MS Windows
briani 27239
hjælp til windows XP
Fra : Sorensen

Dato : 01-01-03 13:18

Jeg har desværre kommet til at lægge en fuld version af win xp pro ind på
computeren ved siden af min gamle win98. Så nu mangler jeg desvære en masse
gamle emails og alle mine foretrukne i explorer+ meget andet. Alle de gamle
programmer kan jeg godt finde, men resten er væk. Er der mulighed for at
afinsallere winxp, så jeg får min gamle win98 tilbage. I den fulde version
af winxp har jeg desværre ikke muligheden inde i tilføj/fjern programmer. Så
jeg håber at nogen, måske kan hjælpe mig tilbage til det gamle win98. Jeg
har ikke formatteret harddisken, men måske er noget gået tabt alligevel.

Ib

Fra : Villy Jensen

Dato : 01-01-03 13:27

> [...]

> har ikke formatteret harddisken, men måske er noget gået tabt alligevel.

Hvis dine gamle e-mails stadig ligger i .dbx-filer i en-eller-anden folder
bør du kunne importere dine gamle .dbx-filer til dit nye mailsystem...

Jeg har nyligt prøvet det i forbindelse med WIN 98 og Outlook Express 5
(Men jeg husker ikke proceduren - prøv hjælpefunktionen i OE og søg
efter "importere" "import" o. lgn.)

Men allerførst: Søg og find dine gamle .dbx-filer (navnene burde være
genkendelige), så ved du hvorfra du (forhåbentlig) kan importere.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-01-03 22:06

Villy Jensen wrote:
> Hvis dine gamle e-mails stadig ligger i .dbx-filer i en-eller-anden
> folder bør du kunne importere dine gamle .dbx-filer til dit nye
> mailsystem...

I Outlook Express 6 (XP), når du ved hvor de gamle .dbx-filer
ligger:
File -> Import -> Messages -> Vælg "MS OE 6" og
tryk på "Næste" -> Naviger vha. "Browse" hen til
mappen med .dbx-filerne og tryk på "Ok"

/Mikael