Sange til en begravelse ...
Fra : Malene

Dato : 30-12-02 22:19

Jeg kan huske, at dre for nogen tid siden var en post, med hvilke sange
(som ikke var salmer) der ville passe til en begravelse, men jeg kan ikke
hitte den. Har i nogen forslag ud over:

Tears in Heaven - Eric Clapton
Om lidt - Kim Larsen
Er der nogen i himlen - Danser med drenge

Som er de eneste der lige falder mig ind ...

Malene

Fra : Karina Hjorth

Dato : 30-12-02 22:19

> Tears in Heaven - Eric Clapton
> Om lidt - Kim Larsen
> Er der nogen i himlen - Danser med drenge

Stjernefart - Shu-bi-dua

Fra : Lars Bernau

Dato : 31-12-02 22:36

In article <auqd7n$mpj$1@sunsite.dk>, khjorth@oncable.dk says...

> Stjernefart - Shu-bi-dua

Da jeg ikke må få den spillet ved mit bryllup, så skal følgende spilles
ved min begravelse... der må jeg vel for f... selv bestemme musikken:

Star Wars - The Imperial March

jeg forestiller mig at den må være perfekt at eskortere hovedpersonen ud
af kirken med

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-02 23:05

Malene <malene@raptus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:auqd54$23v8$1@news.cybercity.dk...
> Jeg kan huske, at dre for nogen tid siden var en post, med hvilke sange
> (som ikke var salmer) der ville passe til en begravelse, men jeg kan ikke
> hitte den. Har i nogen forslag ud over:

_____

Dejlig er jorden

Hilsen Åge

Fra : Martin Helbo

Dato : 30-12-02 23:33

"Malene" <malene@raptus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Om lidt - Kim Larsen
> Er der nogen i himlen - Danser med drenge
>
> Som er de eneste der lige falder mig ind ...

Stairway to heaven - Zeppelin
Nothing else matter - Metallica

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Lauridsen

Dato : 30-12-02 23:36

"Malene" <malene@raptus.dk> wrote in message
> Jeg kan huske, at dre for nogen tid siden var en post, med hvilke sange
> (som ikke var salmer) der ville passe til en begravelse, men jeg kan ikke
> hitte den. Har i nogen forslag ud over:

Jeg var en gang til en begravelse hvor følgende to numre med U2 blev
spillet:
One
With or without you

/Lauridsen

Fra : Michael Harboe

Dato : 31-12-02 01:04

> [...]
> Om lidt - Kim Larsen
> Er der nogen i himlen - Danser med drenge
>
> Som er de eneste der lige falder mig ind ...

Lars Lilholt - For at tænde lys ! Smuk og tyvstjålet fra Salmernes Bog i Gl.
Testamente.

Michael

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-12-02 01:35

Malene wrote:

> Jeg kan huske, at dre for nogen tid siden var en post, med hvilke sange
> (som ikke var salmer) der ville passe til en begravelse, men jeg kan ikke
> hitte den. Har i nogen forslag

Det afhænger selvfølgelig af personen, der skal begraves, men jeg vil
foreslå:

Lisa Nilsson - Försigtigt

Den blev spillet ved min 4-årige nieces begravelse, mens kisten blev
båret ud. Det var utroligt smukt i en ellers meget kedelig situation.
Jeg var meget tæt på at skrive et takkebrev til Mauro Scocco for at have
skrevet så smuk en sang.

Egentligt var det en fejl. Det skulle have været "Himlen rundt hörnet",
men det var en meget positiv fejl. Selvom teksten ikke er skrevet til en
begravelse, synges der om engle og om at være forsigtig "fordi det er
mit hjerte, du holder i din hånd". Og så er det en så blid og smuk
melodi, at man skulle tro, at den var skrevet til netop sådan en
situation.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Søren Blom

Dato : 31-12-02 01:50

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Det afhænger selvfølgelig af personen, der skal begraves, men jeg vil
> foreslå:

Som kim skriver, så kommer "afskedsmusikken" helt an på personen der bliver
begravet. Der er noget musik så måske er indlysende at bruge, men ligger det
musik langt fra den døde persons smag eller hvad man skal sige, så finder
man jo noget som et og andet sted passer til afdøde. Det er så min mening.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : BadBack

Dato : 31-12-02 08:55

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

Fra : Eg

Dato : 31-12-02 05:39

Malene wrote:

> [...]
> Om lidt - Kim Larsen
> Er der nogen i himlen - Danser med drenge
>
> Som er de eneste der lige falder mig ind ...

Jeg mener at have læst et sted at 'Angel' med Robbie Williams bliver brugt
en del i England.

Det 'smukkeste' musik jeg har oplevet til en begravelse var da kisten blev
båret ud til Bachs 'Jesu Bleibet Meine Freude', spillet af organisten og en
gut på trompet.

/Eg

Fra : Queenie

Dato : 31-12-02 08:50

Sarah McLaughlin - Arms Of The Angels

Jeg var til en begravelse i USA, hvor de spillede If It's Magic - Stevie
Wonder .. også meget meget smukt

http://www.kandu.dk/

Fra : Mark Høserich

Dato : 31-12-02 21:32

Malene wrote:
> [...]
> Om lidt - Kim Larsen
> Er der nogen i himlen - Danser med drenge
>
> Som er de eneste der lige falder mig ind ...

The Other Side - David Gray (A New Day At Midnight)

M<a>RK

Fra : -V-

Dato : 03-01-03 16:34

> [...]
> Jeg kan huske, at dre for nogen tid siden var en post, med hvilke sange
> (som ikke var salmer) der ville passe til en begravelse, men jeg kan ikke

Hil Dig, Frelser og Forsoner af Grundtvig, fra Den Danske Samlebog.

Get's me every time.

-V-