Hjælp til Borum 1780-1787
Fra : Lisbeth Bonde

Dato : 31-12-02 16:31

Mon nogen kan give mig oplysninger om Niels Michelsen (gift med Sidsel
Rasmusdatter). Han er antagelig død i Borum i perioden 1780-1787.
Han er antagelig født i Skanderborg. Får en søn Michel Nielsen omkr. 1777 og
en datter Anne Margrethe omkring 1780.
Michel dør i Borum i 1851
Alle oplysninger om familien søges.
Venlig hilsen
Lisbeth Bonde

Fra : c_thaulow

Dato : 01-01-03 14:16

"Lisbeth Bonde" skrev d. 31-12-02 16:31 dette indlæg :
> [...]
> Rasmusdatter). Han er antagelig død i Borum i perioden 1780-1787.
> Han er antagelig født i Skanderborg. Får en søn Michel Nielsen omkr.

Hej Lisbeth,

Jeg har fundet følgende personer på DDA:

Samtlige personer i husstanden
Skanderborg, Voer, Hansted, Raadved by, , , , FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Michelsen, 28, Gift, husbonde, Gaardfæster,
Sidsel Nielsdatter, 31, Gift, madmoder, ,
Kirsten Nielsdatter, 9, Ugift, deres barn, ,
Michel Nielsen, 8, Ugift, deres barn, ,
Karen Nielsdatter, 6, Ugift, deres barn, ,
Abelone Nielsdatter, 3, Ugift, deres barn, ,
Mette Nielsdatter, 2, Ugift, deres barn, ,

Du skriver godt nok at han var gift med Sidsel Rasmusdatter, men måske
er det en fejl?

Håber at du kan bruge det til noget.

Hilsen, Catharina

http://www.kandu.dk/