MS Windows
briani 27239
Problemer med USB ?.
Fra : Hans Jørgensen

Dato : 01-01-03 17:10

Hej alle.
Jeg har købt et MEDION digital camera (5995) som jeg er tilfreds med, der
er bare det problem at uanset hvilken måde jeg prøver at tilslutte via USB,

kan jeg ikke få det til at virke,det har ikke været noget problem endnu,
fordi der er jo mange andre måder at overføre billederne på. Jeg har hentet
driver
(9700) og en ny patch de har lavet hos MEDION - lige meget hjalp det.
Jeg har samme problem med min MEDION USB scanner. Min PC er den nye "Aldi
MEDION" med Win XP
Jeg har foruden de USB stik der var ( 5 stk), selv sat et Sandberg 4-port
USB hub til , fordi jeg vil have det hele bag på. Jeg bruger i øjeblikket 2
porte
bagpå hvoraf den ene er til Sandberg 4-port USB hub , hvor jeg så har brugt
de
tre af de fire udgange.Jeg vil lige sige at "Sandberg" kører på "self power"
hvis
det skulle have nogen betydning.
Er der en der har et godt råd vil jeg blive glad,
på forhånd tak, Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-01-03 18:42

"Hans Jørgensen" <Cypern.h@superliga.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan jeg ikke få det til at virke,det har ikke været noget problem endnu,
> fordi der er jo mange andre måder at overføre billederne på. Jeg har

På hvilken anden måde overfører du så? Hvis det er den sidste nye Aldi pc,
så kan du så vidt jeg husker sætte dit compact flash kort direkte ind i
fronten, idet der er indbygget kortlæser. Så er der ingen grund til at gøre
andet.

> [...]
> hvis
> det skulle have nogen betydning.
> Er der en der har et godt råd vil jeg blive glad,

Dette kamera vil aldrig optræde som en USB enhed i f.eks. Stifinder m.m.,
som visse andre kameraer gør. Hvis man vil overføre billeder fra det, skal
man bruge det medfølgende program og kun via det, kan det lade sig gøre, med
mindre man bruger en kortlæser. Det er meget hurtigere med en kortlæser.
Kan du ikke bruge det medfølgende program? Hvilken slags USB port bruger du?
Er det usb 1.1 eller 2.0.
Jeg har selv haft problemer med mine 2.0 porte, indtil jeg opgraderede med
en patch. Først derefter virkede de.
Så prøv evt. at sætte det til en 1.1 port og se, hvad der så sker.

Kurt

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 02-01-03 00:48

> [...]
> en patch. Først derefter virkede de.
> Så prøv evt. at sætte det til en 1.1 port og se, hvad der så sker.

Tak

Så vidt jeg kan se i brugsanvisningen er alle 5 USB 2,0. Kan det have
noget at gøre med USB HUB, den er måske kun 1,1,?
Jeg har samme problem med min MEDION USB scanner. Min PC er den nye "Aldi
MEDION" med Win XP Der har jeg ligeledes installeret alle de ting jeg
fået med og jeg har også prøvet at hente opdat. men jeg kunne ikke finde
nogen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-01-03 22:39

> Tak
>
> Så vidt jeg kan se i brugsanvisningen er alle 5 USB 2,0. Kan det have
> noget at gøre med USB HUB, den er måske kun 1,1,?

Det ved jeg ikke. Umiddelbart ville jeg sige nej, da hubben formentlig bare
sætter hastigheden ned.

> [...]
> MEDION" med Win XP Der har jeg ligeledes installeret alle de ting jeg
> fået med og jeg har også prøvet at hente opdat. men jeg kunne ikke finde

Har du andre USB ting, som du kan prøve på portene og har du prøvet det?
Bruger du det medfølgende program til at prøve at læse filerne fra kameraet?
Hos mig hedder programmet MD9725 - Danish. Husk at dreje knappen oven på
kameraet over på PC. Lad være med at starte programmet før du er helt sikker
på, at kameraet er tændt. Du kan formentlig høre en biplyd og se det oven i
displayet. Først derefter må du starte programmet.
Hvis det er den sidste nye pc fra Aldi, er der så ikke indbygget kortlæser i
fronten? Der skal du jo så bare stikke kortet ind, og den vil læse det meget
hurtigere end fra kameraet.
Jeg har læst forskelligt om problemer med USB 2 problemer og ved ikke om der
gælder samme problematik på alle bundkort.
Jeg har et asusA7V333 bundkort med Via Chipset. Der nåede jeg frem til, at
service pack 1 til windows xp skulle installeres, og derudover skulle man
hente en usb 2 patch til via chipsettet. Efter at jeg havde installeret det
og trykket på opdater, kom mine porte til at virke.
Hvis det evt. viser sig, at det er dine USB porte som ikke virker, så kunne
du evt. kontakte Medions danske support, hvilket skulle fremgå af dine
papirer fra Aldi. De skulle efter sigende være ganske gode at snakke med. De
må jo vide, hvis det er et generelt problem, som har vist sig på den pgl.
pc.

Kurt