Soltek 75DRV4 har fået nykker ??
Fra : Henning Kampmann

Dato : 31-12-02 01:36

Hej.

Måske er der en i gruppen, som genkender dette problem:

Jeg skal f.eks. tømme papirkurven og så låser dyret af og til.
Beskeden er, at 'Explorer ikke er lukket'. Den lukker jeg og som
regel er det nok med et 'afslut program'. Men ikke altid og så må
jeg give den en hot boot. Resultatet bliver i 50% af tilfældene,
at min ene partition forsvinder ud i den blå luft!

Win98SE
Board: Soltek SL-75DRV4
CPU AMD: 1800+
Ram: Crusial 133 - 2x256Mb
Skærmkort: Matrox 550
Ingen OC og ingen varmeproblemer.

CD-Læser (M)
CD-Brænder (N)
Maxtor 40GB (C-D-E)
Maxtor 30GB (C-D-E)
Køre kun sjældent med begge diske på en gang. Sidder i skuffer,
så det er blot at slutte til/fra.

Med PartitionMagic kan jeg se, at mit forsvundne E-drev nu står
som uallokeret space. Nemt nok at skabe E-drevet igen, med
desværre uden de 16GB mistede data ! ;(

Løsningen har kørt superstabilt i 11 md. så jeg hælder mest til,
at det er bordet eller rammen, der pludseligt har fået nykker?!

Nogle ideer, kommentarer eller erfaringer ville være rare at få
med. :)

TIA

Godt nytår.

Henning

Fra : Foxy_Lady

Dato : 31-12-02 02:23

"Henning Kampmann" <no_mail@please.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg give den en hot boot. Resultatet bliver i 50% af tilfældene,
> at min ene partition forsvinder ud i den blå luft!

hvorfor køre 98 på sådan en maskine?? win2k er da meget bedre...

Fra : Henning Kampmann

Dato : 31-12-02 11:28

On Tue, 31 Dec 2002 02:23:15 +0100, "Foxy_Lady"
<khansen84@hotmail.com> wrote:

-klip-
> [...]
Jamen 'Foxy_Lady', det er ikke ligesom mit primære problem
her-og-nu - men du har da sikkert ret.

Mvh.

Henning

Fra : Petersen_Michael

Dato : 31-12-02 13:11

Foxy_Lady skrev i meddelelsen ...

>hvorfor køre 98 på sådan en maskine?? win2k er da meget bedre...

kommer jo anpå hvad manden ellers har af HW..

jeg synes det lugter af:
1. RAM fejl (hent et testprog. nede på webben)
2. HD controller fejl
3. kedelige elektrolytter på brættet

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Henning Kampmann

Dato : 02-01-03 17:53

Hej Micheal,

On Tue, 31 Dec 2002 13:10:44 +0100, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

-klip-

> [...]

1. Testede jeg, men fandt ingen fejl.
2+3. Fejl i MB var også det jeg selv hældede mest til.

En ven gav mig imidlertid et simpelt (og billigt!) råd 'indlæs en
ny bios'. Jeg har kørt med version K4 altid, men skiftede nu til
K4.1 - og fejlen er pist væk!!???

Tjah. min logik har det lidt svært, jeg fatter ganske enkelt ikke
en pind, men resultatet er indtil videre godt nok! ;)

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Henning