dyrlægeregning ...
Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-03-01 19:17

Tja så er det min tur til at berøre emnet dyrlægeregning ... han nemlig
netop i dag fået mine to tøser vaccineret mod rabies samt den sædvanlige
årlige vaccination mod hundesyge, parvo osv. osv. og er lidt forundret over
at slippe så billigt som jeg rent faktisk gjorde idet jeg skal betale 776,35
i alt ..

Er der nogen af jer der har to hunde der gider oplyse hvad I normalt betaler
for vaccinationer af jeres hunde.

MVH Anne-Marie

Fra : R. Ilsøe

Dato : 07-03-01 20:09

> at slippe så billigt som jeg rent faktisk gjorde idet jeg skal betale
776,35
> i alt ..

Det lyder meget billigt i forhold til de priser der ellers er blevet postet
her i gruppen af og til.

> Er der nogen af jer der har to hunde der gider oplyse hvad I normalt
betaler
> for vaccinationer af jeres hunde.

Altså, den dyrlægeregning vi pt. har liggende for:

3x besøg hos dyrlæge
5x røngten
Rabies
3pk.-vacc.
Helbredsundersøgelse
(Alt sammen på samme hund)

er på 1088,- kr, hvilket jeg absolut _ikke_ vil kalde dyrt. Havde det været
for begge hunde på samme tid tror jeg det var blevet omkring 450,- for
vaccinationer, men vi er også "blessed" med en super dyrlæge, der giver
rabatter så det basker, så alle, selv os fattigmåse har råd til at ta' til
dyrlæge.

Havde sidste år min ene kat indlagt der efter nogen havde sprøjtet gift
eller noget i øjnene på ham. Regningen for:

Indlæggelse i ca. 30 timer, medicin, kastrering og øretatovering blev på
500,- ligeud!! (Temmelig god vennepris!!!!!)

Et år brugte vi 16.000 i dyrlægeregninger, så man kan vel også roligt kalde
os for stamkunder. Vi blev enige om at vi snart skulle ha' familiefotos op
dernede! *G*

Samtidig er hun kanon sød, dygtig, har dyretække og er god til det psykiske
når der skal tages hårde beslutninger. Behøver jeg at sige, at folk komme
langvejs fra for at bruge hende?

R. Ilsøe
(Hmm... Jeg er vist lige så glad for min dyrlæge som jeg er for mine dyr!

Fra : Pernille Have

Dato : 07-03-01 22:04

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Er der nogen af jer der har to hunde der gider oplyse hvad I normalt
betaler
> for vaccinationer af jeres hunde.

Hej.
Fandt lige den sidste regning for vaccination frem. Den lød på 578,12 kr.
for alm. vaccination af to hunde - dvs. de blev ikke vaccineret mod rabies.
Hos min dyrlæge betaler man halv pris for nr. 2 hund, hvis man får begge
vaccineret på én gang. Jeg tror, det er normal praksis.

Venlig hilsen
Dixie, Bungi og Pernille

Fra : Plarto

Dato : 07-03-01 22:51

Thjaa... vi har nu haft vores Hellig Birma (det er godt nok en kat, men
alligevel) indlagt siden fredag aften - prisen er formentlig over 8.000,00
og de ved endnu ikke hvad der er galt...

Jeg har spurgt i dk.fritid.dyr.kat om der mon ikke findes steder hvor man
kan få "checket" sin dyrlægeregning for at få vurderet om den er
"urimelig" - dvs. var alle de forskellige prøver rigtige?

Jeg håber ikke at det er OT - vi kan vel alle komme i den triste situation
hvor vores dyr (kat eller hund) bliver akut indlagt.

MVH
PL

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 08-03-01 21:45

> [...]
over
> at slippe så billigt som jeg rent faktisk gjorde idet jeg skal betale

Hilsen Pia

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 08-03-01 22:12

Pia Palmblad Wright <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ibSp6.169$lk1.7155@twister.sunsite.dk...

> gang?????
>
> Hilsen Pia

Ja altså vedr. om han vaccinere dem mod hundesyge, parvo osv. samt rabies på
en gang er svaret ja .... dvs de får det selvfølgelig i 2 sprøjter ... altså
hver hund får 2 sprøjter en med parvo, hundesyge, kennelhoste osv. og en med
rabiesvaccination .... men hvorfor spørger du forresten så undrende om
dette

Vedr. pris hvad er den "normale" pris da for 2 hunde??? skal lige tilføje
Sandra blev lidt grundigere undersøgt da hun har benproblemer ...

