MS Windows
briani 27239
4 spørgsmål til en køresagkyndig i WinXP P~
Fra : Storkøbenhavn

Dato : 01-01-03 22:29

1/ Hvordan frakobler man den så den ikke kører scandisk efter en fejl/nød
nedlukning ?

2/ Kan man køre scandisk manuelt fra WinXP hvis ja hvor ligger .exe til
dette ?

3/ Findes der en www hvor man kan få "oversat" de forskellige fejlkoder ?
(specielt fejlkode 10 kan ikke starte enheden)

4/ Hvor meget ram skal man have for at køre godt og stabilt uden swapfil ?
(har pt. P4 2Ghz m/512mb PC2100 ram)

Godt Nytår

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 01-01-03 23:43

Jeg har en P4 1,7 ghz og 256 mb ram. Det kører super stabilt. og den swap'er
stort set aldrig (kun når jeg lige åbner 76 familiebilleder og redigerer dem
samtidig...)

Bjarke

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-03 08:14

In article <auvqt7$9o$1@news.cybercity.dk>,
Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk says...
> Jeg har en P4 1,7 ghz og 256 mb ram. Det kører super stabilt. og den swap'er
> stort set aldrig (kun når jeg lige åbner 76 familiebilleder og redigerer dem
> samtidig...)

Hvad svarer du på?

Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-03 08:16

In article <auvmj9$2qvq$1@news.cybercity.dk>, softwareNOSPAM@software.dk
says...
> 1/ Hvordan frakobler man den så den ikke kører scandisk efter en fejl/nød
> nedlukning ?

Vides ikke, men det er heller ikke tilrådeligt ikke at gøre det.

> 2/ Kan man køre scandisk manuelt fra WinXP hvis ja hvor ligger .exe til
> dette ?

Start -> Kør -> scandisk

> 3/ Findes der en www hvor man kan få "oversat" de forskellige fejlkoder ?
> (specielt fejlkode 10 kan ikke starte enheden)

Har du prøvet at søge på Google ?

> 4/ Hvor meget ram skal man have for at køre godt og stabilt uden swapfil ?
> (har pt. P4 2Ghz m/512mb PC2100 ram)

Hvorfor vil du køre uden pagefile?

Fra : Storkøbenhavn

Dato : 02-01-03 14:18

Jesper G. Poulsen wrote:

> Vides ikke, men det er heller ikke tilrådeligt ikke at gøre det.

Der er også helt forkert formuleret jeg ville have fjernet de
10sekunders tænkepause scandisc tager før start på hvert drev.

Fra : OK

Dato : 03-01-03 19:08

Jesper G. Poulsen skrev blandt andet:

> Start -> Kør -> scandisk

Der ikke noget der hedder Scandisk i Windows XP.
Enten højreklikker du på det drev du vil undersøge og vælger
Egenskaber>Funktioner>Undersøg nu - eller du skriver chkdsk i en
kommandoprompt for det drev du vil undersøge.
Du kan evt. forsyne kommmandoen med en switch - mulighederne ses ved
kommandoen chkdsk /?

--
vh
Ole C

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-01-03 21:21

In article <3e15d18d$0$47061$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
okey@dokey.dk says...
> Der ikke noget der hedder Scandisk i Windows XP.

Jeg går udfra at den kører scandisk nå han nu nævner det. I NT og 2000
hedder det chkdsk.

Fra : Peter Loumann

Dato : 03-01-03 21:51

On Fri, 3 Jan 2003 21:21:12 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Jeg går udfra at den kører scandisk nå han nu nævner det.

I win xp? Næppe!

>I NT og 2000 hedder det chkdsk.

Også i xp.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-01-03 09:53

In article <nrtb1vkbc6l387jk2qgc2lbge2bgi7sjcm@4ax.com>,
peloda@tiscali.dk says...
> I win xp? Næppe!

I XP Home?

> Også i xp.

I XP Pro, ja... For XP Pro er jo blot 2000 Pro i nye farver.

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-01-03 11:39

On Sat, 4 Jan 2003 09:53:19 +0100, Jesper G. Poulsen

>I XP Home?

Xp home har ikke scandesk, men chkdsk

>I XP Pro, ja...

Også i xp home.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-03 11:00

In article <aded1vojqq3clrvt66u4b2kait97l4iu9b@4ax.com>,
peloda@tiscali.dk says...
> Xp home har ikke scandesk, men chkdsk

Okay. Bruger ikke XP, men kender slægtskabet mellem de seriøse Windows-
udgaver, kontra de useriøse...

Fra : Jens

Dato : 04-01-03 15:40

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> In article <nrtb1vkbc6l387jk2qgc2lbge2bgi7sjcm@4ax.com>,
> peloda@tiscali.dk says...
>
> I XP Home?

> I XP Pro, ja... For XP Pro er jo blot 2000 Pro i nye farver.

Ikke helt, der er en del der er anderledes i w2k og netopsætning.

mvh Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-01-03 10:59

In article <av6rnv$e9a$1@news.net.uni-c.dk>, mkg2@jellingnet.dk says...
> Ikke helt, der er en del der er anderledes i w2k og netopsætning.

Nye farver, ny brugerflade... Kommandosættet er det samme.

Fra : Jens

Dato : 12-01-03 01:19

> In article <av6rnv$e9a$1@news.net.uni-c.dk>, mkg2@jellingnet.dk says...
>
> Nye farver, ny brugerflade... Kommandosættet er det samme.

Jae sådan kan man anskue det, men for en bruger som ikke bruger
commandolinien ret meget, er der en del forskel på hvordan tingene gøres i
w2k og xp.
Jeg har feks. svært ved at finde knappen "opret hjemme eller mindre kontor
netværk" i w2k.

mvh Jens

Fra : Leony

Dato : 02-01-03 14:03

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/prjk_dec_lgsc.asp

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-03 13:19

>4/ Hvor meget ram skal man have for at køre godt og stabilt uden swapfil ?
>(har pt. P4 2Ghz m/512mb PC2100 ram)

P4 wm 1.7ghz, ruller bare perfekt med I850 chipset. med 512mb rambus.
Overvejer at isætte en converter med en P4nw2.4ghz, så er jeg spænt
på at se om den stadig vil kører stabilt.
--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S