IIS + CGI
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-12-02 16:41

Hvordan kan man afvikle PHP scripts, som ikke er placeret i roden af
webserveren? Jeg har prøvet at rette i php.ini, men ingen af forsøgene
har indtil videre hjulpet.

Jeg anvender PHP 4.2.3 (CGI-mode) og IIS 5 på W2K.

Hilsen
Uffe

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-12-02 22:33

Uffe Kousgaard wrote in <3e1068fe$0$71693$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> Hvordan kan man afvikle PHP scripts, som ikke er placeret i roden af
> webserveren? Jeg har prøvet at rette i php.ini, men ingen af forsøgene
> har indtil videre hjulpet.

Øhm... Skriver den rigtige url?

Du mener måske at filen heller ikke ligger under din document root? Så skal
du have gang i et hard-link eller et symbolsk link (ingen af delene kan mig
bekendt lade sig gøre i Windows), en eller anden form for virtuel mappe,
eller hvad der nu er af muligher med IIS og Windows.

Du kan også lægge en PHP-fil et tilgængeligt sted, og derfra "include" filen
som ligger "langt væk".

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-12-02 23:17

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [...]
mappe,
> eller hvad der nu er af muligher med IIS og Windows.

Nu virker det med andre steder end roden. Blot ikke, hvis det er en
virtuel mappe. Det betyder så, at stien bliver lidt længere, men det
skulle være til at leve med.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-12-02 04:17

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har indtil videre hjulpet.
>
> Jeg anvender PHP 4.2.3 (CGI-mode) og IIS 5 på W2K.

Har du husket at angive korrekt sti til php-fortolkeren?
Det er vigtigt når det kører som CGI.

Et eksempel fra unix er: #!/usr/bin/php -q

Det vil selvfølgelig se anderledes ud i windows.

Husk det skal stå som første linie i filen.
Ellers har jeg ikke nogen forslag til hvad der kan være galt.

--
Mikkel Magnus Christensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-12-02 15:03

"Mikkel Christensen" <barefoot@jaha.dk> wrote in message

> Har du husket at angive korrekt sti til php-fortolkeren?

Ja, det er et specifikt IIS problem. Af ini filen antydes, at det kræver
en rekompilering af PHP kernen for at kunne gøre det pga noget
sikkerheds-sjov ........ Rekompilering vil jeg dog ikke selv rode med.