Stor hjælp ønskes.
Fra : Hønemor

Dato : 01-01-03 14:31

Aldrig før har jeg haft så store problemer som nu.
Min hjemmeside ligger godt på nettet som den skal, men kan ikke længere
arbejde på den ......Hvorfor.
Hjemmesiden ligger på mit C-drev og der plejer jeg at arbejde på den.
Når jeg nu åbner for mit FTP som jeg plejer, når jeg vil oploade, så kan FTP
ikke finde mit web-sted.
Der er slet ikke noget der hedder dokumenter og websted på mit drev.
Men jeg ved jo at den ligger der og arbejder på den der.

Stor hjælp ønskes.........Hvad gør jeg ???????
KH Hønemor

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-01-03 14:35

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg ved jo at den ligger der og arbejder på den der.
>
> Stor hjælp ønskes.........Hvad gør jeg ???????

Det må være et spørgsmål du skal stille til din udbyder - det kan være at du
ikke har betalt dine regninger, det kan være - hvis du har et domænenavn -
at du har glemt at betale penge til DK-hostmaster - de lukker nemlig for
disse adgange, hvis de ikke får derers penge, og det er uanset om du er
flyttet i mellemtiden eller at der er andre aftaler, som ikke er overholdt
fra din udbyders side.

Det kan naturligvis også være at din udbyder er gået nedenom og hjem, hans
webserver er nede eller andre ubehaglige ting - noget kunne tyde på det.

Du kan prøve at give os linket til din hjemmeside så vi andre måske kan se,
om der er sket nogle ting der - du kan også selv forsøge at kontakte din
udbyder, læse på hans hjemmeside etc. for at se om de har midlertidige
nedbrud.

--
ahw

Fra : Hønemor

Dato : 01-01-03 14:50

"Arne H. Wilstrup" <karl@meget.smart,dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om der er sket nogle ting der - du kan også selv forsøge at kontakte din
> udbyder, læse på hans hjemmeside etc. for at se om de har midlertidige

Hejsa.
Nej, jeg har ingen af disse problemer ej heller med siden.
Det er på min hardisk problemet er.
KH Hønemor
www.pspvenner.dk

Fra : Ulrik Friis

Dato : 01-01-03 14:49

> Det er på min hardisk problemet er.

Hwa har FTP med din harddisk at gøre?

mvh
Ulrik

Fra : Ulrik Friis

Dato : 01-01-03 14:52

> Det er på min hardisk problemet er.

....medmindre du forkorter FrontPage med FTP (lidt uheldigt). Kan du finde
dit websted med Stifinder?

Fra : Hønemor

Dato : 01-01-03 15:06

"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev i en meddelelse
>
> ...medmindre du forkorter FrontPage med FTP (lidt uheldigt). Kan du finde
> dit websted med Stifinder?

Hej søde Ulrik.
Ja i stilfinder kan jeg godt, men delt op i mapper uden den blå knup
Har ikke rigtig forstand på hvad jeg skal gøre, så jeg må jo nok undvære
hjemmesiden.
KH Hønemor

Fra : Ulrik Friis

Dato : 01-01-03 15:38

> Ja i stilfinder kan jeg godt, men delt op i mapper uden den blå knup

Så er dit website ihvertfald ikke forsvundet. Den blå knap vises kun i
FrontPage.

> Har ikke rigtig forstand på hvad jeg skal gøre, så jeg må jo nok undvære
> hjemmesiden.

Vil det sige at du ikke kan hente dit website (på harddisken) ind i
FrontPage?

Fx. ved at klikke Filer => Åbn web-sted og så bladre frem til det sted på
harddisken, hvor du *ved* at det ligger?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-01-03 18:48

> Hejsa.
> Nej, jeg har ingen af disse problemer ej heller med siden.
> Det er på min hardisk problemet er.
> KH Hønemor
> www.pspvenner.dk

Hør nu her, kære Hønemor - jeg har lige været inde på din side gennem
ms-explorer - her åbnede jeg din side via ikonet på browseren til
FrontPage - og bortset fra at ´jeg ikke kender dit bruger -id og dit
password , kunne jeg så let som ingenting hente siden ned til min
FrontPage - ergo er det ikke din udbyder, der har problemerne.

Derfor vil jeg anbefale dig følgende fremgangsmåde:

lav en mappe på din harddisk -
giv mappen navnet psp-venner eller lignende
gå ind på din hjemmeside via MS-explorer
klik på ikonet for FrontPage øverst oppe
når boksen kommer frem med brugerid og password, indtast disse oplysninger
lidt efter kommer hele siden ind således at du kan se alle detaljerne
udgiv derpå websiderne ved "udgiv web" og indtast så psp-venner (det navn du
indtastede) med drevnavn eller bladr dig frem til mappen på harddisken og
udgiv den dér.

Når du så har fået ro i sjælen over at alle dine sider er til stede et
bestemt sted, så skal du simpelthen lede ved hjælp af stifinder på din
harddisk for at finde de mistede sider.
Disse importerer du så med frontpage programmet (importer filer) og gem
disse i samme mappe som før.

Dernæst går du flusk ned til nærmeste velassorterede kiosk og anskaffer dig
en eller flere af følgende hæfter/bøger:

Step by Step (dansk udgave) - Microsoft FrontPage 2002 (Microsoft Press -
dansk forlag IDG)
pris 349 kr. f.eks. hos GAD og/ eller

Hurtig i gang med FrontPage 2002 - forlaget Globe (glimrende beskrivelse af
dhtml og CSS i tilgift)Forfatter: Heine Lennart -pris: 99 kr.

Eller: Kursus i Hjemmesidedesign, Frontpage - af samme forfatter - 149,00
kr.

Eller: FrontPage 2002 - lær det selv af Helle Dejligbjerg - hæfte - 59,00

Eller: FrontPage 2002 Bogen -forfatter Rogers Cadenhead -299,00 kr.

Og så naturligvis en række engelske bøger, hvis du har mod på det...

Men prøv det - arbejd dig langsomt frem og reflekter over, hvad der står i
bøgerne/hæfterne - derefter vil du nok være i stand til at stille spørgsmål,
som er umiddelbart forståelige - f.eks. hvis du blander begreber som ftp og
FrontPage sammen, bliver man naturligvis forvirret.

Bare et par gode råd

--
ahw

Fra : Ulrik Friis

Dato : 01-01-03 14:42

> [...]
> Der er slet ikke noget der hedder dokumenter og websted på mit drev.
> Men jeg ved jo at den ligger der og arbejder på den der.

Kære fru Hønemor,
De skal ikke anvende FTP. De skal anvende HTTP. Så hudt jeg visker fra
tidligere tiders problematiske indføring i FrontPages mysterier, har De nu
fået installeret FrontPage server extensions på eders webhotel. Derfor skal
De anvende HTTP protokollen og IKKE FTP, da de nævnte FrontPage
serverextensions kan lide skade under brugen af FTP.

Med venlig hilsen

hr. Friis

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-03 18:02

> [...]
>Men jeg ved jo at den ligger der og arbejder på den der.
>
>Stor hjælp ønskes.........Hvad gør jeg ???????
Nu har jeg følget/læst dine indlæg igennem længere tid på diverse NG's.

Og du har tilsyneladende ofte store problemer, så jeg kan kun anbefale
dig at læse mere om edb og de programmer du bruger, det ville være den
bedste hjælp du kan få.

Ikke ment som en negativ kritik, bare et godt råd.
Og til replyes: Ng'er er til at hjælpe osv, ja, med alligevel.