MS Windows
briani 27239
Mit moden ringer selv op!
Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-01-03 09:21

Hele tiden og så igen oplever jeg, at eet eller andet selv ringet op
til nettet (jeg har ISDN). Der sker tilsyneladende ikke andet, for der
åbner ingen programmer og trafikindikatoren i systray viser ikke at
der sker noget.

Det er *lidt* irriterende, for det koster jo hver gang og jeg lader
ofte maskinen stå tændt uden at være i nærheden, kun for at opdage, at
den har været koblet op i en time, når jeg kommer tilbage.

Det sker selv om ingen andre programmer kører.

Hvor leder jeg i Windows XP efter det der udløser opringningen og
hvordan fjerner jeg det?

P.S. jeg får masser af spam og virus. Spam ryger i kill-filteret og
vira ryger i Nortons karantæne, men det kan selvfølgelig ikke
udelukkes, at Norton har et hul?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-01-03 10:36

Thu, 02 Jan 2003 09:21:23 +0100, skrev Kurt Hansen:

> [...]
>til nettet (jeg har ISDN). Der sker tilsyneladende ikke andet, for der
>åbner ingen programmer og trafikindikatoren i systray viser ikke at

Ved et tilfælde faldt jeg over en posting af Martin Østerberg:

>Hvis man ved hvorfor det sker forsvinder noget af nervøsiteten. Sucatreg.exe
>eller 'Windows Katalogregistrering' har blot opdaget at du har nogle drivere der
>ikke er windowscertificerede, og prøver at undersøge for dig om der er kommet
>nogle i mellemtiden.
>
>Du kan slå den feature fra i 'internetindstillinger' > avanceret > fjern flueben
>i 'kontroller om servercertificat er tilbagekaldt'

Indtil videre har modemet ikke ringet op af sig selv, så jeg tror det
virker

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Pico

Dato : 02-01-03 17:08

Kurt Hansen wrote:

> Ved et tilfælde faldt jeg over en posting af Martin Østerberg:

> Indtil videre har modemet ikke ringet op af sig selv, så jeg tror det
> virker

Det er da godt nok, men hvorfor sætter du ikke forbindelsen til kun at
koble op når du klikker OK i den dialogboks der fremkommer.
Sådan kørte jeg da jeg havde ISDN, det virkede fint.
Jeg kan ikke lige huske hvor det indstilles, men jeg mener det er
under modem.
Pico

Fra : M_abs

Dato : 01-04-03 18:32

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til nettet (jeg har ISDN). Der sker tilsyneladende ikke andet, for der
> åbner ingen programmer og trafikindikatoren i systray viser ikke at

Prøv lige at tjekke om den ringer op til det rigtige nummer, lyder lidt
mistænkeligt