Chimera er bare en lille fil
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-12-02 23:11

på 66 Kb ... og den er der nu ikke meget gang i. Den kan ikke
installere, den pakker godt nok ud. Hentet på www.mozilla.org

Og i sandhedens interesse lå der en diskimage på ca. 17 Mb på min HD.
Men den ville ikke flyttes over til HD/programmer (OS X), Så den er
smidt ud.

Jeg kunne heller ikke åbne read.me filerne .... det hele hentet ned med
MSIE 5.2 til MacOSX 5.2

hvad gør jeg forkert? Vil jo gerne prøve Chimera (men har altså også før
haft problemer med at 'komme til den')

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-12-02 23:20

In article <1fnz6t7.5ah6v1nddxa8N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> hvad gør jeg forkert?

Bruger MSIE til at downloade med.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 30-12-02 00:02

> Bruger MSIE til at downloade med.

ØV, hvor har du ret. Igen. Gid dit firebenede kreatur af en ... ? hund -
er det vel? ... måtte jævne alle dine havelåger med jorden.

Men altså: glædelig jul, Martin. Selvom jeg er lidt træt af at høre alt
det ævl om din substitut

(OT: det her er _meget_ indforstået i gruppen, men jeg håber, at også de
sarte sjæle bærer over med mig)

ON igen: prøvede så senere med min nyindhentede Mozilla. Det er sgu da
også bare en lille DiskImage fil på 256 K ... så jeg er lige vidt.

Det kan da sagtens være at MSIE ikke vil ... men Mozilla vil åbenbart
heller ikke.

_Jeg_ vil derimod gerne have den den Chimera, så jeg kan prøve den.

Glemte jeg lige at sige, at Mozilla er hurtig og god på nettet? Nå, det
ved I sikkert godt. Men den er sku' da længe om at åbne den der
ildsprudlende drage.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-12-02 00:36

In article <1fnz8zm.1gtetuc17p9stN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> ØV, hvor har du ret. Igen. Gid dit firebenede kreatur af en ... ? hund -
> er det vel? ... måtte jævne alle dine havelåger med jorden.

Jeg har kun een havelåge og den er ramponeret nok.

> Men altså: glædelig jul, Martin.

Jamen i lige måde.

>Selvom jeg er lidt træt af at høre alt
> det ævl om din substitut

Han var blot en simpel amatør.

> [...]
> også bare en lille DiskImage fil på 256 K ... så jeg er lige vidt.
>
> Det kan da sagtens være at MSIE ikke vil ... men Mozilla vil åbenbart

[pb] martin% ftp ftp.mozilla.org
Trying 207.200.85.49...
Connected to ftp-mozilla.netscape.com.
220-################################################
220-
220-Welcome to ftp.mozilla.org!
220-
220-This is the main distribution point of software and developer tools
220-related to the Mozilla project. For more information, see our home
220-page (http://www.mozilla.org/) Go here to download Netscape
Communicator:
220- http://home.netscape.com/download/
220-
220-A list of ftp.mozilla.org's mirror sites can be found at:
220-
220- http://www.mozilla.org/mirrors.html
220-
220-This site contains source code that is subject to the U.S. Export
220-Administration Regulations and other U.S. law, and may not be
exported
220-or re-exported to certain countries (currently Afghanistan (Taliban
220-controlled areas), Cuba, Iran, Iraq, Libya, North Korea,
220-Sudan and Syria) or to persons or entities prohibited from
220-receiving U.S. exports (including Denied Parties, entities on the
Bureau
220-of Export Administration Entity List, and Specially Designated
Nationals).
220-
220-If you plan to mirror our site read our crypto FAQ. Send mail to
220-mirrors@mozilla.org to be added to our mirrors list.
220-
220- http://www.mozilla.org/crypto-faq.html#2-1
220-
220-We do not guarantee that any source code or executable code
220-available from the mozilla.org domain is Year 2000 compliant.
220-
220-Contact webmaster@mozilla.org with any problems.
220 ftpmoz.newaol.com FTP server (SunOS 5.8) ready.
Name (ftp.mozilla.org:martin): anonymous
331 Guest login ok, send your complete e-mail address as password.
Password:
230 Guest login ok, access restrictions apply.
Remote system type is UNIX.
Using binary mode to transfer files.
ftp> cd pub/chimera/releases/
250 CWD command successful.
ftp> get chimera-0.6.dmg.gz
500 'EPSV': command not understood.
227 Entering Passive Mode (207,200,85,49,148,19)
150 Opening BINARY mode data connection for chimera-0.6.dmg.gz (8032045
bytes).
100% |*************************************| 7843 KB 94.06 KB/s
00:00 ETA
226 BINARY Transfer complete.
8032045 bytes received in 01:23 (93.95 KB/s)
ftp> bye
221 Goodbye.
[pb] martin%

