icon til "foretrukne"
Fra : Lars Kjær Johansen

Dato : 02-01-03 07:27

Jeg vil laver et icon der fremtræder når man sætter websiden på sin
foretrukneliste.

Jeg mener det er den linie der skal sættes i <head>
<link rel="SHORTCUT ICON" href="pingvin.gif" />

websiden er www.linuxkiosken.dk
og iconét ligger www.linuxkiosken.dk/pingvin.gif

Men jeg kan ikke få det det at fungere !

Det skal lige tilføjes at iconét er pt. et test icon - jeg skal lige arbejde
lidt med det, dvs. den sorte kant skal væk.
/Lars

Ps. Tak til Erik Ginnerskovs hjemmesideskole http://hjem.get2net.dk/egin/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-03 07:52

"Lars Kjær Johansen" <Blast1968@hotmail.com> skrev :

>Jeg mener det er den linie der skal sættes i <head>
><link rel="SHORTCUT ICON" href="pingvin.gif" />

Det skal være en *.ico og laves i et rigtigt ikonprogram.

Andre billedformater som *.gif, *.bmp, *-jpg osv. kan ikke bruges
(i IE).

F.eks kan iconforge hentes i prøveversion der er fuldt
funktionsdygtig i en begrænset periode.

http://www.cursorarts.com/ca_if.html

Det er iøvrigt bedre at navngive filen favicon.ico og blot lægge
den i roden af dit websted, så behøver du ikke noget link.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 02-01-03 08:30

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:

> Det er iøvrigt bedre at navngive filen favicon.ico og blot lægge
> den i roden af dit websted, så behøver du ikke noget link.

Det jeg har haft størst success med er at kalde det favicon.ico,
lægge det i roden, *og* have et link til det i filen.

/L

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-01-03 10:56

On Thu, 02 Jan 2003 07:52:25 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

>(i IE).

>F.eks kan iconforge hentes i prøveversion der er fuldt

Det gratis IrfanView kan gemme en grafik som *.ico

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-03 20:56

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev
> Det skal være en *.ico og laves i et rigtigt ikonprogram.
> Andre billedformater som *.gif, *.bmp, *-jpg osv. kan ikke bruges
> (i IE).

gif2icon http://hjem.get2net.dk/egin/files/GIF2ICON.zip kan konvertere
gif-filer til ikoner

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
erik@ginnerskov.dk
http://www.ginnerskov.dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-03 07:56

"Lars Kjær Johansen" <Blast1968@hotmail.com> skrev :

>og iconét ligger www.linuxkiosken.dk/pingvin.gif

Iøvrigt skal formatet være 16*16 pixels.

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-03 08:18

Lars Kjær Johansen wrote in <3e13dbb3$0$141$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:
> websiden er www.linuxkiosken.dk
> og iconét ligger www.linuxkiosken.dk/pingvin.gif
>
> Men jeg kan ikke få det det at fungere !

Det virker fint her, men jeg kan fint forestille mig at det ikke virker i
IE.
Personligt har jeg givet op med at få dem til at virke i IE. Selv hvis man
følger alle forholdreglerne, med korrekt pixels-størren og MS ico-format,
så skal der stadig en hvis portion held til.

Desuden er det ikke lykkedes mig at finde et program, der kan lave filer der
overhovedet fungerer i IE, men jeg stiller også nogle krav du ikke gør:
1) Det skal være et frit program. Jeg gider ikke det fnidder-fnadder med
prøve-tid, gratis-til-privat-brug osv.
2) Det skal fungere uden problemer i Linux.

> Det skal lige tilføjes at iconét er pt. et test icon - jeg skal lige
> arbejde lidt med det, dvs. den sorte kant skal væk.

Og resten skal vel udskiftes? Det er Java-maskotten, og har intet med Tux at
gøre. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Lars Kjær Johansen

Dato : 02-01-03 08:46

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> Og resten skal vel udskiftes? Det er Java-maskotten, og har intet med Tux
at
> gøre. :)

Ja det har du nok ret i - det eneste der var intressant her var at tux ingen
øjne har, iforhold til vore projekt (linux for blinde og svagtseende)
Men det kræver nok et "eget design" så man ikke tager logo´s ect fra andre.

Nu har jeg lidt at arbejde videre med

Tusinde tak for alle respons`ne
/ Lars

Fra : Claus Sørensen

Dato : 02-01-03 09:31

Lars Kjær Johansen wrote:

> [...]
> ingen øjne har, iforhold til vore projekt (linux for blinde og
> svagtseende) Men det kræver nok et "eget design" så man ikke tager logo´s

Larry Ewing har tegnet Linux-pingvinen Tux og opfordrer folk til at bruge,
ændre og tilpasse den til efter behov:

http://www.isc.tamu.edu/~lewing/linux/

I kunne måske give Tux en blindestok og en gul trekant med tre sorte
prikker.

De herligste hilsner

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-03 20:47