Centreret Frame med 100% height....
Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 30-12-02 20:34

Hej Nyhedsgruppe

Jeg har lavet en personlig side www.broeggers.dk ...

Som brugere med Netscape og IE kan se, er det et popupvindue som har en
i-frame centreret på siden. Denne I-frame er sat til
".....height="100%"...." og det er f.eks. Mozilla ikke ret glad for... Er
der N O G E N måde at man kan lave en frame centreret og stadig have samme
bredde? ...dvs. lige meget hvad opløsningen er så er framet i midten og
fylder hele vinduet højdemæssigt...

Hvis du ved hvordan, så skriv endelig!!!!

Med venlig hilsen
Kenneth Brøgger

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-12-02 21:33

"Kenneth Brøgger" <broegger@pc.dk> writes:

> [...]

> der N O G E N måde
> dvs. lige meget hvad opløsningen er så er framet i midten og

Der er flere måder at centrere ting på i bredden. Fx, sæt både
margin-left og margin-right til auto (virker ikke i IE), pak det ind i
et element med text-align:center (det er en fejl er kun virker i IE).
Tilsammen skulle det virke :)

At få det til at fylde hele siden i højden kræver lidt snyd :)
En webside er et såkaldt "continuous media", det er derfor man kan scrolle.
Et alternativ er "paged media" som fx udskrift på papir, hvor siden deles
op i mindre dele med fast højde. Der har er en web-side, når den ses på
skærmen, ikke en højde ud over hvad indholdet fylder. Det du forsøger er at
på den til at passe med browserens størrelse.

Der er en måde at placere et element i forhold til browseren
("viewport"'en), nemlig "position:fixed" (understøttes ikke af Internet
Explorer, så jeg ved ikke om det hjælper dig :)).

Man kunne forsøge med
style="position:fixed;top:0px;bottom:0px;"
Det virker i Opera, men vist ikke så godt ellers (Mozilla glemmer at centrere,
og IE fatter som sædvanligt ikke noget).

Jeg vil foreslå at du lader iframen være den størrelse den nu gerne vil
være, og så ændrer dens størrelse med javascript bagefter. Ca.:
document.getElementById('iframeId').style.height = <skærmens højde>+"px"
med en eller anden smart måde at finde skærmens højde på. Husk at sætte
iframen til "display:block" med CSS først, ellers er height ligegyldig.

(du skriver i øvrigt "_pages\frameset.htm". Det skal være en forlæns-slash,
altså "_pages/frameset.htm". Jeg vil anbefale at bruge CSS, det giver meget
større fleksibilitet.)
/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-12-02 22:04

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> skrev :

>(du skriver i øvrigt "_pages\frameset.htm". Det skal være en forlæns-slash,
>altså "_pages/frameset.htm". Jeg vil anbefale at bruge CSS, det giver meget
>større fleksibilitet.)

Det er nok, det der er årsag til den største missere i Mozilla,
jeg lagde blot ikke mærke til det ved et hastigt gennemsyn.

Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 31-12-02 01:52

> Det er nok, det der er årsag til den største missere i Mozilla,
> jeg lagde blot ikke mærke til det ved et hastigt gennemsyn.

Well - det er altså ordnet, så det er ikke det.... Har lige anskaffet mig
Mozilla og det virker stadig ikke! :((((

Hvad sørensen kan man gøre?

www.broeggers.dk

Kenneth Brøgger

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-12-02 02:32

"Kenneth Brøgger" <broegger@pc.dk> skrev :

>Hvad sørensen kan man gøre?

Det må så være din height, der gør det.

http://www.broeggers.dk/broeggers/_pages/frameset.htm
kan sagtens ses i Mozilla.

Prøv for test at sætte den til en fast størrelse, så kan du jo se
om det virker.

Hvis det virker, så kan height med 99% måske gøre det, den ene
procent skulle ikke gøre nogen forskel synsmæssigt.

Eller måske smid en <div> udenom med en width og height på 100 %,
så kan Mozilla måske klare en height på 100%, for så har den
noget at tage 100% af.

Eller måske (med css) body til 100%.

Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 31-12-02 05:20

> Eller måske smid en <div> udenom med en width og height på 100 %,
> så kan Mozilla måske klare en height på 100%, for så har den
> noget at tage 100% af.

Jamen så ved den vel ikke hvad 100% er når den skal sætte DIV'en ??

Jeg prøver det der med body i morgen når jeg vågner...

Tak for hjælpen alle.. :)

Kenneth Brøgger
www.broeggers.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-12-02 06:09

"Kenneth Brøgger" <broegger@pc.dk> skrev :

>Jamen så ved den vel ikke hvad 100% er når den skal sætte DIV'en ?

Jeg skrev også måske, din side er lidt for indviklet til at jeg
har lyst at forsøge mig frem.