Ingen grund til bekynring
Fra : Kate

Dato : 30-12-02 14:40

Jeg har jo lidt spekuleret over om hvorvidt jeg skulle ud nytårsaften.
De andre gange jeg har fået nye dyr er jeg blevet hjemme nytårsaften
for at se hvordan det nye dyr tog det. Hele December har der været det
sædvanlige afskydning, men ikke lige udfor mine vinduer, uden at Mowgli
har reageret på det.
Så i går aftes blev der skudt af lige nedenfor mine vinduer. Mowgli lå
og snuede i sofaen. Han blev ikke bange, næh, tværtimod, han sprang op
i vinduet og sad med hovedet på skrå og kiggede meget nysgerrigt efter
lydene og lyset. Han fandt hurtit ud af hvor det kom fra, for når en
raket var forsvundet kiggede han straks ned efter den næste som han
fulgte hele vejen op.
Nøj, hvor var det ærgerligt at jeg ikke havde mere film i kameraet

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Elbarto

Dato : 30-12-02 22:42

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fulgte hele vejen op.
> Nøj, hvor var det ærgerligt at jeg ikke havde mere film i kameraet

Hej
Vi har også haft et værre fyrværkeri her hos oss
Og missen ELSKER det

Tror ikke katte er så slemme med det til nytårs aften

Erik Andersen

Fra : Katrine Nederby

Dato : 31-12-02 01:23

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

[snip]
> [...]
> fulgte hele vejen op.
> Nøj, hvor var det ærgerligt at jeg ikke havde mere film i kameraet

Hvor dejligt at han tager det så let

Må nok sige, at mine virker lidt nervøse ved de helt store brag, men de er
også ret voldsomme her hvor jeg bor. Allersjovest er det jo at smide
kanonslag ind i opgangene eller under bilerne i kælderen, så alle alarmerne
går
Misserne plejer at tage selve nytåraften mere roligt. Måske fordi støjen er
mere konstant og ikke forskrækker dem på samme måde, som de enkelte
kanonslag gør. Under alle omstændigheder glæder jeg mig til det er
overstået.

Noget helt andet er: Jeg nyder altid at læse dine små beretninger om Mowgli
(og Lante). Dels fordi jeg er een af de heldige, der mødte ham, mens han
endnu boede hos Mette og var meget lille *s*. Men også fordi din begejstring
for ham er så åbenlys. Jeg synes, det er så dejligt, at han og Lante bare
"faldt i hak"

Mange hilsner
Katrine
http://home1.stofanet.dk/beydana

Fra : Kate

Dato : 31-12-02 01:34

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> wrote in

> Noget helt andet er: Jeg nyder altid at læse dine små beretninger
> om Mowgli (og Lante).

Det er dejligt at vide, man kan jo til tider godt blive i tvivl om det
bliver for meget

> Dels fordi jeg er een af de heldige, der
> mødte ham, mens han endnu boede hos Mette og var meget lille *s*.

Og lille er han bestemt ikke mere. Han er en ordentlig kraftkarl. Der
er bare intet spinkelt ved ham, han har efterhånden fået et rigtigt
hankattehoved. Han er bare så flot

> Men også fordi din begejstring for ham er så åbenlys. Jeg synes,
> det er så dejligt, at han og Lante bare "faldt i hak"

Ja, jeg må jo nok indrømme at købet af de to drenge er det bedste jeg
har gjort i mange år. Mowgli er ikke en hænge-på.arm-mis, men han er en
nussegris på sin helt egen facon og så er han og Lante så glade for
hinanden og den måde i andre beskrev jeres kattes indbyrdes forhold
gjorde mig så misundelig, det er slut nu for nu har jeg jo selv sådan
to stks
Og jeg kan heller ikke skjule at jeg holder umådeligt meget af alle
mine katte, de har jo hver deres personlighed, men det er jo ikke
ukendt for nogen herinde.

Forhåbentlig kommer der nye billeder efter nytår, der er ihvertfald en
film som skal afleveres i morgen.

Fra : Katrine Nederby

Dato : 31-12-02 12:25

> [...]

