MS Windows
briani 27239
reklamer på mit skrivebord ??
Fra : NF

Dato : 31-12-02 16:22

Hej
Jeg får med mellemrum et popup vindue på mit skrivebord.
Øverst står der:

Tjensten Messenger

Indholdet starter med:

Meddelse fra INFO til (min IP) dato og tid

herefter følger noget på tysk - noget med en verdensrekord bla bla bla
12 C pro minute
og så en OK knap

Hvor pokker kommer det fra ? og hvordan får jeg stoppet det ?
se evt. reklamen her
http://www.forbundsskolen.dk/odd.jpg

HJÆLP

Niels

Fra : Wass Up

Dato : 31-12-02 16:44

"NF" <frahm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 12 C pro minute
> og så en OK knap
>
> Hvor pokker kommer det fra ? og hvordan får jeg stoppet det ?

Slå messengers fra i dine services

Fra : Martin K

Dato : 31-12-02 17:08

Wass Up wrote:
> Slå messengers fra i dine services

Ja! Messenger er alligevel det første der ryger ud, når en frisk XP
installeres...

--
Martin K

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-01-03 04:13

Du tænker formentlig på Windows Messenger mens der her er tale om
tjenesten messenger.

Fra : Martin K

Dato : 01-01-03 19:08

Jens Peter Karlsen wrote:
> Du tænker formentlig på Windows Messenger mens der her er tale om
> tjenesten messenger.

Ja, ok - det er rigtigt. Hvad gør den tjeneste anyway...?

--
Martin K

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-03 20:51

>Ja, ok - det er rigtigt. Hvad gør den tjeneste anyway...?
Irreterer folk som et bart helv....

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 01-01-03 02:09

"NF" <frahm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 12 C pro minute
> og så en OK knap
>
> Hvor pokker kommer det fra ? og hvordan får jeg stoppet det ?

Det er en konsol meddelse, der kun kan være sendt fra din egen,
eller en computer på netværket.
En mulighed er at der køres et Active-X object gennem Internet
Explorer. Viruscheck og hent de seneste opdateringer til dit system
og IE.
Det har intet at gøre med MSN Messenger !

Godt Nytår

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-01-03 04:20

Se inline.

On Wed, 1 Jan 2003 02:09:28 +0100, "Johnny Nielsen" <johnny@wintip.dk>
wrote:

>Det er en konsol meddelse, der kun kan være sendt fra din egen,
>eller en computer på netværket.

Det er ikke korrekt, det kan sagtens være fra en maskine på
Internettet.

>En mulighed er at der køres et Active-X object gennem Internet
>Explorer. Viruscheck og hent de seneste opdateringer til dit system
>og IE.

Nej, det er en velkendt tjeneste i Windows som man fornylig er begyndt
at bruge til spam ved at sende til tilfældige IP addresser.

>Det har intet at gøre med MSN Messenger !

Det er til gengæld rigtigt. Det er tjenesten (service) messenger.
Almindelige privat personer har intet behov for den så den kan med
fordel slås fra.
Eventuelt kan man installere en firewall som blokerer for indkommende
beskeder fra Internettet.