Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony Dsc-P71 og uskarpe billeder
Fra : Brian Andersen

Dato : 31-12-02 09:48

Hej

Jeg har netop fået ovenstående digitalkamera, jeg har dog nogle problemer
med at få billederne skarpe. Det er især indendørsbilleder der er meget
uskarpe, det ser nærmest ud som om at der ikke er ret mange farver på
billederne. Jeg synes jeg har prøvet samtligt indstillinger uden resultat.
Samtidig skal det siges at jeg overhovedet ingen erfaring har med
fotografering, så der er nok ingen tvivl om at det er mig der laver fejlen
og ikke kameraet. Det kan da ikke passe at det ikke kan tage knivskarpe
billeder.
Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg kan evt. sende et par billeder hvis det
vil hjælpe.

På forhånd tak og godt nytår!
Brian Andersen

Fra : max

Dato : 31-12-02 10:00

> [...]
> billeder.
> Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg kan evt. sende et par billeder hvis

Det lyder som om du ryster lidt på hånden, kan det passe..?
Du ska først og fremmest sætte ISO til 400 og måske tænde for
nogle flere lamper og eller brug flash..
De kedelige farver hænger sikkert sammen med at der er for lidt
lys og for kedeligt lys, kameraet er ikke beregnet til at tage billeder
i hygge belysning..
Men måske er det noget helt andet, prøv at poste et par billeder
i dk.binaer..
Du ska jo helst ha styr på det inden i aften, eller hur.. max

Fra : Brian Andersen

Dato : 31-12-02 10:56

Hej Max og tak for svaret.

Jeg tror ikke det er fordi jeg ryster på hånden. Kameraet viser et ikon hvis
man ryster for meget på hånden, og det er meget sjældent det kommer. Jeg har
normalt sat ISO indstilllingen på auto, så den skulle gerne selv finde den
optimale indstilling. Jeg tror også det er fordi der mangler lys, men det
kan bare ikke passe at der skal så meget til, det er jo næsten umuligt at
tage indendørs billeder så.
Mit nye spisebord har stået model til et par billeder som er poster i
dk.binær. Billederne er tager i højeste opløsning, maks detaljer og med
flash. De er derefter skaleret ned til 1024x768 i Micromedia Fireworks.

Med venlig hilsen
Brian Andersen

Fra : Brian Andersen

Dato : 31-12-02 11:02

Hmm, jeg kan ikke sende dem til dk.binær. Får at vide at filen er for stor,
fylder ca. 400 kb. Men jeg kan maile dem hvis du gider kigge på dem.

Med venlig hilsen
Brian Andersen

Fra : ha

Dato : 31-12-02 11:23

> Hmm, jeg kan ikke sende dem til dk.binær. Får at vide at filen er for
> stor, fylder ca. 400 kb. Men jeg kan maile dem hvis du gider kigge på
> dem.

Du skal bare lade OE dele filen op i mindre bidder når du sender
den. Klik på FUNKTIONER, KONTI, EGENSKABER, AVANCERET,
og sæt flueben og størrelsen til f.eks. 200 kb i feltet OPDEL MEDDEL-
ELSER osv. så skulle det virke.

mvh
ha

Fra : Brian Andersen

Dato : 31-12-02 11:31

Ahh, ok det havde jeg lige glemt i farten. Mange tak.