Jeepers Creepers (Spoiler!)
Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-12-02 13:36

Hva syns I?
Jeg har nu endelig fået set det meste af det jeg vil hos mine lokale udlejer
og nåede så til jeepers... som jeg er sprunget over mange gange... jeg syns
starten er det fedeste... ren The Duel og texas chainsaw massacre
stemning.. scenen hvor de kører forbi huset hvor han dumper i rørene og
efterfølgende står og glor efter dem = spooky!... men der mangler lidt mere
suspense og uhygge... der går for meget action i den... og udviklingen til
totalt monsterfilm havde jeg ikke regnet med... men en ok film der starter
godt og men ender lidt skidt... skuespillerne er osse ret gode af en horror
film at være.

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Dopedog

Dato : 30-12-02 17:57

> [...]
> totalt monsterfilm havde jeg ikke regnet med... men en ok film der starter
> godt og men ender lidt skidt... skuespillerne er osse ret gode af en

Nu er det over et halvt år siden jeg så den men ..

JA starten er kanon men der hvor monsteret kommer med synes jeg bare den
bliver direkte latterligt ... ikke fordi jeg ikke kan li' monsterfilm for
det kan jeg godt men ... ja ... :)

-Ronnie

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-12-02 18:10

> JA starten er kanon men der hvor monsteret kommer med synes jeg bare den
> bliver direkte latterligt ... ikke fordi jeg ikke kan li' monsterfilm for
> det kan jeg godt men ... ja ... :)

jeg kan osse lide mosterfilm, men... ja, der går et eller andet galt ikke...
jeg sidder der og ser denne her mand der er pisseuhyggelig, men da han
første gang fremstår som overmenneskelig, ja så falder det hele lidt til
jorden... jeg havde regnet med de kom ned i det her hul og fyren kommer hjem
og de må gemme sig og sån lidt i den dur, men nej, det tager en helt tosset
drejning

Fra : Dopedog

Dato : 30-12-02 22:34

> [...]
hjem
> og de må gemme sig og sån lidt i den dur, men nej, det tager en helt

Yep jeg havde også regnet med, og håbet, at manden kom hjem og han var så en
spooky bastard der tog manden/drengen med ind i huset hvorefter damen/pigen
gik ind i huset og ... ja ... SPOOKY ting og sager skulle ske ... men næ nej
:(

-Ronnie

Fra : / / dentro / /

Dato : 30-12-02 21:12

[...]

Jep, 100% enig. Det er nok den holdning de fleste har til filmen vil jeg
tro. Victor Salva, instruktøren, har dog vist at han har talenter, så måske
man skulle lægge lidt mærke til ham i fremtiden? Og så måske alligevel
ikke - hans næste film er.... ja desværre: Jeepers Creepers 2:

"Stranded on a lonely road, a schoolbus full of high school basketball
players, their coaches, and cheerleaders must defend themselves from the
Creeper - a flesh-eating ancient beast that resurfaces on the earth every 23
years to feed. Meanwhile, a farmer and his son set out on a personal mission
to hunt the Creeper down."

/ / dentro / /

Fra : Max

Dato : 30-12-02 21:58

On Mon, 30 Dec 2002 13:36:09 +0100, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> [...]
>stemning.. scenen hvor de kører forbi huset hvor han dumper i rørene og
>efterfølgende står og glor efter dem = spooky!...

Total enig, den scene så godt lavet at det løber en koldt ned af
ryggen, også fordi er optaget på lang afstand.

Ditto, den sidste 1/2 del er ikke god

mvh
Max

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-12-02 23:17

jeg kan se alle so far er enige... synd den falder til jorden for den
starter virkelig godt og mht en 2er...hmm nu er monsteret afsløret så det
bliver nok bare mere af anden halvdel

Fra : Emil Rune

Dato : 01-01-03 13:10

> [...]
> totalt monsterfilm havde jeg ikke regnet med... men en ok film der starter
> godt og men ender lidt skidt... skuespillerne er osse ret gode af en

Jeg har så en anden mening om denne lille perle end flertallet. Jeg synes
netop det er fedt det skift filmen tager en time inde, fra high suspense til
rendyrket okkult horror/gore (og hvordan man kan ikke elske scenen med
kattedamen og fugleskræmslet...klassisk gotisk uhygge). Det er netop skiftet
der deler folk i to lejre, på samme måde som meningerne om From Dusk Til
Dawn er delte. Og så var det forfriskende at filmen ikke absolut forfaldt
til den irriterende og selvreferende "tounge-in-cheek" humor genren har
været plaget af de sidste 6-7 år (teen slashere er så sandelig ikke hvad de
har været....)

Venlig hilsen
Emil

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-01-03 14:49

> [...]
> rendyrket okkult horror/gore (og hvordan man kan ikke elske scenen med
> kattedamen og fugleskræmslet...klassisk gotisk uhygge).

Der er vi da bestemt helt enige!... fed scene, men den kunne sagtens have
været med selvom det ar en serialkiller vi taler om...

Det er netop skiftet
> der deler folk i to lejre, på samme måde som meningerne om From Dusk Til
> Dawn er delte.

Dusk till Dawn er en personlig favorit... men jeepers er der bare noget
supergodt ved i starten der bliver lidt ødelagt... filmen er da 100%
seværdig, men anden halvdel er bare klasser under første.

Fra : Dopedog

Dato : 01-01-03 21:32

> [...]
> supergodt ved i starten der bliver lidt ødelagt... filmen er da 100%
> seværdig, men anden halvdel er bare klasser under første.

From Dusk Till Dawn er faktisk min yndlings film

-Ronnie