Sig til hvis du vil have de enkelte trin uddybet.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 30-12-02 01:23

> Jeg har kun een havelåge og den er ramponeret nok

_Har_ er ikke godt nok Hvor mange låger har kreaturet kostet dig?

> Han var blot en simpel amatør.

Tjoh, det kan du vel mene, Men husk at 'amo' er latinsk og betyder at
elske. Der er da vist en del mennesker derude, der har et stærkt forhold
til ... ham den anden ... ikke mindst i dagene mellem den 25. december
og 7. januar

undskyld hvis dette er quotefucking

> Sig til hvis du vil have de enkelte trin uddybet.

Naturligvis gerne, tak.

Men ... hvis det er din hunds tandrensningsprogram, vil jeg tage det ret
roligt. Indtil jeg bliver inviteret ... til at besøge kysten der syd for
Kbh.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-12-02 00:57

In article <1fnzchv.164gbxrpp60ubN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> _Har_ er ikke godt nok Hvor mange låger har kreaturet kostet dig?

Det er min første havelåge, jeg har ellers altid boet på tredje sal.

> Tjoh, det kan du vel mene, Men husk at 'amo' er latinsk og betyder at
> elske.

Jeg troede at det var noget vaskepulver.

> Der er da vist en del mennesker derude, der har et stærkt forhold
> til ... ham den anden ... ikke mindst i dagene mellem den 25. december
> og 7. januar

Der kan man bare se. Hvorfor?

> Naturligvis gerne, tak.

Værsågod (jeg regner med at du ved at vi er i terminalen):

[pb] martin% ftp ftp.mozilla.org

- Her forbinder vi via ftp til den ønskede server. Det første ftp efter
martin% fortæller terminalen at du vil starte programmet ftp.

Trying 207.200.85.49...
Connected to ftp-mozilla.netscape.com.

- Nu er vi så tilsluttet den ønskede adresse.

[...]

- Ovenstående er bare en masse info om hvad du kan tillade dig på den
aktuelle server - det ser man normalt ikke i et ftp-program.

Name (ftp.mozilla.org:martin): anonymous

Her beder serveren dig om et navn, og der skriver du "anonymous"

- 331 Guest login ok, send your complete e-mail address as password.
Password:
Her vil den gerne have dit password, som er din e-mail adresse. Du kan
ikke se hvad du skriver der.

230 Guest login ok, access restrictions apply.
Remote system type is UNIX.
Using binary mode to transfer files.

- lidt mere blabla

ftp> cd pub/chimera/releases/

Så fortæller du serveren hvor du gerne vil hen ved hjælp af kommandoen
"cd" (Change Directory)

250 CWD command successful.
ftp> get chimera-0.6.dmg.gz

Så fortæller du severen hvad du gerne vil have med kommandoen "get".

[...]

Nu har du hentet filen, og der er så lidt statistik over hvor hurtigt du
har hentet den.

ftp> bye

Så er du så høflig at sige forvel og tak med kommandoen "bye".

221 Goodbye.
[pb] martin%

Så er du tilbage i terminalen. Filen ligger i det directory du
tilfældigvis befandt dig i da du skrev "ftp" første gang.

> Men ... hvis det er din hunds tandrensningsprogram, vil jeg tage det ret
> roligt. Indtil jeg bliver inviteret ... til at besøge kysten der syd for
> Kbh.

Du kan da bare komme forbi, men hav ikke noget spiseligt i bukserne.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-12-02 11:05

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Værsågod (jeg regner med at du ved at vi er i terminalen):

Véd man hvad man skal bruge, så er curl god:

[0x50c63fd3/tmp] ravn% curl -O ftp.mozilla.org/pub/chimera/releases/chimera-0.6.dmg.gz

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-12-02 18:06

In article <kk8yy6a4ha.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Véd man hvad man skal bruge, så er curl god:

Ja, men ikke så lærerigt

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk