Set host
Fra : Vagn Kofoed

Dato : 31-12-02 04:02

Tilgiv mig hvis dette ikke er den rigtige NG.

I gaaamle dage ('97) arbejdede jeg på VAX som havde DECNET. På DECNET kunne
man lave en "set host" hvorefter man var en terminal på den pågældende
maskine og dermed kunne eksekvere de programmer der lå på den. Desuden kunne
man sidde på sin egen maskine og eksekvere et program der lå på en anden
maskine blot ved at angive maskinens navn i "stien".

Hidtil har jeg ikke kunnet finde noget der bare ligner det jeg her har
skitseret. Har vi allesammen taget et teknologisk tilbageskridt efter at
dollarBill har taget magten?

Det jeg godt kunne bruge var en situation hvor jeg kunne sidde på kontoret
og bruge maskinen på værkstedet som om jeg var derude. Jeg kunne godt ofre
en ordentlig basseskærm så jeg kunne have et rimeligt vindue på den maskine
der i så fald skulle være terminal.

Er der nogen ideer?

Hyggelig hilsen og godt nytår til alle i NG
Vagn Kofoed

Fra : ..::jmj::..

Dato : 31-12-02 08:25

"Vagn Kofoed" <vagn.kofoed@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Tilgiv mig hvis dette ikke er den rigtige NG.

SNIP>
> [...]
> der i så fald skulle være terminal.
>
> Er der nogen ideer?
>
> Hyggelig hilsen og godt nytår til alle i NG

Hvis jeg forstår det rigtigt, kan du bruge et program som VNC. Med det kan
du fjernstyre en remote PC "som om du sad ved den", fungerer udemærket. VNC
er gratis, der findes også købeprogrammer til den slags (Norton bl.a.).

--
...::jmj::..
Her lades alt håb ude...

Fra : Keld Damsbo

Dato : 31-12-02 09:57

> [...]
VNC
> er gratis, der findes også købeprogrammer til den slags (Norton bl.a.).

VNC http://www.uk.research.att.com/ er et rigtig godt program som kører på
tværs af platforme, men svagheden ved VNC er skærmopdateringen og
sikkerheden.
Hvis man kun bruger Windows og kobler op imod en server, er MS
Terminalservice langt bedre.

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 31-12-02 12:29

Tusind tak.

Har kigget på og downloaded VNC både til Linux og Win98.

Min mening om $Bill vil jeg holde for mig selv. Jeg har i mange år været fan
af Peter Norton.

Hyggelig hilsen
Vagn Kofoed

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 31-12-02 15:01

Vagn Kofoed wrote:
> [...]
>
> Hidtil har jeg ikke kunnet finde noget der bare ligner det jeg her har
> skitseret. Har vi allesammen taget et teknologisk tilbageskridt efter at

Han ville gerne

> [...]
> en ordentlig basseskærm så jeg kunne have et rimeligt vindue på den maskine

Er det ikke Unix og venner med ssh/rsh/telnet, du leder efter?

Muligheder er f.eks. Linux og Free/Net/OpenBSD.
Jeg har selv brugt Linux nu i fem år eller så og er afhængig af den
funktionalitet, du efterlyser

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 01-01-03 06:46

> Er det ikke Unix og venner med ssh/rsh/telnet, du leder efter?

Det er Linux. Det jeg mangler er gode argumenter overfor resten af familien.
Og det begynder at komme.

Jeg fik installeret VNC på to M$ maskiner og det var virkeligt morsomt da
hustruen sad i den store datters værelse og lavede en kabale, samtidig med
at den lille datter på snart seks flyttede med på kortene.

Forbindelsen til Linux-maskinen fungerer ikke endnu, men det har helt andre
årsager.

Selve funktionaliteten mellem de to M$ er langt fra perfekt, men det skyldes
(iflg VNC-gruppen) at WINsoftware er lukket. Derfor foregår det ved at
serverdelen aflæser de ændringer der sker på skærmen og sender dem over til
klientdelen.

Efter min mening er vi tæt på det forbryderiske. Så jo, Linux og det kan
ikke gå hurtigt nok.

Tak for hjælp og kommentarer
- og endnu en gang - GODT NYTÅR
Vagn Kofoed

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-01-03 09:17

"Vagn Kofoed" <vagn.kofoed@mail.dk> crashed Echelon writing

> Hidtil har jeg ikke kunnet finde noget der bare ligner det jeg her har
> skitseret. Har vi allesammen taget et teknologisk tilbageskridt efter
> at dollarBill har taget magten?

Terminal Services og Citrix (nu en del af MS), så nej de er ikke gået
tilbage dette er blot produkter du kun vil finde med serversoftware og
nyeste releases af OS' til hjemmemaskiner (NT4.0 Terminal Services, W2K
Server, WinXP, .NET)

--
Bjarke Andersen