MS Windows
briani 27239
drev glermmer partitionerne i windows 2000
Fra : Kim Eichen

Dato : 01-01-03 17:08

Hej gruppe
Da, jeg ikke helt er klar over hvor vidt problemet er relateret til disken
elle til windows poster jeg både i dk.edb.system.ms-windows og
dk.edb.hardware.drev.

Jeg har en IBM 120 GXP 80 gb, som har partitionerne næsten hver gang windows
(windows 2000) starter op. Problemet er opstået efter at jeg skulle teste om
en Western digital 200 gb disk kunne genkendes. Det kunne den godt, men
herefter kunne windows ikke finde partitionerne på IBM disken og mente
desuden at disken var på ca. 990 gb (det kunne da være dejligt , det
skete dog kun en gang.
Jeg har herefter (flere gange) oprettet partitionerne igen og formateret
disken, men nu har den igen glemt partitionerne.
Hvad er der mon galt ?

Mvh Kim Eichen

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 01-01-03 18:29

In 4tEQ9.21388$Hl6.2239239@news010.worldonline.dk,
Kim Eichen <eichen@worldonline.dk> writes:
> [...]
> Jeg har herefter (flere gange) oprettet partitionerne igen og
> formateret disken, men nu har den igen glemt partitionerne.

prøv at low level formatere den... find programmet til det på IBMs ph..

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail

Fra : Jens

Dato : 01-01-03 19:46

"Morten Fjendbo" <dxl@fjern@@c.dk> skrev i en meddelelse

> prøv at low level formatere den... find programmet til det på IBMs ph..

Kan en IBM ikke lowlevel formtere direkte fra biosen ?

Det lyder som om ibmèn er sat på auto under disc type, og den nye disc har
været sat ind som master også.
En fast type disc regisstrering vil nok være bedre end lowlevel formatering.
Den anden disc kan så sættes på som slave eller på den anden ide bus.

mvh Jens

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-01-03 09:21

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> crashed Echelon writing

> Kan en IBM ikke lowlevel formtere direkte fra biosen ?

Ikke alle BIOS'er kan low-level formatere, dette skal være programmeret fra
mobo producenten og ikke disk producenten.

--
Bjarke Andersen