Godt nytår
Fra : Angelbo

Dato : 01-01-03 00:57

Hej Alle

I ønskes et rigtigt godt og lykkebringende nytår.

Jeg kunne godt ønske, at der er nogen, som selv interesserer sig for at
male og tegne, som ville melde sig på banen i det nye år. Somme tider ville
det være rart at have et sted, hvor man kunne udveksle meninger.

Godt nytår til jer alle.

Mange hilsener fra
Lisbeth

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 01-01-03 08:49

Wed, 1 Jan 2003 00:57:21 +0100, skrev "Angelbo" <angelbo@tdcadsl.dk> :

>I ønskes et rigtigt godt og lykkebringende nytår.

Tak - og i lige måde !!

>Jeg kunne godt ønske, at der er nogen, som selv interesserer sig for at
>male og tegne, som ville melde sig på banen i det nye år. Somme tider ville
>det være rart at have et sted, hvor man kunne udveksle meninger.

God idé - men vi skal jo starte et sted - hvad kunne du tænke dig
at diskutere ??

Jeg tegner og maler (akvarel, olie, akryl) selv. Jeg maler overvejende
natrualistisk, men jeg kæmper selv lidt for at komme ud af "pænheden"
og finde min egen personlige stil.
Men der er jo nok ikke andet at gøre, end at øve - øve - øve

--
Gitte Sørensen
Hjemmeside med bl.a. Galleri: http://home.tiscali.dk/cgsorens

Fra : Angelbo

Dato : 02-01-03 07:03

Hej

> God idé - men vi skal jo starte et sted - hvad kunne du tænke dig
> at diskutere ??

Det er svært konkret at sige, hvad jeg kunne tænke mig at diskutere. Det jeg
nok mangler, er et sted, hvor jeg kan finde nogen at udveksle meninger med,
når jeg lige står og mangler det. Når jeg sidder og er låst fast i et eller
andet, eller når jeg mangler et skub til at komme videre.

> Jeg tegner og maler (akvarel, olie, akryl) selv. Jeg maler overvejende
> natrualistisk, men jeg kæmper selv lidt for at komme ud af "pænheden"
> og finde min egen personlige stil.

Jeg har været inde og se din hjemmeside. Det er nogle gode billeder, du
laver. Jeg har også selv gang i at få lavet en side, hvilket forhåbentlig
kan gøre det lidt lettere at få respons på sine billeder. Adressen kommer,
når siden bliver lagt op.
Det er sjovt at se, at du også interesserer dig for slægtsforskning, hvilket
også er en af mine store interesser.

Jeg maler selv overvejende med pastelkridt og acryl, og også for det meste
naturalististisk. Pænheden har jeg også kæmpet med, men jeg er kommet lidt
til det resultat, at det ikke altid er nødvendigt at komme af med den. Det
vigtigste for mig er, at mine billeder siger mig selv noget, ikke at det
f.eks på et givet tidspunkt er på mode, at tingene ikke må være for pæne. Og
lige det med "pænheden" synes jeg somme tider at der er for lidt af i dag.
Når jeg engang imellem også kan male noget, der efter den gængse opfattelse
ikke er "pænt", og måske efter nogens opfattelse ikke lige hører til over
sofaen, så er det alligevel malet, fordi jeg synes, det er pænt. Og fordi
det siger mig noget.
> --

> Men der er jo nok ikke andet at gøre, end at øve - øve - øve

Du har helt ret. Det bliver man aldrig færdig med.

Mange hilsener fra
Lisbeth

Fra : Dorthe

Dato : 12-01-03 11:39

On Wed, 01 Jan 2003 08:49:29 +0100, Gitte Sørensen <gydda@sol.com>
wrote:

> [...]
>og finde min egen personlige stil.
>Men der er jo nok ikke andet at gøre, end at øve - øve - øve

Hej med jer.

Ovenstående ville være et godt indlæg i en undergrupper under
Fritid-kreativ/hobby.
Vi er en lille grupper, der arbejder for at fremme muligheden for en
sådan undergruppe. Kunne du tænke dig at være med, eller støtte os -
er du meget velkommen til at deltage i gruppen "Pyntekvisten" på
http://www.igroups.dk ( Gitte - du er vist "den" Gitte - og dermed
allerede i gruppen) - eller give os din kommentar her. På forhånd
tak.
Kærligst Dorthe

Fra : marian

Dato : 12-02-03 00:02

Det er da dejligt at her er en dansk billedkunst gruppe.
min hjemmeside er www.mop.aab-net.dk
for tiden er jeg igang med et maleri på to gange halvanden meter., som en
del i en serie af tarotkort.
Hilsner fra marian