Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nytårsfyrværkeri...!
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-01-03 22:05

Nytårsfyrværkeri...!

Jeg vil hermed ønske alle i foto-gruppen et godt og
lykkebringende nytår, og det vil jeg supplere ved oplyse,
at jeg har lagt en stribe nye billeder af nytårsfyværkeri
på mit photo-gallery.

Der er også nogle andre motiver, men tag selv et kik, flg.
URL er et direkte link til "Nye billeder":
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_52_1of4.html

Jeg kan iøvrigt oplyse, at det er en helt ny revideret
version af www.photo-gallery.dk - som jeg netop har lagt
on-line, jeg har forsøgt at indarbejde flest mulige af de
gode forslag som I er kommet med, så jeg håber I synes
om resultatet.

Dem der tidliger har været inde på sitet, bør nok lige
slette browseres disk-cache, inden de går ind på sitet.

Alle er naturligvis vekommen til at kommentere billederne
og det nye web-design, og jeg besvarer som sædvanlig også
relevante spørgsmål.

PS: Jeg har lige læst i almanaken at dagslænden er tilta-
get hele 7 minutter, så allerede nu går vi mod tider med
mere dagslys...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex W

Dato : 01-01-03 22:11

> Nytårsfyrværkeri...!

Hej Niels

Billederne er blevet ganske gode.
Det er rimeligt svært (syntes jeg) at fange fyrkeriet, så det bliver
gengivet fornuftigt.

Har også været ude med kameraet ....

/Alex

Fra : U. Pedersen

Dato : 02-01-03 12:43

Niels Ebbesen skrev:

Hej Niels

>Jeg vil hermed ønske alle i foto-gruppen et godt og
>lykkebringende nytår, og det vil jeg supplere ved oplyse,
>at jeg har lagt en stribe nye billeder af nytårsfyværkeri
>på mit photo-gallery.

I lige måde, og tak for det gamle

>Der er også nogle andre motiver, men tag selv et kik, flg.
>URL er et direkte link til "Nye billeder":
>http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_52_1of4.html

Jeg kan godt lide de 3 første af din bil

>PS: Jeg har lige læst i almanaken at dagslænden er tilta-
>get hele 7 minutter, så allerede nu går vi mod tider med
>mere dagslys...:)

Ja, solen går ned 15.48 i Aalborg

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Allan Henriksen

Dato : 02-01-03 21:46

Rigtige fede billeder af fyrværkeri, jeg fik ikke selv taget så mange, men
jeg fik en enkelt go en
http://clausp.adsl.dk/2003_0101_123408AA.JPG
--
Allan Henriksen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-01-03 22:29

Allan Henriksen wrote:

> Rigtige fede billeder af fyrværkeri, jeg fik ikke selv taget så mange, men
> jeg fik en enkelt go en

Jeg har også øvet mig nogle gange, og jeg har udviklet flg.
teknik:

Jeg bruger et stort kraftigt og tungt stativ med et godt
kamerahoved, der kan spændes halvt, så man stadig kan ændre
retningen, men kameraet er alligevel fastholdt i position
man vælger, når man slipper armen.

Og så holder jeg øje med raketterne, og sjusser mig til hvor
på himlen de vil eksplodere, og retter kameraet i den retning,
og trykker på udløseren.

Jeg kører kameraet 100% manuelt, jeg har låst focus fast på
uendligt, og alle de fyrværkeri-billeder, der ligger under
"Nyeste fotos", er lavet med flg. data: 100 ISO, 3 sekunder,
og blænde 11, der er billeder lavet med vidvinkel og tele.

Og jeg ser jo bare på preview'et om jeg vil gemmen billedet,
jeg fik faktisk hele 88 skud i kassen, så det er kun et ud-
valg jeg har lagt under "Nyeste fotos".

Det skal lige tilføjes, at jeg bor i et byområde med tæt lav
bebyggelse, og jeg var gået op på en anlagt kælkebakke, der
gjorde at jeg havde frit udsyn hele horizonten rundt.

Og fyrværkeriet var utroligt intenst, det kørte massivt i en
helt time, folk må ha' brugt for en mindre formue.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Sørensen

Dato : 03-01-03 00:36

--Niels Riis Ebbesen--skrev..

> [...]
> på mit photo-gallery.
>
> Der er også nogle andre motiver, men tag selv et kik, flg.
> URL er et direkte link til "Nye billeder":

--cut--

Flotte billeder Niels Ebbesen, tak for det, og godt nytår forresten...

Jeg tror jeg vover pelsen, og viser et par af mine egne skud på
http://hjem.get2net.dk/ersted/Nytaar_2002/page_01.htm
for det er vel det det hele handler om, at vise sine fotografiske forsøg,
eller hva' ....:)

Hilsen Jan Sørensen

Fra : Klaus Madsen

Dato : 03-01-03 01:54

> [...]
> på mit photo-gallery.
>
> Der er også nogle andre motiver, men tag selv et kik, flg.
> URL er et direkte link til "Nye billeder":

Jeg kan stadig ikke se din hjemmeside, jeg får at vide siden ikke findes.
Jeg har skrevet til dig før om problemet, hvor du foreslog at, jeg skulle
tømme mit cache bibliotek, hvilket jeg har prøvet - selvom jeg ikke kan
se hvorfor det skulle hjælpe.
Det skal lige tilføjes, at jeg ikke har problemer med andre sider???

Mvh. Klaus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-01-03 10:05

Klaus Madsen wrote:

> [...]
> se hvorfor det skulle hjælpe.
> Det skal lige tilføjes, at jeg ikke har problemer med andre sider???

Hej Klaus...

Der var i går over 20.000 fil-hit på den server der kører
www.photo-gallery.dk - så alle andre kan godt se sitet, du
er ihvertfald den eneste som oplyser, at du ikke kan se
sitet.

Derfor må jeg desværre konstatere at problemet skal lokali-
seres hos dig, så jeg vil foreslå at du søger hjælp i

Jeg sætter X-FUT til news:dk.edb.internet.sofware.browser

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-01-03 12:15

Klaus Madsen wrote:

> [...]

Derfor må jeg desværre konstatere at problemet skal lokali-
seres hos dig, så jeg vil foreslå at du søger hjælp i

Jeg sætter X-FUT til news:dk.edb.internet.software.browser

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Datapartners

Dato : 06-01-03 14:16

"> Derfor må jeg desværre konstatere at problemet skal lokali-
> seres hos dig, så jeg vil foreslå at du søger hjælp i

Så har vi også fejlen
MVH DataPartners

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-01-03 20:18

Datapartners wrote:

> Så har vi også fejlen

Kunne du/I oplyse/skrive hvad der står i fejldialogen.

Hvad sker der, hvis du/I prøver med IP-adressen i stedet
for URL'et - http://213.237.26.82 ...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen