Et par forslag til mulige alternativer som der kan anvende:

Du kan også via fanebladet Biografi tilføje en tekst og her bestemme at den
ikke skal udskrives - for så vil den ikke komme med i en eventuelt
slægtsbogsudskrift. - Ulempen er så at du ikke hurtigt kan finde frem til de
personer der har denne meddelelse til dig selv.

Du kan tilføje begivenheden Reference - her kan du så indsætte sådanne
mindre beskeder til sig selv.
I BK kan du så udskrive hvilke BK-nr. som der er indsat begivenheden
Reference.

Endelig kan du fra og med version 6.1.10 tilføje egne begivenheder. Her
kunne en fakta/begivenhed tilføjes der kunne hedde:
"Husk mig" eller
"Bemærkning" eller
"Notat"
Ved hjælp af selvvalgte udskrifter kan der udskrives lister over hvilke
personer der har en Fakta/Begivenhed som f.eks. "Husk mig" eller hvad nu den
nyoprettede er kommet til at hedde.

Hvilken der bør vælges kan være vanskeligt at sige - det er mere et
spørgsmål om smag eller behag.
Noget helt andet er ideen med et "flag" på de personer som man vil tilbage
til, enten fordi der er noget der skal kontrolleres eller andet relevant der
skal kikkes på, er slet ikke dårlig.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk

BK - software - opdatering - manual - www.brotherskeeper.dk

Fra : Jørgen

Dato : 02-01-03 19:28

Hej

gå op i tilføj og klik på NewCustom Event Name (individual)
som desværre ikke er oversat i BK 6.1.10
og du kan selv "døbe den" f.eks. Husk mig eller Undersøg osv.

Jørgen

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <support@brotherskeeper.dk> skrev i en
meddelelse news:av11uo$s6e$1@sunsite.dk...

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 02-01-03 10:58

Thu, 2 Jan 2003 09:21:29 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi, "Ole
Gyldenløve" <ole@fjern.gyldenlove.dk> wrote:

> [...]
>folketællingsliste, kirkebog eller andet. Det er herefter muligt at udskrive
>en liste - en huskeliste - som man kan tage med på sit arkiv besøg.

Desverre er det ikke noen god løsning her. Ønske om en researchbook står
på ønskelisten fra mange rundt om i verden

>Hvordan håndterer I den slags huskenoter I Brother's Keeper?

Jeg benytter med av "kun hvis spurgt etter 3" under Biografi under under
Rediger

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : Poul Petersen

Dato : 02-01-03 14:39

> [...]
> en liste - en huskeliste - som man kan tage med på sit arkiv besøg.
>
> Hvordan håndterer I den slags huskenoter I Brother's Keeper?

Man kan gå ind i " Lister " og udskrive side(r) i " Manglende oplysninger
" - enten for hele databasen, eller for efterkommere af en enkelt person.
Hvis der yderligere skal huskes, hvad det er den pågældende mangler af
datatjek, kan man jo gøre sit eget notat ud for personen.
Mvh. Poul.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 02-01-03 18:00

Ole Gyldenløve wrote:

> Hvordan håndterer I den slags huskenoter I Brother's Keeper?

Hvis man benytter kildeangivelser kan disse klassificeres i 4 kategorier som
jeg har opdelt i
0 = Skal verificeres.
1 = Oplysning der ikke er verificeret.
2 = Verificeret oplysning.
3 = Verificeret med mere end en kilde.

Man kan udskrive lister i utallige variationer i BK og med sortering på
snart sagt alt hvad man mener er brugbart og klassificationen kan indgå
heri. Det er antagelig årsagen til programmest popularitet, at man ved hjælp
af den meget fleksible fremstilling af lister ofte kan omgå de klare mangler
programmet stadig er behæftet med.
Desværre er det samtidigt sovepude for producenten, der fluks laver en ny
listemulighed som en ringe løsning på kravet om en ny funktionalitet.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk [2100]