hjæææælp
Fra : minibyb

Dato : 31-12-02 12:17

hejsa ng!

jeg har lige fået min athlon xp 2000 ind ad døren men når jeg sætter den i
mit soltek kav-75 og starter maskinen så er der bare sort skærm mens
maskinen kører??? er der nogen der har et godt råd??

på forhånd tak for hjælpen

minibyb

Fra : Mogens

Dato : 31-12-02 13:21

On Tue, 31 Dec 2002 12:16:38 +0100, "minibyb"
<minibyb@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>mit soltek kav-75 og starter maskinen så er der bare sort skærm mens
>maskinen kører??? er der nogen der har et godt råd??

Havde du opdateret BIOS'en først ? Den skal være den sidste nye.
( mener den hedder Q10 )

Du skal også være sikker på at bundkortet er rev F1 eller nyere.
Det står trykt på selve bundkortet. ( vistnok nederst til venstre )
Hvis bundkortet ikke er F1 eller nyere kan du ikke bruge en XP
processor

mvh Mogens

Fra : minibyb

Dato : 31-12-02 13:38

jeg har hentet q11 og awdflash.exe jeg har spurgt en kammerat som hjælper
mig om lidt via tlf men hvad skal man skrive??

og det er revision f1.

Fra : Martin K

Dato : 31-12-02 13:51

minibyb wrote:
> jeg har hentet q11 og awdflash.exe jeg har spurgt en kammerat som
> hjælper mig om lidt via tlf men hvad skal man skrive??

Du booter på en bootdisk som du har hentet på bootdisk.com, under
flash-bootdisk eller sådan... På disketten har du også din flashfil og din
awdflash.exe. Du starter awdflash.exe og den kommer sikkert og spørger om du
vil gemme din gamle bios hvilken kan være en god ide. Derefter følger man
bare instruktionerner på skærmen. Det plejer ikke at være videre vanskelig -
men jeg har dog kun prøvet det med Asus' aflash.exe, så ovenstående er kun
vejlende...

Held og lykke med projektet og godt nytår.
Se endvidere: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Martin K