Skærme
Fijala 3554
Rengøring af TFT skærm
Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 02-01-03 00:31

Hej NG godt nytår.
Jeg har en TFT skærm på min laptop og min søn har sat fedtede finger på
den,hvordan rengøre jeg den uden at ridse den???

--
Med venlig hilsen / Best regards
Jan Køpke Sørensen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-01-03 08:55

Hej

Jan Køpke Sørensen wrote:
> Hej NG godt nytår.
> Jeg har en TFT skærm på min laptop og min søn har sat fedtede finger på
> den,hvordan rengøre jeg den uden at ridse den???

Jeg bruger en blød fugtig klud og kan den ikke tage det, bruger jeg en
blød klud med sprit på.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 02-01-03 12:16

> Jeg bruger en blød fugtig klud og kan den ikke tage det, bruger jeg en
> blød klud med sprit på.

Jeg tror nu altså at man skal passe godt på med sprit....

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-01-03 13:18

Hej

Peter Sepstrup wrote:
> Jeg tror nu altså at man skal passe godt på med sprit....

Hvorfor?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : -=Madsen=-

Dato : 03-01-03 01:49

<--------------->
> Hvorfor?
<--------------->

Fordi Sprit æder plexiglas så mon ikke det også kan skade en TFT skærm ?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-01-03 09:01

Hej

-=Madsen=- wrote:

> Fordi Sprit æder plexiglas så mon ikke det også kan skade en TFT skærm ?

Jo, men jeg tror, at det er væsentlig mere skånsomt end at bruge en
fugtig klud og gnubbe løs på overfladen for at løsne fedtfingre. Men det
bedste er selvfølgelig at undgå en beskidt skærm og dermed kunne nøjes
med at tørre af for støv.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-01-03 09:03

Brug ALDRIG sprit pga. ridser.
Nogle producenter siger isopropylalkohol, andre blot en meget mild
sæbeopløsning. Jeg er mest tilhænger af sidste metode.

Vh Michael Rasmussen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-01-03 20:54

Hej

Michael Rasmussen wrote:
> Brug ALDRIG sprit pga. ridser.

Ridser? Den skal jeg lige have en forklaring på.

> Nogle producenter siger isopropylalkohol, andre blot en meget mild
> sæbeopløsning. Jeg er mest tilhænger af sidste metode.

Tøjproducenter siger også at din hvide 100% bomulds t-shirt maks må
vaskes ved 40 grader. Jeg har altid enten brugt en fugtig klud eller
sprit. Uden at det har skæmmet skærmen. Producenterne vil til enhver tid
gå med livrem, seler og knæbeskyttere.

Jeg er meget mere interesseret i erfaringer.

Min klart foretrukne løsning er at undgå fedtfingre og så blot støve
skærmen af med en microfiberklud.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : E. Jensen