> Og lille er han bestemt ikke mere. Han er en ordentlig kraftkarl. Der
> er bare intet spinkelt ved ham, han har efterhånden fået et rigtigt

Jeg synes, jeg kunne mindes noget, Trine sagde, da vi i sin tid var til træf
hos Mette, så jeg har lige været et smut i gemmerne på Google og fundet flg.
:

Mette:
" ....og så er der Rolfert, der ifølge Trine nok bliver grim -på den
charmerende måde, når han bliver voksen *G*."

Lisbeth:
"Ja Rolfert (Fordi han lignede en Rolf-Olfert *G*) er en rigtig basse"

Trine:
"Som Mette skriver så er den ene af dem idag blevet døbt Rolfert........han
har noget af det mest herlige udtryk jeg længe har set. Tror ikke ligefrem
han bliver smuk, men sikkert meget maskulin at se på - en rigtig hankat :0)"

*lol* Jeg håber, du kan "høre" den kærlige tone. Ellers må du jo tage en
snak med Trine (Undskyld, jeg hænger dig ud Trine)
Rolfert/Mowgli var kun ca. 3 uger gammel på det tidspunkt, men man kunne
åbenbart allerede dengang se, han ville blive stor og kraftig Skønheden
kom så først senere

Mange godt-nytårshilsner
Katrine

Fra : Trine Piltoft

Dato : 31-12-02 13:00

Hej Katrine, Kate og I andre!

Dejligt at høre at han har udviklet sig så godt

> [...]
>
> *lol* Jeg håber, du kan "høre" den kærlige tone. Ellers må du jo tage en
> snak med Trine (Undskyld, jeg hænger dig ud Trine)

*lol* - alt iorden. Og som du skriver så var det med en kærlig undertone

> Rolfert/Mowgli var kun ca. 3 uger gammel på det tidspunkt, men man kunne
> åbenbart allerede dengang se, han ville blive stor og kraftig
Skønheden
> kom så først senere

Ja - han lignede helt klart en kat der ville udvikle sig til en rigtig
hankat, men meget maskuline træk. Dejlig var han - og det er han åbenbart
stadig

Mange hilsner fra
Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Kate

Dato : 31-12-02 16:02

Den udtalelse kan jeg faktisk godt huske at have læst, jeg tog netop
den som en kærlig udtalelse for jeg ønskede mig en "grim" stribet
dengang jeg fik Oliwer. For mig er striberne jo "den rigtige mis"

> Rolfert........han
>:0)"

Jeps, hankat er han da blevet

> *lol* - alt iorden. Og som du skriver så var det med en kærlig
> undertone

Jo, jeg hører skam fint den kærlige undertone. Mowgli er altså også et
meget elsket familiemedlem, men det lægger jeg vist aldrig skjul på.
Han er en meget kærlig dreng.

> Skønheden
Ja, men et af de første billeder jeg så af ham var et havebillede hvor
han står og gnider sig op af en busk, på det billede var han omkring 8-
9 uger gammel. Allerede da kunne man se at han var en kraftfuld kat.

> Ja - han lignede helt klart en kat der ville udvikle sig til en
> rigtig hankat, men meget maskuline træk. Dejlig var han - og det
> er han åbenbart stadig

Han er meget dejlig og jeg var utrolig heldig at få lov at få ham.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 31-12-02 09:37

On Tue, 31 Dec 2002 01:22:39 +0100, "Katrine Nederby"
> [...]

>også ret voldsomme her hvor jeg bor. Allersjovest er det jo at smide
>kanonslag ind i opgangene eller under bilerne i kælderen, så alle alarmerne

   Av - jeg så en bil her den anden dag nede ved vores værksted -
den havde fået et blålyn over motorhjelmen .... Hele venstre forside
var fuldkommen smadret :( Det er sgu ikke til at spøge med....

> [...]
>mere konstant og ikke forskrækker dem på samme måde, som de enkelte
>kanonslag gør. Under alle omstændigheder glæder jeg mig til det er

   Vores er sjovt nok pænt ligeglade med alt det der støjeri. Når
der kommer særligt store brag plejer de lige at vejre kort. Og så sker
det da at de blir lisså forskrækkede som os andre - men de stikker
altså ikke af :) I betragtning af vores kattes øvrige psykiske
stabilitet er det virkelig godt at se dem tage det så roligt :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.