Hvor stor CPU kan et Abit KT/A-RAID snuppe~
Fra : Devast8or

Dato : 31-12-02 12:11

Hejsa,

Hvor stor en CPU kan jeg sætte i et KT7A-RAID? Jeg mener at manualen siger
1400MHz, men kan en BIOS upgrade gøre noget ved det? (Så vidt jeg husker er
det samme chipset som et Soltek KAV75 som kan tage 2200 eller noget i den
stil, så burde de ikke kunne tage det samme?).

TIA.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 01-01-03 23:17

Devast8or wrote:

> Hvor stor en CPU kan jeg sætte i et KT7A-RAID?

Der findes to slags KT7A-RAID:

1) med hardwarerevision mindre end 1.3
2) med hardwarerevision 1.3

Det er kun 2'eren der kan tage XP cpu'er.
Det er derfor der er forskellige bios'er til de to slags.

http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_search_process.jsp?pTYPE=Bios

Rev. 1.3 ser ud til også at understøtte Thoroughbred op til 2000+

Fra : Devast8or

Dato : 01-01-03 23:23

Hej,

tak for svaret. Hvor finder jeg ud af hvilket board jeg har. Det står et
sted på selve boardet ikke? Eller kan det også ses i BIOS eller manualen?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jan Vennike

Dato : 02-01-03 19:53

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
YPE=Bios

> Rev. 1.3 ser ud til også at understøtte Thoroughbred op til 2000+

Njaa, det er en sandhed med modifikationer - der er temmelig mange med rev.
1.0 - 1.2 der har fået op til XP 2000+ til at køre. Faktisk er der også i
BIOS'en til disse versioner support for XP.

Men der er ingen garanti at det spiller perfekt. Det værste der kan ske, er
at du skal resette din maskine hver gang du starter den.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Devast8or

Dato : 03-01-03 14:53

Hej,

det lyder da interessant. Har du et link til noget mere info om det ?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jan Vennike

Dato : 03-01-03 19:25

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> det lyder da interessant. Har du et link til noget mere info om det ?
>
> Devast8or
>
> --
> Spamfilter activated
> To reach me via e-mail: ask me for an adress :)

Prøv at kigge her:

http://www.sudhian.com/faqs.cfm/fid/2/fcid/16.sud

Der står :

"KT7A/KT7A-RAID versions 1.0 to 1.2: All Athlon (Thunderbird) processors
with both 100MHz and 133MHz FSB. AthlonXP processors are not officially
supported due to a minor timing problem that can require you to hit reset
during a cold boot. Unofficially, however, few people seem to experience
this problem and these processors work fine. One user had to set the CPU
Driver value to 1 (instead of 2) to achieve stability with an XP1900+ on a
v1.1 motherboard.
KT7A/KT7A-RAID versions 1.3: All Duron, Duron (Morgan core), Athlon
(Thunderbird) and AthlonXP processors to 2100+ are supported. AthlonXP
processors at 2200+ are not supported."

Dvs meget få med version 1.0 - 1.2 har problemer med XP, selvom den ikke
officielt er understøttet.

Desuden kan det betale sig at kigge lidt i de forskellige nyhedsgrupper
omkring ABIT, dvs ALT.COMP.MAINBOARD.ABIT, ALT.COMP.MAINBOARDS.ABIT og
ALT.COMP.PERIPHS.MAINBOARD.ABIT - der har længe været diskussioner om det
emne.

Fra : Devast8or

Dato : 03-01-03 20:54

Tak skal du have. Jeg vil kigge lidt i de grupper (jeg anede ikke engang at
der fandtes grupper for de enkelte mobo producenter).

Devast8or