sort skærm
Fra : Ukendt

Dato : 30-12-02 14:09

Samme "artikel" kan ses på eksperten[http://www.eksperten.dk/spm/299408]
hvor jeg også har søgt hjælp med dette problem.
Jeg har igennem to uger nu bygget en maskine til min onkel. De to uger
skal ses som den tid det tog at få byttet CPU'en (selvom dette kun tog
sin tid pga. jule-tiden vi befandt os i).

CPU'en var DoA, og BJ-Trading byttede den uden problemer. Denne er
modellen Intel Pentium 4 2.40B. Jeg satte den i idag, og står nu med
samme problem som før. En sort skærm efter opstart af maskinen. Dette
betyder nada billede, overhovedet. Bundkortet er et Chaintech APOGEE
9EJL1 som står til at understøtte en 2.40GHz P4 og 533MHz FSB. Der er sat
en 256MB DDR-333 PC2700 DDR-SDRAM blok af Kingston ValueRAM i øglen.

Inden vi sendte RMA'ede CPU'en testede jeg den på mit arbejde i samme
model af bundkort, med samme resultat; sort skærm.

Jeg har nu slæbt hele maskinen hjem til mig selv i håb om at finde ud af
hvad problemet kan være. Det er irriterendeat tænke på én har smidt
9800dkr,- i noget som ikke virker tilfredsstillende med mindre man er til
PC-kast.

Jeg har selv ingen anelse om hvad problemet kan være, men har prøvet
følgende ting:
sikret mig der ingen stelkontakt er
testet cpu i andet bundkort af samme model samt 9ejl2 model med samme
resultat
prøvet med andet grafikkort (nuværende GeForce3 Ti200)
grafikkort bliver testet i anden maskine senere i dag

Der er ingen advarsler under boot. Ingen bip eller lignende.

Spørg endelig hvis I skal bruge mere information.

Tak på forhånd.

Fra : H Vejbæk

Dato : 30-12-02 15:16

Inden du nu går i spåner, har du sikret dig at monitoren virker ?, har
prøvet noget ligende, det viste sig at værre et ben i stikket til monitoren
der var knækket. Opdagede det først efter at have skilt maskinen helt ad.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-02 15:22

"H Vejbæk" <vejbaek@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> prøvet noget ligende, det viste sig at værre et ben i stikket til
> monitoren der var knækket. Opdagede det først efter at have skilt
yupz yupz, skærmen virker :)