Day of the tentacle på win xp
Fra : danni plougmann

Dato : 01-01-03 21:31

jeg vil frygtelig gerne prøve at spille det spil igennem engang til men har
lidt problemmer med at få det til at køre.

ved nogen hvordan man får det gamle spil til at virke på windows xp
når jeg starter spillet op så får jeg bare sort skærm, kan dog stadig lukke
det ned med alt+tab.

hvordan får man i hele taget gamle dos spil til at køre under windows xp
det er alt det bøvl med lydkortinstallinger , det fines jo ikke i xp.

evt findes der en dos 6.0 eller nyere emulator.

/danni plougmann

Fra : Luhmann

Dato : 01-01-03 23:48

> ved nogen hvordan man får det gamle spil til at virke på
> windows xp

Prøv at se her:

http://www.mcwalter.org/tentacle/xp/spilleDOTTiXP.html

--
Mvh. Joachim L. Andersen

Fra : arc@na

Dato : 02-01-03 16:10

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in

> hvordan f†r man i hele taget gamle dos spil til at k›re under
> windows xp det er alt det b›vl med lydkortinstallinger , det fines
> jo ikke i xp.

Prøv VDMSound:

http://ntvdm.cjb.net/ - et open-source-program (godt og gratis), som
gør, at gamle DOS-spil "spiller" i Windows NT 4.0, 2000 og XP.

Jeg spiller både Indiana Jones: Atlantis, Ultima Underworld 2 og
Kyrandia på min bærbare med Win 200 Pro... )

arc@na

Fra : Kasper

Dato : 02-01-03 20:55

On Wed, 1 Jan 2003 21:30:33 +0100, "danni plougmann"

Du kan prøve ScummVM:

http://scummvm.sourceforge.net/

--
Kasper