Nyt fra Neil Finn
Fra : Christina Estrup

Dato : 07-03-01 15:17

Her er lidt orientering til de fans af Neil Finn - eminent newzealandsk
singer/songwriter og tidligere frontmand i Crowded House - der er
derude. Andre må naturligvis også gerne læse med:

Om en måneds tid udkommer Neil Finns anden soloplade, "One Nil". EMI,
hans australske pladeselskab, har været så venlige at give os mulighed
for at høre numrene inden. På

http://www.emimusic.com.au/artist.asp?artistid=70

vil man fra i dag og de næste par uger frem dagligt kunne høre en ny
sang fra pladen (i RealAudio-format).

Desuden kan man se videoen til den første single (i Australien) "Rest Of
The Day Off", som vi nok ellers ikke har de store chancer for at komme
til at se herhjemme. Det er en gevaldig skam, da både sangen og videoen
er ret fed.

Hvis I synes om videoen, skulle I prøve at kigge forbi

http://www.nilfun.net

som er Neil Finns eget website. Mange af de syrede billeder fra videoen
stammer derfra. Og derudover er det et interessant sted at gå på
opdagelse. Det kan varmt anbefales.

Den første sang fra pladen, som EMI har lagt ud, er "The Climber". Jeg
synes - desværre - ikke, at den er så interessant. Jeg kan langt bedre
lide nummeret "Wherever You Are", der minder om de lettere stenede,
drømmeagtige numre fra "Try Whistling This" som "Faster Than Light". Den
kan høres (Windows Media Player) på

http://www.plasticosydecibelios.com/favoritos/p_favoritos.php3

Efter sigende bliver "Wherever You Are" den første single i Spanien. Om
der kommer nogen single ud i Danmark, tvivler jeg desværre kraftigt på.

Med hensyn til koncerter ser det heller ikke for lovende ud på nuværende
tidspunkt. Det nærmeste, Neil Finn kommer Danmark i et godt stykke tid,
er Köln. Men hvis vi er heldige, kommer der webcast af nogle af
koncerterne. Der har allerede været webcast af en koncert i Sydney, så
det er bestemt ikke umuligt. Hvis der kommer noget, vil der
sandsynligvis være oplysninger om det på www.nilfun.net og/eller på

http://www.frenz.com/neilfinn/

Slut med den skamløse Neil Finn-promovering for denne gang.

mvh
Christina
--
I wish I was in Wellington, the cafes and the bars,
The music and the theatre and the old cable cars

The Mutton Birds - "Wellington"

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 08-03-01 00:39

Hej Christina

Mange tak for din promovering af Neil Finn. Der skrives ikke meget om
intelligent rockmusik i dette forum...

hilsen
Jesper

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-03-01 11:05

"Jesper Sørensen" <jesper.soerensen@get2net.dk> skrev:

> Mange tak for din promovering af Neil Finn. Der skrives ikke meget om
> intelligent rockmusik i dette forum...

Tinka har bestemt ikke holdt sig tilbage, hvis vi snakker
om Neil Finn.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Christina Estrup

Dato : 09-03-01 11:18

Mark Thomas Gazel wrote:

> Tinka har bestemt ikke holdt sig tilbage, hvis vi snakker
> om Neil Finn.

Man kan aldrig få for meget Neil Finn. Hvis man trænger til lidt
variation, kan man altid gå over til folk/bands, som Neil har arbejdet
sammen med. En foruroligende stor del af de plader, jeg har købt de
sidste par år har kunnet relateres til Neil Finn på den ene eller den
anden måde. Senest "Steady Pull" med Jonatha Brooke (amerikansk
sangerinde, der minder om Shawn Colvin (som også har arbejdet sammen med
Neil)), hvor han synger med på et af numrene. Glimrende plade.

mvh
Christina

Fra : John Fogde

Dato : 08-03-01 18:58

Hey

Der er en god omtale af pladen her:
http://www.smh.com.au/news/0102/08/entertainment/entertain2.html

Hvor store er chancerne for at pladen udkommer i Danmark samtidigt med
New Zealand? På det seneste har en del af de plader, jeg har været
interesseret i at købe været alt fra tre uger til 6 måneder om at
blive distribueret her i landet.

John

Fra : Hanne

Dato : 08-03-01 20:56

John Fogde <john@warhol.dk> skrev i en

> Hvor store er chancerne for at pladen udkommer i Danmark samtidigt med
> New Zealand?

Har ingen ide. Men den udkommer i Danmark den 15/5 hvis man skal tro
Øresneglen. Guf skriver bare i maj.

Hanne

Fra : Christina Estrup

Dato : 08-03-01 21:29

Hanne wrote:

> Har ingen ide. Men den udkommer i Danmark den 15/5 hvis man skal tro
> Øresneglen. Guf skriver bare i maj.

Casablanca i København Ø siger også maj, så vi kommer nok til at væbne
os med tålmodighed. Og indtil da må jeg håbe, at det kassettebånd af
RealPlayer-filerne hos EMI Aust., som jeg arbejder på, kan tage de
værste abstinenser.

mvh
Christina

Fra : Christina Estrup

Dato : 10-03-01 21:41

De tre numre for fredag, lørdag, søndag er at finde på EMI's forside
(http://www.emimusic.com.au/home.asp), ikke på EMI's Neil Finn-side. Det
drejer sig om numrene "Hole In The Ice", "Wherever You Are" og "Last To
Know", der alle er _særdeles_ anbefalelsesværdige.

Øv, hvor er der længe til maj!

mvh
Christina