AC/DC koncert på 3Sat i nat! :)
Fra : Kong Kent

Dato : 31-12-02 15:12

Nytårsmorgen kl. 04.05 - 05.00 er der koncert på den tyske satellitkanal
3Sat med ingen mindre end: AC/DC !!!!!!! :)

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : John K

Dato : 31-12-02 15:19

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> Nytårsmorgen kl. 04.05 - 05.00 er der koncert på den tyske satellitkanal
> 3Sat med ingen mindre end: AC/DC !!!!!!! :)

Tak for advarslen

Godt nytår...

Mvh

John K

Fra : Mads Breddam

Dato : 31-12-02 15:22

> AC/DC !!!!!!! :)

Som jo bekendt er de _største overhovedet_ inden for rockmusik.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Å brødre, så knus dog, knus dog alle gamle tavler" Nietzsche.

Fra : BadBack

Dato : 31-12-02 16:31

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> wrote in news:3e11a802$0$71669
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Som jo bekendt er de _største overhovedet_ inden for rockmusik.

Kan du sige: Guns'N'Roses?

Fra : Michael Bach

Dato : 31-12-02 16:35

Kan du sige MetallicA?

....::: Michael Bach :::...
..:: www.vorbis.com ::.

Fra : Kong Kent

Dato : 31-12-02 17:07

> Kan du sige: Guns'N'Roses?

*ROTFLMAO*

Guns'N'Roses er imho vanvittigt overvurderet. Halvdelen af deres hits var
cover-numre, og de var indbegrebet af alt for megen selvtilfredshed overfor
deres fans (specielt Axl) - og det er en stor del af at være et stort
rockorkester.

Derfor er AC/DC lysår foran Guns'N'Roses på alle punkter. Metallica nævnes
også, og jeg er tilbøjelig til at give vedkommende ret, men selvom jeg er
ÆRKE-Metallica fan synes jeg stadig AC/DC er større... undskyld: STØRST! :)

--
Kent - der skal se Metallica og Iron Maiden på Roskilde i '03!!!! :)

Fra : BadBack

Dato : 31-12-02 18:00

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> wrote in

> *ROTFLMAO*

Så var det vel heller ikke sjovere!

> Guns'N'Roses er imho vanvittigt overvurderet.

Ja, det skal du selvfølgelig have lov til at mene. Jeg er dog uenig.

> Halvdelen af deres hits var cover-numre,

Og?
Det er vel stadig mere end hvad AC/DC har præsteret. Jeg tror faktisk ikke
at hits og AC/DC gør sig godt i den samme sætning.
AC/DC er et ret gammelt band og med det taget i betragtning, så må man
sige, at de ikke har haft den store succes hitmæssigt.

> Derfor er AC/DC lysår foran Guns'N'Roses på alle punkter.

Nej, det er lige modsat!
Der kan heller ikke herske tvivl om, at Slash er en bedre guitarist end den
spøjse fyr fra AC/DC og at Axl er en bedre sanger. At Guns'N'Roses også
havde forstand på den gode melodi og harmonier er også evner, som jeg ikke
har oplevet hos AC/DC.

> Metallica nævnes også, og jeg er tilbøjelig til at give vedkommende
> ret,men selvom jeg er ÆRKE-Metallica fan synes jeg stadig AC/DC er
> større...undskyld: STØRST! :)

Her er vi *også* uenige.

Fra : Kong Kent

Dato : 01-01-03 21:46

> [...]
> AC/DC er et ret gammelt band og med det taget i betragtning, så må man
> sige, at de ikke har haft den store succes hitmæssigt.

hmm... så vidt jeg husker har AC/DC haft mange, rigtig mange internationale
hits - og her betyder internationale hits altså VERDENSPLAN. Pladen "Back In
Black" var jo en monstersællert som kun Metallicas "Metallica" har kunnet
gøre bedre nogensinde indenfor hård rock/metal. Guns N' Roses' "Appetite..."
og "Use... 1 og 2" kommer ikke i nærheden af AC/DCs mange gode plader.

> [...]
> havde forstand på den gode melodi og harmonier er også evner, som jeg ikke

Som sagt før. GnR har alt for ofte måtte låne sig til de gode harmonier mens
AC/DC har grundlagt deres berømmelse og hits på egne evner. Men jeg er ikke
ude på at svine GnR til. Slet ikke. Jeg kan selv godt lide deres musik, og
er i dag stadig ikke bleg for at lade Sweet Child of Mine rulle ud af
anlægget på fulde gardiner. For GnR *ER* noget af det bedste rockmusik
nogensinde. Men bare ikke bedre end AC/DC, efter min mening.

Og så er der det plus ved AC/DC at de stadig eksisterer. Det kan GnR ikke
prale af. I forhold til AC/DC er GnR jo nærmest døgnfluer.

> Her er vi *også* uenige.

Det er jo hele essensen i debatforaets skønhed! Vi skal have lov at have
vores meninger, og endnu vigtigere - lov til at forsøge at overbevise andre
om, at vores mening er bedre end andres. :)

--
Kent - den fredelige provokatør, en selvmodsigelse af kaliber.

Fra : BadBack

Dato : 01-01-03 23:24

> [...]
> rock/metal. Guns N' Roses' "Appetite..." og "Use... 1 og 2" kommer
> ikke i nærheden af AC/DCs mange gode plader.

Ok, det må så have været før min tid eller også har jeg overset/overhørt
det.

> Som sagt før. GnR har alt for ofte måtte låne sig til de gode
> harmonier mens AC/DC har grundlagt deres berømmelse og hits på egne
> evner.

Nu er jeg slet ikke ekspert på området, men det jeg har hørt fra AC/DC har
i mine ører lydt meget monotomt, hvor mange af Guns'N'Roses numre har haft
meget mere liv, harmonier og melodi. Jeg har svært ved at finde melodien i
AC/DC's numre, men det er sikkert bare mig. Dér hvor jeg ser Guns'N'Roses'
styrke er klart i guitarspillet, hvor Slash med hans iørefaldende soloer er
"kongen" indenfor dét felt. Numre som "Sweet Child Of Mine", "November
Rain" og Estranged" byder på guitarspil i verdensklasse, som jeg personligt
ikke har hørt magen til før eller efter i rockmusikken.

> Og så er der det plus ved AC/DC at de stadig eksisterer. Det kan GnR
> ikke prale af. I forhold til AC/DC er GnR jo nærmest døgnfluer.

Enig. Jeg mener dog, at Axl har startet en gruppe med navnet
"Guns'N'Roses", men dét regner jeg dog ikke for noget, da Slash ikke er
med. Efter min mening var Slash=Guns'N'Roses.

> Det er jo hele essensen i debatforaets skønhed! Vi skal have lov at
> have vores meninger, og endnu vigtigere - lov til at forsøge at
> overbevise andre om, at vores mening er bedre end andres. :)

Enig igen.

Godt nytår.

Fra : Kong Kent

Dato : 02-01-03 12:32

> Ok, det må så have været før min tid eller også har jeg overset/overhørt
> det.

Vil det sige du ikke kender til AC/DC omkring "Back In Black" tiden og
pladerne før denne?? For så mangler du jo det allervigtigste kapitel i
AC/DC's historie. Tiden med Bon Scott som forsanger. De fantastiske plader
"Highway To Hell" osv. og ikke mindst deres 2. gennembrud med den nye
forsanger på sin første plade "Back In Black" der gik no#1 verden over i
løbet af meget, meget kort tid.

Du mangler seriøst et kapitel i din rockhistorie :)

> [...]
personligt
> ikke har hørt magen til før eller efter i rockmusikken.

Jamen jeg er slet ikke uenig i dine meninger om GnR's hits, og specielt dem
du vælger er også blandt mine klare favoritter. Men når vi kun kan finde 4 -
5 rigtig store hits blandt GnR's repetoire, så er det ingenting i forhold
til de snesevis af hits AC/DC har lavet. Faktisk er "Highway to hell", "Back
in Black" og "Razors Edge" næsten ikke andet end rene hits hele vejen
igennem.

> Enig. Jeg mener dog, at Axl har startet en gruppe med navnet
> "Guns'N'Roses", men dét regner jeg dog ikke for noget, da Slash ikke er
> med. Efter min mening var Slash=Guns'N'Roses.

Nu skal vi ikke fornægte Axl fuldstændig, for han er trods alt en del af
GnR's succes. Havde han ikke lavet al den ballade var de unge ikke faldet
nær så meget på halen for dem. Jeg vil dog ligesom dig erkende, at GnR uden
Slash ikke er GnR!

Som Metallicas forsanger James Hetfield sagde efter deres fællesturné med
GnR i USA:

"What we have learned after touring with Guns'N'Roses is how NOT to
everything on a tour."

Og manden har ret. GnR lavede alle de fejl man menneskeligt kunne overfor
sine fans på den turné, og nogle som hele menneskeheden i sin vildeste
fantasi ikke ville have kunnet finde på, men som Axl alligevel havde fantasi
til. En skam, for GnR *var* virkelig gode.

> Godt nytår.

I lige måde.

Fra : Santa

Dato : 31-12-02 20:54

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Som jo bekendt er de _største overhovedet_ inden for rockmusik.

Jeg vil nærmere sige monotome.
Jeg så en gang en koncert med dem,
og da tog alle sangene udgangspunkt i den
samme akkord(A),
den samme rytme,samme opbygning af numrene.
Det var for kedeligt,
så det skal jeg nok huske at gå glip af.

Godt nytår og good show til jer
der skal se det,alligevel.:)

Fra : Mads Breddam

Dato : 01-01-03 17:16

> Som jo bekendt er de _største overhovedet_ inden for rockmusik.

Det var såmænd ikke noget der blev stillet til diskussion, - det var bare en
kendsgerning. .

Fra : ohodk

Dato : 01-01-03 03:19

Hej AC/DC Freks

Det er fedt at se at der er nogle der stadig høre AC/DC, det var det
bandt jeg startede med at lytte til da jeg gik over til Hard rock og
metal.
det er fedt at høre at der bliver senst en koncert med AC/DC i nat, men
jeg kan ikke se 3Sat, men måske er der nogle af jer friske gutter der
kan hjælpe mig med det problem.

Ohodk

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen Asmussen

Dato : 02-01-03 22:17

Kong Kent wrote:

> Nytårsmorgen kl. 04.05 - 05.00 er der koncert på den tyske satellitkanal
> 3Sat med ingen mindre end: AC/DC !!!!!!! :)

Hej,

var der nogen der fik optaget koncerten på video?

jeg kunne godt tænke mig en kopi af den

jeg kan tilbyde en koncert med ac/dc fra 1977 den varer en halv time ellers
har jeg også en del med U2

--
Min U2 bootleg hjemmeside http://home19.inet.tele.dk/asmusu2