Skærme
Fijala 3554
fladskærm vs CRT skærm
Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 30-12-02 18:59

Hej

Vi sidder to her og diskutere hvilken skærm er bedst fladskærm eller crt...

Hvilken er bedst og hvorfor

fordele ulemper

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 30-12-02 20:01

Kenneth Schiøtt wrote:
> Hej
>
> Vi sidder to her og diskutere hvilken skærm er bedst fladskærm eller
crt...

> Hvilken er bedst og hvorfor

CRT

> fordele ulemper

Basseret på de bedste skærme i begge grupper.

Fladskærm:
Fordele:
Vægt.
Mindre strømforbrug og varme CRT.
Fylder mindre på skrivebordet og kan evt. hænge på vægen.
Ingen moire effekt

Ulemper:
Høj pris
Kun en optimal opløsning
Ikke så gode farver

CRT:
Fordele/Ulemper:

Gi sig selv hvis man læser ovenfor. Det væsentlige for mig er at
fladskærme kun har en optimal opløsning, samt at en fladskærm i klasse
med min 21" Sony CRT koster en formue.

Mvh

Bruno

Fra : Hans Pedersen

Dato : 30-12-02 21:17

On Mon, 30 Dec 2002 18:58:44 +0100, "Kenneth Schiøtt"
<k_schiott@hotmail.com> wrote:

>Vi sidder to her og diskutere hvilken skærm er bedst fladskærm eller crt...

Hehe. Jeg læser selvf. med her også, Kenneth.

--
Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk | ICQ: 126565925

Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 31-12-02 02:03

hejsa Hans

Hvor sjovt....

Skulle jo lige checke mine data var korrekte :)

Fra : Brian Christensen

Dato : 31-12-02 14:27

> Hvilken er bedst og hvorfor
> fordele ulemper

Det kommer an på hvad man skal bruge den til!

En fladskærm præsterer et flottere og skarpere desktop billede, geometrien
og konvergens er (naturligvis) perfekt og de bruger mindre strøm, fylder
mindre, ingen problemer med mislyde i højspænding og ser godt ud.

en CRT skærm er billigere, bedre sort level (lille betydning i spil).

Jeg spiller måske 40 % at tiden foran computeren, og vil aldrig vende
tilbage til CRT skærm - min samsung 181t er bare lækker ar arbejde ved.
Jeg kan måske opnå en anelse bedre billede i spil ved bedre sortlevel -
ghosting har jeg ikke opserveret i de 3 mdr jeg har haft skærmen, men
fordelene ved desktoppen overstiger klart ulemberne ved spil.

Brian C.