MVH Anne-Marie

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 09-03-01 11:16

> [...]

med
> rabiesvaccination .... men hvorfor spørger du forresten så undrende om

hvis din hund bare har lidt feber, >>>så forhåbentlig har dyrlægen taget
temperaturen på dine hunde og ellers givet dem en >>>sundhedsundersøgelse
INDEN han vaccinerede dem - Noget andet er, vaccinerer du dine hunde hvert
år >>>for hundesyge, kennelhoste osv? Hvor gamle er dine hunde?

> Vedr. pris hvad er den "normale" pris da for 2 hunde??? skal lige tilføje
> Sandra blev lidt grundigere undersøgt da hun har benproblemer ...

for vacciner - Kr. 475.-

Hilsen Pia

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 09-03-01 21:59

Pia Palmblad Wright <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:v32q6.1209$lk1.43208@twister.sunsite.dk...

..... dvs de får det selvfølgelig i 2 sprøjter ...
> altså
> med

Især
> hvis din hund bare har lidt feber,

<> ups det anede jeg ikke! Dyrlægen har altid vaccineret dem på den måde ...
han må da for søren også kende noget til den fare .. gad vide hvorfor han så
handler som han gør!

> temperaturen på dine hunde og ellers givet dem en >>>sundhedsundersøgelse
> INDEN han vaccinerede dem

<>Tja han gav dem det normale sundhedstjek men tog ikke temperatur

- Noget andet er, vaccinerer du dine hunde hvert
> år >>>for hundesyge, kennelhoste osv? Hvor gamle er dine hunde?

<> ja de bliver vaccineret hvert år dels fordi de jo går til træning i DCH
og jo også af og til er i pension ... Sandra blev 6 år den 12 dec. Wupper 2
år den 20 nov.

pris for vacciner - Kr. 475.-

<> ja det er jo omkring 300 kr billigere .... hvori mon forskellen ligger ?
det kunne jo være man skulle undersøge om dyrlægen i den nærliggende landsby
er billigere ... det er bare så upraktisk når man ikke har bil

MVH Anne-Marie

Fra : Fru Bufas

Dato : 09-03-01 00:17

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
776,35
> i alt ..
> Er der nogen af jer der har to hunde der gider oplyse hvad I normalt

Hej Prange !

Jeg skal til dyrlæge i dag fredag. Min hvalp på 16 uger skal have sin 2.
vaccination, samt en rabies vaccination. Min gl. hund (som bliver 9 år i
morgen lørdag) skal havde en rabies vacc. Da jeg ringede og bestilte tid,
spurgte jeg til prisen... ca. 600,- kr. Sidste jeg fik den gl. vacc. kostede
selve vacc. 65,- kr. Så min pris er en smule mindre, men ikke meget... så
jeg tror det er prisen.. så'n 6-800 kr. Jeg tror da (det burde det da være
sådan !) at fleste dyrlæger tager for en konsultation, selvom at der er to
hunde...

Mange hilsner

Fru Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

http://bufas.homepage.dk

http://razco.homepage.dk

http://kira-hund.homepage.dk

http://viborgph.homepage.dk

Fra : N/A

Dato : 12-03-01 00:31

Fra : Fru Bufas

Dato : 12-03-01 00:31

"Jannie Sørensen" <jannie.s@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor vaccinerer i egentligt jeres hunde mod rabies?

Jeg gør det, fordi vi skal til Tyskland og besøge Bufas's datter Kira ! Og
så skal hundene da med

Mange hilsner

Fru Bufas

--

Mine hunde ses på http://bufas.homepage.dk og http://razco.homepage.dk
Bufas's datter ses på http://kira-hund.homepage.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 11-03-01 21:47

> Jeg gjorde det selv en overgang af den simple grund, at jeg "troede" det
var
> en god idé til specielt den ene hund, som også bruges til jagt - men
nej...
> Min dyrlæge mente selv at det var unødvendigt. Faktisk mente han kun vi
> skulle gøre det, hvis vi ville have hundene med over grænsen!!!!

Hvis nu alle vælger ikke at lade deres hund vaccinere mod Rabies og én hund
bliver bidt af et dyr med rabies ville smitten jo hurtigere sprede sig og
alle ville løbe en IMHO dum risiko... Men ud over det, så har vi altid vores
hunde med når vi er ude at rejse, så det giver sig selv!

Hvor jeg går går mine hunde også (stort set... med respekt for dem vi kender
der ikke vil ha' hund inden for deres dør)

R. Ilsøe