dual ddr-ram på A7N8X se hvor ledt det bet~
Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 30-12-02 21:23

Jeg har før ydret min utilfredshed angående dual ddr-ram på dette MB, men
kun fået svar som at det er alt for fed et MB der styre for vildt, ikke en
af dem skrev om nogle spefikationer, Der er mange menesker som altid er glad
for det de ejer så sænge de er ejer af det. Men sådan har jeg det
nødvendigvis ikke, jeg havde forinden et A7V333 hvor jeg testetde
hastigheden for ddr-ram i sandra sisoft, der var ikke en som gav mig ret i
at dual ddr-ram var elendig eller retere sagt ikke gav nogen forskel på
A7N8X vel er et udemærket MB men når et så berømt produkt som Asus reklamere
med dual ddr-ram og ydelsen ikke opnår mere end 2-3% syntes jeg ikke bund
kortet lever op til forventningerne. Her er et link som beviser min påstand
for ca 2Mdr. Siden
http://www.overclockers.co.nz/ocnz/misc/ddrguide/f1.shtml

Venligst Glenn

Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 30-12-02 21:58

"Glenn Hagedorn" <nospam@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> med dual ddr-ram og ydelsen ikke opnår mere end 2-3% syntes jeg ikke bund
> kortet lever op til forventningerne. Her er et link som beviser min

Jeg kan ikke se nogen steder i det link der er snak om dual-DDR, hjælp mig
lige .-)

Du har ret ang. hastigheden på Dual-DDR, jeg har selv ASUS A7N8X Deluxe, og
jeg troede jeg skulle til at køre 30-40% hurtigere end med single, men ak'

Jeg får en forøgelse på lidt over 100 point i sandra når jeg køre dual, ca.
4,6%, det er selvfølgelig da også værd at tage med, men ik' hvad jeg havde
regnet med

mvh
Nicolaj

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 31-12-02 00:05

> [...]
ca.
> 4,6%, det er selvfølgelig da også værd at tage med, men ik' hvad jeg havde

Ja det er ledt ringe vi må håbe der kommer en rettelse til bios, men jeg kan
ikke forstå du ikke kan bruge dette
link: http://www.overclockers.co.nz/ocnz/misc/ddrguide/f1.shtml
prøv: www.overclockers.co.nz/ocnz/misc/ddrguide/f1.shtml
Du kan også bare coppy adressen til Explorer. Venligst Glenn.

Fra : Peter Pan

Dato : 31-12-02 02:13

> Ja det er ledt ringe vi må håbe der kommer en rettelse til bios, men jeg
kan
> ikke forstå du ikke kan bruge dette

Så længe FSB'en kun kan overføre 2,1 GB/s, er det meget begrænset hvad man
får ud af ramhastigheder på over 2,1 GB/s (Svarende til DDR266/PC2100) Så at
have 2 * DDR400/PC3200 ram er lidt overkill til den FSB hastighed.

Da NForce1 chipsættet i sin tid blev review'et blev det også gjort meget
klart at have 2 kanaler DDR ram kun hjalp i forbindelse med brug af det
indbyggede grafikkort. Det forholder sig sikkert på samme måde med NForce2.

Mvh
Anders

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 01-01-03 22:53

> [...]
> klart at have 2 kanaler DDR ram kun hjalp i forbindelse med brug af det
> indbyggede grafikkort. Det forholder sig sikkert på samme måde med

jeg har clokket min xp1800 til 145fsb, de ny xp2600+ køre med 166fsb, men
det har ikke hjulpet særlig meget i forholdet med/uden dual ddr-ram
A7N8X har masser af muligher til at få selv Det hutigste ddr-ram til at stå
af du styreing af timing for hvor mange % dine ram skal køre i forhold til
cpuen's fsb en fin ting at pci er låst fast på de 33Mhz og at man selv kan
styre AGP. A7N8X er ikke født med onbord AGP Det var ikke smart lavet hvis
det forholdte sig sådan at dual DDR ram kun hjalp i forbindelse med onbord
grafik kort,
der er ialt fire Nforce chip som styre bussen hvor de kan danne par i
forbindelse med dual ddr-ram, det har intet at gøre med onbord grafik kort
eller ej, men jeg vil gerne se hvad et agp*8 grafik kort og en XP2700 cpu
giver i ram test med Sandra Sisoft. Venligst Glenn

Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 31-12-02 07:53

> [...]

> prøv: www.overclockers.co.nz/ocnz/misc/ddrguide/f1.shtml
> Du kan også bare coppy adressen til Explorer. Venligst Glenn.

jeg kan godt læse artiklen, men jeg kan bare ikke se hvor der står noget om
dual-DDR.

P.S. Dual-DDR(på AMD platform) kommer først til sin ret når man begynder at
overclocke, med en FSB på f.eks. 200(400) er der noget at hente, og jeg skal
da have banket den der op, nu når MB'et har låst PCI, og manuel justerbar
AGP
Jeg har jo min VapoChill, jeg venter på mine nye ram, min e"gamle" kan kun
køre 155MHz

med venlig hilsen
Nicolaj

Fra : Leony

Dato : 02-01-03 12:08

"Glenn Hagedorn" <nospam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ydelsen ikke opnår mere end 2-3% syntes jeg ikke bund kortet lever op
> til forventningerne. Her er et link som beviser min påstand for ca

Også en lille test med benchmarks her:
http://www.ocworkbench.com/2002/asus/a7n8x/a7n8xp3.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens M

Dato : 02-01-03 13:28

Hejsa

Jeg har lige købt mig samme bundkort sammen med en enkelt stang samsung
256mb pc2600.

Kan man sætte en 512mb stang sammen med de 256mb jeg har, eller skal man
køre 2 x 256 - 3 x 256 osv. ?

Mvh. Jens

Fra : Leony

Dato : 03-01-03 09:18

"Jens M" <jens@REMOVEcrazyslagelse.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man sætte en 512mb stang sammen med de 256mb jeg har, eller skal
> man køre 2 x 256 - 3 x 256 osv. ?

Uden at vide det vil jeg mene at det skal være 2 x 256.
Du skal indstille det i BIOS, så måske kan indstillingsmulighederne her give
svaret.

Fra : Jens M

Dato : 04-01-03 19:02

Hej Gruppe

Er der andre der kan bekræfte nedenstående?

Jeg har hørt både for og imod nu. Kan man sætte en 512 stang sammen med en
256 stang? Og i så fald, kan de så køre dual?

Mvh. Jens