Bowling for Columbine / Mesterværk !
Fra : Peter Heide

Dato : 30-12-02 00:19

http://us.imdb.com/Title?0310793

Man kan sige meget om amerikanerne, men selvkritik over deres grænseløse
dobbelmoral mangler ikke. Fint !

Michael Moore har lavet en fremragende dokumentarfilm
om usa's våbenpolitik. (filmen får premiere medio jan/03'
i danmark).

Udgangspunktet i filmen er 2 drenges nedskydning af kammerater
i skolen Columbine sidste år. Hvor 16 blev dræbt og ligeså mange,
eller flere, såret. Dagen før havde de slappet af med noget bowling
og dagen efter, gik de stille og roligt rundt og henrettede deres skole-
kammerater med diverse automat-våben. Som i usa er lige så lette
at få fat på som at klø sig i *****.

De fleste der bliver interviewet er total nuts og ikke så lidt trigger-
happy. Ingen samfundsklasser slipper. Det skal siges, der også er
nogen normale mennesker imellem, men de er for det meste ikke
fra usa.

No. 1 total-tosse er ubetinget Charlton Heston vicpræsident i NRA,
som bliver grillet af M. Moore i et interview der viser hvor tomhjernet
han er og sikkert altid har været. "Moses" mener at der ikke er nok våben
i omløb i USA ! Da han finder ud M. Moore absolut ikke er på hans
side forlader han interviewet. Dér burde der har været et Jackass-team
der havde grinet deres røv i laser.

Den film er bare god og rigtig godt skruet sammen. De 2 timer
flyver afsted. Og ikke at forglemme musikken til filmen er "thumbs up"

Michael Moore er en STAND-UP GUY !

Fra : 3W

Dato : 30-12-02 06:05

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den film er bare god og rigtig godt skruet sammen. De 2 timer
> flyver afsted. Og ikke at forglemme musikken til filmen er "thumbs up"

Michael Moore er vist almindelig kendt for at lave temmelig subjektiv
"journalistik". Manden er en - selv efter danske forhold - yderliggående
venstreorienteret, som for det meste forsøger at nedgører sine "ofre" gennem
kraftig editering af interviews etc.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-12-02 07:07

"3W" <trefork@yahoo.com> writes:

> [...]
> venstreorienteret, som for det meste forsøger at nedgører sine "ofre" gennem

Bestemt. Folk som ham er nødvendige for at USA kan lære sig selv at kende.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'd always conceived that [G'kar] was pronounced
The RockBear. ((^)) GUH-kar. Andreas started pronouncing it SHUH-kar.

Fra : Per

Dato : 30-12-02 11:03

> [...]
> "journalistik". Manden er en - selv efter danske forhold - yderliggående
> venstreorienteret, som for det meste forsøger at nedgører sine "ofre"

hehe ja specielt morsom er interviewet med Charlton Heston, hvor Moore
virkelig skal fremstå som en helt og redder af de uskyldige.

Fra : Peter G

Dato : 30-12-02 11:22

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> wrote:

[Om "Bowling For Columbine"]

> [...]
>i omløb i USA ! Da han finder ud M. Moore absolut ikke er på hans
>side forlader han interviewet. Dér burde der har været et Jackass-team

Jeg ser frem til selv at kunne bedømme sagligheden og værdigheden i
dette interview. SVJV har Heston begyndende Alzheimers og man kan
frygte at Moore måske har "udnyttet" dette på en spidsfindig måde.
--
M.v.h. Peter. Email addresse virker.
http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : SpookiePower

Dato : 30-12-02 16:46

Jeg husker et program M. Moore havde lavet vedr
et valg af div poster i New York. Såvidt jeg husker skulle
der besættes ca 300 poster hvert år, og mange af de opstillede
kandidater havde ikke en gang et valg program. Så M.Moore
opstillede en Stuebirk til valget. Han kunne gøre dette da loven
(ifølge programmet) sagde at den der stillede op skulle mindst
være 18 år og bosiddende i New York, hvilket stuebirken opfyldte.
Hans stuebirk fik faktisk flere stemmer en nogle af de opstillede
kandidater og var med til at andre stuebirker stillede op i andre stater.
Han havde fundet på nogle temmelig sjove slogans, men jeg kan desværre
kun huske et enkelt. Det gik ud på at hans stuebirk producerede Ilt mens
hans konkurrenter producerede Co2.

Fra : Silver

Dato : 30-12-02 17:48

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Han havde fundet på nogle temmelig sjove slogans, men jeg kan desværre
> kun huske et enkelt. Det gik ud på at hans stuebirk producerede Ilt mens

LOL ja det program var genialt, jeg skreg af grin under det meste af det....
kan desværre heller ikke huske de slogans, husker dog at det hele endte med
at hans stemmer blev annuleret selvom de var gyldige efter reglerne...ret
pinligt for modkandidaterne at det gik så godt for stuebirken hehehe, kan
huske det blev sendt på tv2 zulu torsdag aften, kan være de genudsender det
efter nytår for at fiske flere seere til deres kanal.

Mvh
Silver

Fra : Dopedog

Dato : 30-12-02 17:59

> [...]
>
> Den film er bare god og rigtig godt skruet sammen. De 2 timer
> flyver afsted. Og ikke at forglemme musikken til filmen er "thumbs up"

Jeg har haft den i et stykke tid nu men har ikke fået den at set endnu ...
måske man skulle gøre det iaften ... ? :)

-Ronnie

Fra : SpookiePower

Dato : 30-12-02 18:29

"Dopedog" <dopedog@ofir.dk> wrote in message

> Jeg har haft den i et stykke tid nu men har ikke fået den at set endnu ...
> måske man skulle gøre det iaften ... ? :)
>
> -Ronnie

Så kunne det være at du lige skulle poste de slogans *S*

Fra : Dopedog

Dato : 30-12-02 22:32

> "Dopedog" <dopedog@ofir.dk> wrote in message

> Så kunne det være at du lige skulle poste de slogans *S*

Slogans ... ?

-Ronnie

Fra : Anders Houmark

Dato : 31-12-02 02:34

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> skrev i en meddelelse
> http://us.imdb.com/Title?0310793
> Michael Moore er en STAND-UP GUY !

Jeg må simpelthen give dig ret. Da jeg så "filmen" var jeg fastholdt hele
vejen igennem.
Helt klart en film som man IKKE bør undgå at se!

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk