MS Windows
briani 27239
Hentning af store filer fra nettet ??
Fra : Lisa Olesen

Dato : 30-12-02 22:05

Hi all..

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig, jeg har Windows XP prof. *S*..

Nu har jeg 5 gange via min ADSL, prøvet at hente en MPG fil på næsten 300MB.
og hver gang jeg har hentet omkring 90%, så stopper det hele og forbindelsen
til serveren afbrydes totalt...meget surt.
Er der et timeout et eller andet sted i XP der skal ændres og hvis ja, hvor
finder jeg det ?

På forhånd tak, Hilsen Lisa..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-12-02 22:16

"Lisa Olesen" <lisa_olesen@yahoo.dk> skrev :

>Nu har jeg 5 gange via min ADSL, prøvet at hente en MPG fil på næsten 300MB.
>og hver gang jeg har hentet omkring 90%, så stopper det hele og forbindelsen
>til serveren afbrydes totalt...meget surt.

Hvad prøver du at hente fra?

En hjemmeside?
En nyhedsgruppe?

Hvis det er fra en hjemmeside (ftp eller http) så prøv med
getright eller download accelerator, den kan genoptage en afbrudt
downloadning, hvis serveren understøtter det.

Du kan også prøve at bestille filen via
http://autohent.inet.tele.dk og når du så henter den derfra burde
det kunne ske uden afbrydelse.

Fra : Lisa Olesen

Dato : 31-12-02 11:31

Hejsa Knud

Tak for din hjælp, det hjalp at bruge http://autohent.inet.tele.dk , fiks
ting *S*.
Jeg skulle downloade fra en hjemmeside og det var en præsentation af det nye
Geforce grafikkort. Den er i øvrigt ikke særlig anbefalelsesværdig at hente,
da den er fuld af "rosende snakkehoveder" og meget lidt grafik, ikke lige
det man forventede fra et grafikkortfirma..

Med venlig hilsen Lisa..

Fra : jens

Dato : 03-01-03 17:44

On Mon, 30 Dec 2002 22:05:22 +0100, "Lisa Olesen"
<lisa_olesen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>til serveren afbrydes totalt...meget surt.
>Er der et timeout et eller andet sted i XP der skal ændres og hvis ja, hvor

Jeg er bestemt ikke særlig klog på dette felt, men jeg tillader mig at
blande mig alligevel. Jeg har anskaffet Opera og finder at den er
meget bedre til at downloade. Kan det godt passe?? Jeg finder den
hurtigere, og så bliver debn ikke så tit afbrudt mens man henter noget
hjem. Kan det godt passe??

mvh Jens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-01-03 21:56

Det kan ikke på nogen måde gå hurtigere end din forbindelse er til.
Hvis den skal være bedre end andre browsere til download skal den
altså supportere autoresume og/eller samtidig download fra flere
servere (hvis du har mere båndbredde end en af serverne).
Gør den det? Ellers er den ikke bedre men lige så god.

Normalt er det kun download acceleratorer (såsom GetRight) som
tilbyder disse to ting.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 03-01-03 22:38

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen wrote:

[Opera]

>Hvis den skal være bedre end andre browsere...

Den kan også være bedre i den forstand at den faktisk hente filerne
til det sted man ønsker dem, og ikke som Internet Explorer først
henter dem til Temporary Internet Files. Det er ikke særligt smart
hvis den mappe ligge på en anden partition end den man ønsker at
downloade til. I så fald skal filen efter download flyttes fra en
partition til en anden.

Det er endnu en grund til at Internet Explorer ikke er velegnet til
download af store filer. Men det er egentlig en helt anden gruppe vi
skal have fat i :)

--
Lars Stokholm