Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Lyde fra Canon Speedlite 300EZ
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 01-01-03 13:16

Er det normalt at der kommer lyde fra zoom-funktionen i en Canon Speedlite
300EZ når man zoomer på sit objektiv?

Godt nytår til alle gruppens læsere!

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 01-01-03 14:08

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> wrote in message
> Er det normalt at der kommer lyde fra zoom-funktionen i en Canon Speedlite
> 300EZ når man zoomer på sit objektiv?

Måske ikke så relevant, men jeg ved i hvert fald at Nikon Speedlight SB-80
larmer lidt når den zoomer. Det er helt normalt.

/Jacob

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 01-01-03 16:48

"Jacob W. Jensen" <mail@SLETjacobwaage.dk> wrote in

> Måske ikke så relevant, men jeg ved i hvert fald at Nikon Speedlight
> SB-80 larmer lidt når den zoomer. Det er helt normalt.

Hej Jacob,

Tak for svaret!

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 01-01-03 14:11

Hej

På mine EOS Speedlite er det sådan at blitsen tilpasser lysets spredning, så
det passer til den brændevidde zoomen er indstillet på. Så der er nok også
gældende for din Speedlite !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 01-01-03 16:48

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in

> På mine EOS Speedlite er det sådan at blitsen tilpasser lysets
> spredning, så det passer til den brændevidde zoomen er indstillet på.
> Så der er nok også gældende for din Speedlite !

Ja - det er det jeg betegner som zoom-funktionen på blitzen - den har 4
faste indstillinger 28, 35, 50 og 70 mm, som den skifter imellem når jeg
zoomer med objektivet. Mit spørgsmål går på om den lyd, der kommer fra
blitzen når den zoomer, er normal eller om den skal være lige så lydløs som
fx et Canon USM objektiv..

Tak for svaret!

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 01-01-03 18:29

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse

> [...]
> zoomer med objektivet. Mit spørgsmål går på om den lyd, der kommer fra
> blitzen når den zoomer, er normal eller om den skal være lige så lydløs

Hej

Det er ikke helt samme mekanik, det kan slet ikke sammenlignes, der vil
komme mere støj end fra en Ultrasonic optik.
Anden støj der kan komme fra Speedlite blitz, er en ujævn "hylen" når den
lader op til skud, dette er også normalt, men lyder som en dyr reparation !

--
Venlig hilsen / Best regards