Webspeed med TDC 64/64, men i egneskaber s~
Fra : kris [2560]

Dato : 29-12-02 22:44

Hej Alle

Ikke problem, men alligevel.

Jeg har købt webspeed hos TDC; 64/64 kbit

Jeg kan regne mig til, at jeg reelt får de 64/64, men idet
forbindelsen står som en LAN forbindelse kan jeg i egenskaber for den
se, at den melder at være logget på med en hastighed på 1 Mbit.

Det synes jeg er underligt

Spørgsmål:

- Hvorfor fremstår det sådan - når det ikke er det ?
- Er der andre, der har samme "problem" ?

Fra : Keld Damsbo

Dato : 30-12-02 00:06

> [...]
>
> Det synes jeg er underligt
>
> Spørgsmål:
>
> - Hvorfor fremstår det sådan - når det ikke er det ?

Du er logget på modemet med 10 eller 100 Mbit hvis du bruger LAN-porten, men
forbindelsen ud at modemet (coax) er kun 64 kbit

Husk det er 2 forskellige net, LAN og coax

Fra : kris [2560]

Dato : 30-12-02 13:30

>Du er logget på modemet med 10 eller 100 Mbit hvis du bruger LAN-porten, men
>forbindelsen ud at modemet (coax) er kun 64 kbit
>
>Husk det er 2 forskellige net, LAN og coax

Hej
Tak for svaret, det lyder fornuftigt. Jeg var også blot nysgerrig.

Mange tak og godt nytår

Kristian - Hvidovre

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 02-01-03 22:47

> Hej Alle

Daw daw

> - Hvorfor fremstår det sådan - når det ikke er det ?

Det er formentligt fordi dit modems maximale båndbredde
er 1 mbit. Din computer kan altså kommunikere med
modemmet med 1 mbit, hvorimod dit modem kun kan
kommunikere med internettet med 64 kbit.

> - Er der andre, der har samme "problem" ?

Ja, jeg mener også jeg har haft samme "problem".

--
mvh Rasmus