tekst fra database
Fra : søren andersen

Dato : 01-01-03 22:48

Hej ..
Jeg har lavet en database med en række aktikler der skal vises på en
hjemmeside.

Det fungere også fint, men teksten som stammer fra en access tabel, vil
ikke vise mellemrum og nyt afsnit, med andre ord er teksten total
komprimeret.

Er der nogen der har nogle gode ideer..

Fra : Ivan D. K. Hansen

Dato : 03-01-03 17:02

ja, prøv at bruge HTML i aktiklerne... det virker hos mig...

Fra : Ivan D. K. Hansen

Dato : 03-01-03 17:05

Ja brug html i aktiklerne

VH
Ivan

Fra : søren andersen

Dato : 04-01-03 18:37

Jeg har skrevet tekserne direkte i access i en formular og det kan vises i
en rapport, men når jeg lægger det ind på FRONTPAGE og lægger det ind i en
tabel forsvinder som sagt alle linieskift m.v..

Fra : Ivan D. K. Hansen

Dato : 05-01-03 13:23

Du skal brug html formatering i din database hvis du vil have en
bestemt for matering...

Det alm. tegn for eks. linjeskift er ikke et tegn som browseren
forstå. så enten må du lave en stump koden der selv sætte koden ind
eller skrive tekste i noget wysiwyg og så kopi/sætind i databasen
bag-eften..

brug feks. <br> lige før hver linje skift (give blød linje skift)
eller. indkapsle dine pragraffer med <p> </p> for et få et alm.
pragraf skift...

MVH

Ivan Hansen

On Sat, 4 Jan 2003 18:37:21 +0100, "søren andersen"

Fra : søren andersen

Dato : 05-01-03 18:12

Hej igen og tak fordi du holder fast endnu...

Jeg havde forsøgt at lægge HTML koder ind i en artikel, men det der skete
var blot at koderne blev vist - når frontpage viste artiken i tabellen.
Nu forsøgte jeg, først at lave artikelen i Frontfage og herefter kopiere
HTML koden ind i min form, men ak,,, koderne blev ikke omsat, de belv stadig
vist som tekst, så nu starter artikelen med <html>osv.....

Måske kan frontpage tabeller ikke omsætte HTML kode.

Hej og tak fra søren

Fra : Ulrik Friis

Dato : 06-01-03 21:08

> [...]
> vist som tekst, så nu starter artikelen med <html>osv.....
>
> Måske kan frontpage tabeller ikke omsætte HTML kode.

Hvis koderne bliver skrevet ud i tabellen er koderne forkerte. Måske mangler
du et tag et eller andet sted. Det er ikke FrontPage der viser noget som
helst det er din browser. FrontPage producerer de HTML koder der nødvendige
for at browseren kan læse og fremvise siden. Hvis browseren viser koden er
der fejl i koden.

mvh

Ulrik

Fra : Bo Jönsson

Dato : 06-01-03 21:23

"s ren andersen" <s.d.andersen@cybercity.dk> wrote in message news:<av9p1h$1bsm$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> vist som tekst, så nu starter artikelen med <html>osv.....
>
> Måske kan frontpage tabeller ikke omsætte HTML kode.

Hej Søren,

Hvis du bruger FP til at genere dine database output kan du
højreklikke på det der kaldes kolonneværdien og vælge egenskaben for
denne. I denne dialogboks der fremkommer kan du så vælge at indholdet
skal være HTML-værdi.

VH

Bo

Fra : søren andersen

Dato : 07-01-03 22:30

Problemt blev løst med Bo Jönssons forslag..
Tak til alle der har bidraget til en succes.
Hej herfra Søren