Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Niko F-65/F-80 eller canon 300? HJÆLP
Fra : Rover

Dato : 01-01-03 23:52

At vælge:
Er F-80 mere værd end F-65?

Og er de objektiver, de sælger sammen med, gode nok ? (jeg er ikke prof)
Niko F-80 AFG 28-100 kr: 4489.-
Niko F-65 AFG 28-100 +70-300 EG kr: 4879.-
Niko F-65 AFG 28-100 kr: 2689.-

Eller skulle man vælge et Canon 300??

Det skal lige siges, at jeg er brillebærer med større styrke, end Niko kan
følge med til, nemlig 4.0, så det kan jeg ikke vælge ud fra.

Pt. har jeg et Canon T70 med FD50mm + FD28mm + FD100-200

Jeg har fulgt med i tråde om samme, men mangler lidt endnu til at være
sikker .

Hjælp!

M.V.H.
Claus K.J Pedersen
ro2ver@tdcadsl.dk
(fjern 2-tallet fra email)

Fra : pan2

Dato : 02-01-03 05:17

"Rover" skrev d. 01-01-03 23:52 dette indlæg :
> [...]
> ro2ver@tdcadsl.dk
> (fjern 2-tallet fra email)
>
> jeg er ihverttilfælde tilfreds med mit nikon f-65 det kan det som jeg
vil have et kamera skal gøre
per

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Lykkebo

Dato : 02-01-03 13:01

Nikon F80 har bl.a. spotmåling, hvilket F65 ikke har.

Se i øvrigt http://www.kamerahuset.dk

F80 incl. 28-100 mm. obj. 4.295,-
F65 incl. 28-100 mm. obj. 2.395,-
(uden batterier)
(objektivet går fra f. 3,5 til 5,6)

Hilsen Jens.

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 02-01-03 14:11

"Rover" <rover@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Niko F-80 AFG 28-100 kr: 4489.-
> Niko F-65 AFG 28-100 +70-300 EG kr: 4879.-

Hej Claus

Kender dit dilemma - det er (føler man) en svær beslutning :) Men det drejer
sig faktisk mere om dine behov - og der kender du jo selv kun svarene.

Jeg vil anbefale en artikel som måske kan hjælpe dig videre (du skal nok
skynde dig inden den fjernes igen - for den hører til decemberudgaven af et
on-line-fotomagasin).

http://www.vividlight.com/articles/2102.htm

Mvh Kim

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 02-01-03 14:14

"Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> wrote in message
> Jeg vil anbefale en artikel som måske kan hjælpe dig videre (du skal nok
> skynde dig inden den fjernes igen - for den hører til decemberudgaven af
> [...]

Glemte lige denne også så relevante artikel:
http://www.vividlight.com/articles/2115.htm

Mvh Kim

Fra : Rover

Dato : 05-01-03 16:32

Jeg siger tak for de gode input.
Tænker stadigvæk
Det bliver nok et Nikon F-80 + et Canon A-40

--
M.V.H.
Claus K.J Pedersen