mysql_num_rows spørgsmål
Fra : Rasmus Ebler Simonse~

Dato : 07-03-01 17:35

Jeg har lige et spørgsmål:

I en MySQL DB har jeg lavet følgende SELECT

SELECT tstamp,rygtet,om FROM rygter ORDER BY tstamp DESC

Jeg er kun interesseret i de 10 første samt antallet af indgange i
tabellen som jeg får via $mysql_num_rows. Er der en mulighed for at
tilføge en LIMIT 10. Hvor jeg samtidigt kan få antal indgange og
dermed ikke kan bruge mysql_num_rows. Evt ved et kald for sig selv.

/rasmus

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 07-03-01 21:06

On Wed, 07 Mar 2001 16:34:38 GMT, Rasmus Ebler Simonsen wrote:

> [...]
>tilføge en LIMIT 10. Hvor jeg samtidigt kan få antal indgange og
>dermed ikke kan bruge mysql_num_rows. Evt ved et kald for sig selv.

du kan vel bruge en select count(tstamp) FROM rygter, hvis jeg forstår dit
spørgsmål rigtigt?

--
Søren O.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.
- Unkown

Fra : Rasmus Ebler Simonse~

Dato : 14-03-01 17:34

> du kan vel bruge en select count(tstamp) FROM rygter, hvis jeg forstår dit
> spørgsmål rigtigt?

Selvfølgelig, tak Boll

/rasmus