nytårsaften....
Fra : H.O.T

Dato : 01-01-03 00:29

Her har man valgt, at holde nytårsaften hjemme med katten, da den ikke er så
gammel endnu ( lidt over et havlt år), og jeg ikke rigtigt ved hvordan den
ville reagere på larmen....Kæresten er på arbejde, og jeg skal selv møde i
morgen tidligt, så det var ikke en svær beslutning af tage...
Katten tog det hele i stiv pote, og det eneste krisetegn der kom, var da
den fandt ud af, at madskålen var tom......Men det kan jo også være en
"kat"astofe.....*s*

Håber også andre har haft gode oplevelser med ikke så skræmte katte......

Henrik

ps... godt nytår til alle fra frygtløse miv

Fra : Lene

Dato : 01-01-03 00:58

Ha, sådan var det også med vores Molly på ½ år. Men hun ville ud i det!! Hun
fik lov, mens jeg stod i døren og hun kom lynhurtigt ind igen, og røg hen
til madskålen.
Selv godt nytår!
Hilsner fra Lene, Vol au Vent, Molly og alle havnem(b)isserne.

Fra : Helle

Dato : 01-01-03 03:32

"H.O.T" <h.rasmussen@telia.com> wrote in message
> [...]

> Henrik
>
> ps... godt nytår til alle fra frygtløse miv

Hejsa.

Her gik det også rigtig godt. Der blev fyret mange MEGA kanonslag af lige
uden for døren og vinduerne så ruderne og tingene i vindueskarmene klirrede
og kattenes reaktion= ingen!
Det var som om de intet har hørt eller jo, det var lige en enkelt gang hvor
det var helt vildt højt så det næsten gjorde ondt i vores ører indenfor hvor
Mikkel reagerede ved at løfte hovedet langsomt og kigge ud af en lille
sprække i øjet og så sukke og ligge hovedet langsomt ned igen - det var dét!
Det er jo simpelthen bare herligt!! *ss*

Godt nytår.

Mvh Helle

Fra : Broxgaard

Dato : 01-01-03 12:34

Her gik det helt galt...
Der blev godt nok skudt af det meste af aften.. men det var ikke så slemt...
men da klokken blev 12 gif det galt... miss candy var helt ude af sig selv.
så min far måtte tag hende med i seng for at få hende til at slappe af...
men så gik resten af aften også rolig..

--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-01-03 15:17

> Håber også andre har haft gode oplevelser med ikke så skræmte katte......

Uha, vi så slet ikke vores fra ca. kl 11 formiddag i går, og den kom først
ind her for lidt siden..
Den er umulig at holde inde, og når man mærker på maven af den kan man godt
mærke dens puls kører med 160, så vi lukker den altid ud, i håb om at pulsen
kan komme lidt ned og dens gamle hjerte ikke giver helt op :-|

Da den kom ind i dag var den også utrolig bange, bare lyden af en
opvaskebalje som bliver tømt i vasken fik den til at kigge helt foruroliget
ud, fra dens skjuld under sofaen :)... Men det plejer at være gået efter
efter et par dage.. sådan nogle katte husker ikke længere end at de har
glemt tingene efter en god gang søvn :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 01-01-03 16:43

> [...]
katte......

> Henrik
>
> ps... godt nytår til alle fra frygtløse miv

Vores er revnende ligeglade. Den eneste, der reagerede lidt igår, var
min hankat Emil, som syntes, det var *lidt* spændende, når der kom en
masse flot lys på himlen ....
Det mærkelige er, at netop hørelsen er kattens allerstærkeste sans -
faktisk hører de bedre end hunde, der ellers ikke er specielt tunghøre -
så man skulle tro, de var voldsomt generede af det.
Måske har katte en art mentalt filter, der frasorterer sanseindtryk, de
ikke mener, kommer dem ved?

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Pia J

Dato : 01-01-03 17:08

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message news:3e130b82$0$47054

> Måske har katte en art mentalt filter, der frasorterer sanseindtryk, de
> ikke mener, kommer dem ved?

DET tror jeg på....

:Pia

Fra : Niels Peter

Dato : 01-01-03 17:14

> DET tror jeg på....
>
> :Pia

Ja, de har i hvert fald et filter, der frasorterer ord som "Fy!", "Hold
op med det!" og "Slemme mis!" )

Niels Peter

Fra : marianne hellemose

Dato : 01-01-03 17:10

Niels Peter skrev
<Måske har katte en art mentalt filter, der frasorterer sanseindtryk, de
ikke mener, kommer dem ved?>

Yeps.........det træder også i funktion, når man råber at
de skal komme ned fra gardinerne........når de skal "hoppe" af tallerkenen
med ens mad...........eller spytte
ens ynglingsligtorn ud *GGG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Kate

Dato : 03-01-03 23:07

> Måske har katte en art mentalt filter, der frasorterer
> sanseindtryk, de ikke mener, kommer dem ved?

Aha, så er det derfor de fortrinsvis reagerer når man har mad parat når
man kalder

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Kate

Dato : 03-01-03 22:21

Fra : Edel Denker

Dato : 03-01-03 19:21

Ville da gerne lige fortælle, at vores Alf var alene hjemme nytårsaften
- uden problemer. Vi havde i dagene op til nytårsaften observeret hans
reaktion på skyderi - og han var nærmest ligeglad. Han lå i stuen og sov
som om det hele rørte ham en "katte-blomst" *SSSSS*

Er glad for at det gik sådan - har hørt om andre hvis katte enten har
været skræmt fra vid og sans eller hvor dyret farede forvildet rundt i
boligen. Jeg ved ikke hvorfor katte reagerer så forskelligt - men er
glad for at vores dejlige "dreng" opførte sig så pænt !!!!

Mange hilsner med ønsker om et godt nytår til alle her fra
Edel Denker og Hertugbyens Alf

Fra : Kate

Dato : 03-01-03 22:25

"H.O.T" <h.rasmussen@telia.com> wrote in news:aut97o$hnn$1@sunsite.dk:

> Katten tog det hele i stiv pote,

Sidste år blev jeg også hjemme pga Lante. Han kom jo fra landet og var
ikke vant tilden slags ballade, så ville også sikre mig at han ikke
blev _for_ skræmt. Ha, han var da kølig i den bagerste ende men det
var nu alligevel rart at vide det med sikkerhed. I år tog jeg så afsted
for Mowgli havde jo også bevist sin frygtløshed. Og det eneste
krisetegn var ligesom hos jer, at madskålen var tom da jeg kom hjem
næste formiddag