indstillinger i min BIOS
Fra : kim

Dato : 30-12-02 07:19

Er der nogle indstillinger i min BIOS på mit Ecs k7s5a Sis 735 man skal
være opmærksom på, hvis man monterer en Ultra DMA / 100 (IDE)
Harddisk Controller på et af mine ledige PCI slot ?

Skulle enhver af de ledige pci-slots kunne bruges ?

Er der nogle jumpers på MB der skal de/aktiveres ?

Dette for at undgå IRQ konflikter.
Der står desværre ikke noget om dette i min Ecs k7s5a manual, samt
mit engelsk er ikke så godt.
Kan nogen her venligst hjælpe, da jeg er ved at løbe tør for diskplads ?

Mvh Kim

Fra : Thomas

Dato : 30-12-02 09:15

"kim" <kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mit engelsk er ikke så godt.
> Kan nogen her venligst hjælpe, da jeg er ved at løbe tør >for diskplads ?
Du kan altid hente manualerne til dit motherboard hos prodcenten..

hent den og kik der.

venligst

Thomas

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-12-02 11:33

Thomas wrote:
> Du kan altid hente manualerne til dit motherboard hos prodcenten..
>
> hent den og kik der.

Og så citerer jeg lige Kim:
> Der står desværre ikke noget om dette i min Ecs k7s5a manual,
> samt mit engelsk er ikke så godt.
> Kan nogen her venligst hjælpe, da jeg er ved at løbe tør for
> diskplads ?

Og så et svar ;)
Sæt du bare en controller i, der er ingen problemer.

/Mikael

Fra : kim

Dato : 30-12-02 14:14

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en meddelelse
> Thomas wrote:
> Og så et svar ;)
> Sæt du bare en controller i, der er ingen problemer.

Jo men det har jeg prøvet uden at det har virket.

Først en ADD On Q-TEC IDE UDMA 100 pci, til 299,-kr og derefter
en Promise Ultra 133Tx2 ATA/133 til 499,-kr som er bagudkompatibel,
men hver gang efter genstart ville den ikke detecte harddisken selvom jeg
havde kørt Fdisk samt formatering først, uden Controller ( se tidligere tråd d. 26-12-2002 )

Derfor mit bøn om hjælp hos Jer med mere viden på området, da jeg ikke
rigtigt aner hvad jeg skal gøre nu, please ?

Mvh Kim

Fra : kim

Dato : 30-12-02 13:46

>"Thomas" <BrunsvigerXXX@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:auov9g$ad0$1@news.cybercity.dk...
>
> Du kan altid hente manualerne til dit motherboard hos prodcenten..
>
> hent den og kik der.

Det har jeg gjort, både min egen manual samt den online ( http://www.ecs.com.tw/download/manual_m.htm )
men mit tekniske engelsk er ikke godt nok til at kunne læse og forstå det ?

Kunne du give lidt hjælp ?

mvh kim

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 05-01-03 22:41

Hej

Her er noget du sikkert kan bruge.

Opdatér din Bios til den absolut nyeste version.
Download den på ECS's hjemmeside. Jeg mener den er fra 29.10.02.
Husk også at downloade flashprogrammet.

Det løste problemet hos mig med min Promise UltraTX2 controller.

mvh
Bri@n