Video-CD til DVD-afspiller ?
Fra : Kristian69

Dato : 01-01-03 16:14

Jeg har et megaproblem, om dette er det rette forum at spørge i, det ved
jeg såmænd ikke ! Håber det...
Jeg forsøger at brænde film og billeder ned på cd-rom som værende format
Video-CD. Jeg bruger Nero-brænderprogrammet. Problemet er, at der ikke
sker noget efter brændingen. Jeg kan ikke afspille cd-'en i hverken
cd-romdrev eller DVD-afspiller. For et par år siden købte jeg et par
Video-cd'er i Hong Kong, som fint afspilles i min Panasonic DVD-maskine,
men brænder jeg nogle selv, så lykkes det aldrig. De kan hverken
afspilles i DVD'en eller via alm. drev i computeren !!!!???? Hvad gør
jeg galt ? Kan det være brænderen, der laver en fejl under selve
brændingen ? Jeg har sammenlignet, via Stifinder, på de købte
video-cd'er og de jeg selv laver og der er ikke rigtig nogen forskel.
Drønirriterende !!!!!!!
Nogen der kan hjælpe mig ?

Kristian

http://www.kandu.dk/

Fra : Christopher Tracy

Dato : 01-01-03 16:34

Hej

> Nogen der kan hjælpe mig ?

Prøv at tjekke www.vcdhelp.com der er en meget god forklaring på hvordan man
laver VCD'er.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Max

Dato : 01-01-03 16:51

>Nogen der kan hjælpe mig ?

dk.teknik.tv+video er det rette forum

mvh
Max

Fra : PerX ...

Dato : 08-01-03 13:46

In article <_ADQ9.21033$Hl6.2231167@news010.worldonline.dk>,
Kristian69.news@kandu.dk says...
> Jeg forsøger at brænde film og billeder ned på cd-rom som værende format
> Video-CD.

På grund af måden man laver en VCD på kan disken IKKE læses i et brænder
drev, jeg ved ikke hvorfor. Forskellige DVD maskiner er mere eller mindre
hysteriske med hvad de vil afspille (fx Sony'er er meget dårligt til det,
og Pioneer er gode) - CD mærket kan være afgørende. Prøv at købe _en_
disk fra så mange forskellige mærker som muligt og test om der er noget
din maskine bedre kan spise. (Kender en som fik sin Sony til endelig at
spille efter at have prøvet 11 mærker)