Er SPV så god som de reklamerer med??
Fra : Noname

Dato : 31-12-02 02:04

Hej med jer,

Jeg går seriøst og overvejer at invistere i SPV. Men er den så god som det
loves? Hvordan er menuerne i forhold til en Nokia? Har en 6210 og er
specielt glad for den intelligente ordbog, men er det ikke alle telefoner,
der har det nu??

Hvad er der ellers at sige om SPV? Holdninger og erfaringer modtages med
kyshånd.

Simon

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 31-12-02 09:37

"Noname" <Nowhere@noplace.net> wrote in message
> Hej med jer,
>
> Jeg går seriøst og overvejer at invistere i SPV. Men er den så god som det
> loves?

Jooh....både og...jeg er meget glad for min SPV - om den er så godt som
Orange lover går an på hvad du skal bruge den til. Den fungerer godt som
alm. mobiltlf; Man skal bare lave lidt om på fabriksindstillingerne for at
få den til at fungere precis som man vil ha' - jeg har haft min SPV i 3½
uger nu og er endnu ikke færdig med at lege med indstillingerne. Det er
sjovt at man kan lave sine egne Homescreens hvis man kan lidt XML.

Som MP3 afspiller er den kanon men du skal regne med at bruge ekstra penge
på et nyt SD-kort, da Orange har kun forsynet den med et lille 8MB kort
(!) - et 64MB SD-kort koster omkring 400 spir. Hovedtelefonerne er ikke
verdens bedste men de passer meget bedre til mine øre efter jeg fik fat i
nogle skum-øreprop-ting fra Fona til 30 kr.

Internet Explorer virker fint med den undtagelse at indtastningen af en www
adresse ta'r en h....... masse tid pga. langsomt auto-complete der ikke kan
slås fra (svjv) :-/

Email klienten er OK men, man kan ikke både synkronisere Inbox'en med PC'ens
_og_ får mail direkte fra en POP3 konto via GPRS; man skal vælge den ene
eller den anden løsning.

Kameraet er næsten kun et legetøj, ikke mere. Den ta'r OK billeder men det
kan ikke ligefrem kaldes for "handy" - man skal igennem ret meget bøvl bare
for at tag et billede. Nokia 7650 er nok et bedre valg hvis kameraet er
vigtigt for dig. Jeg har hørt at der kommer kamera-software til SPV'en men
hvornår det kommer er et andet spørgsmål - og det kommer garanteret til at
koste lidt.

Der et par andre ting der irriterer mig, f. eks. hvis man vil slet flere
beskeder fra f. eks. Inbox'en skal de slettes een ad gangen - man kan ikke
bare markér flere og så slet dem allesammen på een gang.

> Hvordan er menuerne i forhold til en Nokia? Har en 6210 og er
> specielt glad for den intelligente ordbog, men er det ikke alle telefoner,
> der har det nu??

Jeg synes menuerne på SPV'en er geniale - man bruger bare nummer-tasterne
som shortcuts. Jeg har selv en 6210 som firma-mobil og jeg synes menuerne er
meget langsom og "gammeldags" når man sammenligner den med SPV'en.

T9 ordbogen på SPV'en kan finde på at "tabe" ordene den har lært en gang
imellem - ekstremt irriterende. Jeg håber at dette problem (og andre mindre
bugs) bliver løst ved en firmware opdatering der kommer - iflg. rygter - til
januar. SPV'en kan hellere ikke dansk endnu, det gælder også for bogstaverne
æøå - det var altså meningen at Orange DK skulle have kommet med en
opdatering midt i december men det blev alligevel ikke til noget...

Du kan evt. læse andres meninger (både gode og dårlige) om SPV'en på
www.modaco.com og i nyhedsgruppen microsoft.public.smartphone (server:
news://msnews.microsoft.com )

HTH

--
Chris
: )

Fra : Noname

Dato : 31-12-02 11:02

"Chris b.a.r.f." <fwangerprince@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Email klienten er OK men, man kan ikke både synkronisere Inbox'en med
PC'ens
> _og_ får mail direkte fra en POP3 konto via GPRS; man skal vælge den ene
> eller den anden løsning.

Det er ikke så vigtigt for mig, bare jeg kan tjekke nye mails mens jeg er op
farten, fra min eksisterende mailkonto. Men det har jeg forstået at jeg
kan!?!? Men jeg forstod ikke helt, om jeg også har mulighed for at
synkronisere indbakken med min computer, bare ikke samtidig med??

> [...]
> hvornår det kommer er et andet spørgsmål - og det kommer garanteret til at

Kameraet er i hvert fald ikke den primære årsag til et evt køb!!!

> Der et par andre ting der irriterer mig, f. eks. hvis man vil slet flere
> beskeder fra f. eks. Inbox'en skal de slettes een ad gangen - man kan ikke
> bare markér flere og så slet dem allesammen på een gang.

Men det er jo det samme som på 6210, så det kan man vel vende sig til??

> [...]
> æøå - det var altså meningen at Orange DK skulle have kommet med en
> opdatering midt i december men det blev alligevel ikke til noget...

Vil det sige, at T9 ordbogen ikke findes på dansk, eller er det kun resten
af softwaren, der ikke kan??

> --
> Chris
> : )

Simon

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 31-12-02 11:31

Hverken T9 ordboget eller noget af firmwaren findes på dansk....meeen det
kommer

Peter F. Poulsen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 31-12-02 16:00

"Noname" <Nowhere@noplace.net>

> Vil det sige, at T9 ordbogen ikke findes på dansk, eller er det kun resten
> af softwaren, der ikke kan??

Menu'er samt T9 er stadig ikke på dansk....dog lovede Orange at der ville
komme en gratis opdatering, som skulle gøre telefonen brugbar på dansk.
De lovede den skulle komme medio december....og som sædvanligt har de ikke
holdt hvad de lovede....mn det havde vi jo nok heller ikke forventet.
Det mest pinlige er, at de på deres web stadig annoncerer den til 'medio
december'.....ikke specielt professionelt.
Det mindste de kunne gøre var sq da at opdatere deres web, så os brugere kan
få noget fornuftig info.

En anden negativ ting er, at der stort set ingen programmer findes til
SPV'en.....og det er Orange der i praksis spærrer for brug af 3.parts
programmer.
Hvis dette ikke ændres meget snart, så er SPV'en død.

3. irriterende ting er, at man ikke kan vedhæfte filer/billeder til
e-mail's.

Hvis jeg skulle vælge i dag...så ville jeg nok se meget kraftigt på Ericsson
P800...nogen der vil bytte ?

--
Mvh Henrik.

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 01-01-03 17:00

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> 3. irriterende ting er, at man ikke kan vedhæfte filer/billeder til
> e-mail's.

Hvad? Man kan sagtens sende billeder til en email adresse.....

> Hvis jeg skulle vælge i dag...så ville jeg nok se meget kraftigt på
Ericsson
> P800...nogen der vil bytte ?

Har selv prøvet en P800, kvalitetsmæssigt føles det som om den kom "gratis"
med et Kinder-æg...den er nok en go' tlf. men...6500 DKK? No thanks.

--
Chris
: )

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 02-01-03 03:15

"Chris b.a.r.f." <fwangerprince@hotmail.com> wrote

> Hvad? Man kan sagtens sende billeder til en email adresse.....

Ja...men det var ikke det jeg skrev....

Man kan ikke sende mail's fra SPV'en med vedhæftede filer, f.eks de billeder
man har taget med SPV'en.

--
Mvh Henrik.

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 02-01-03 07:42

> Ja...men det var ikke det jeg skrev....
>
> Man kan ikke sende mail's fra SPV'en med vedhæftede filer, f.eks de
billeder
> man har taget med SPV'en.

Ohhh yeah....jeg beklager, misforstod din post..

--
Chris
: )

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 02-01-03 07:58

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> Ja...men det var ikke det jeg skrev....

Ohhh yeah....jeg beklager, misforstod dit indlæg

--
Chris
: )

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 01-01-03 17:17

> [...]
> december'.....ikke specielt professionelt.
> Det mindste de kunne gøre var sq da at opdatere deres web, så os brugere

Helt enig - Orange DK har tilsyneladende ingen medarbejdere der fatter en
brik af hvad SPV'en kan/ikke kan. Jeg har sendt flere mails til
kundeservice@orange.dk men, jeg undrer mig om de kender noget som helst til
App-signing overhovedet. Salgsassistenten i Orange butikken på Strøget
vidste hellere ikke en skid om telefonen udover det sædvanligt
salgs-bullshit - han påstod at SPV'en kom med et 32MB SD-kort og 32MB
_ledig_ hukommelse i selve telefonen - "plads til 15 MP3 filer" sagde han.
Damn hvor var jeg sur da jeg nåede hjem og opdagede sandheden (8MB SD-kort +
omkring 11MB ledig system hukommelse)...

> En anden negativ ting er, at der stort set ingen programmer findes til
> SPV'en.....og det er Orange der i praksis spærrer for brug af 3.parts
> programmer.

Der er efterhånden kommet flere apps/spil og der er flere på vej - priserne
er OK, mellem £5 - £12 (60 - 144 DKK) men.....

> Hvis dette ikke ændres meget snart, så er SPV'en død.

Det var næsten nøjagtigt dette jeg skrev til Oranges kundeservice for nogle
uger siden - Orange bli'r _nødt_ til at satse på SPVen nu når de har
afblæste deres 3G planer overalt i europa (undtaget i England, dér får
Orange kunder adgang til deres

--
Chris
: )

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 31-12-02 17:52

"Noname" <Nowhere@noplace.net> wrote in message

> Men det er jo det samme som på 6210, så det kan man vel vende sig til??

Det er ikke det samme som 6210 - på Nokia'en kan man bare vælg Menu ->
Messages -> Erase -> All Unread/Inbox/Sent Items osv.

--
Chris
: )

Fra : Flemming Riis

Dato : 03-01-03 15:26

"Noname" <Nowhere@noplace.net> wrote in message

> Hvad er der ellers at sige om SPV? Holdninger og erfaringer modtages med
> kyshånd.

Tag den som en teaser på hvad man kan i næste generation og du bliver rigtig
glad for den.