asus A7V8X
Fra : Henrik Petersen

Dato : 29-12-02 19:58

Hej Læser

Jg har købt et Asus A7V8X/lan/gold men jeg kan ikke rigtigt finde ud af med
ramne...
jeg læser det som om, at man kan smide 3 klodser af DDR pc2100, eller 2
klodser pc 2700 eller én klods pc 3200 ram op til 1 GB pr klods, er det
rigtigt....?

henrik Petersen

Fra : o&u

Dato : 29-12-02 20:56

On Sun, 29 Dec 2002 19:57:55 +0100, "Henrik Petersen" <hep@image.dk>
wrote:

> [...]
>jeg læser det som om, at man kan smide 3 klodser af DDR pc2100, eller 2
>klodser pc 2700 eller én klods pc 3200 ram op til 1 GB pr klods, er det

Hvis det står i manualen er det nok rigtigt.

Det skal læser med hastighederne i hovedet. pc2100 indstiller man til
133 MHz (266). pc2700 indstiller man til 166 MHz (333 i bios). pc3200
kører man 200 MHz med (400 i bios).

http://www.motherboards.org/images/15/2002/1216_p2_11.jpg

http://www.motherboards.org/articlesd/motherboard-reviews/1216_2.html

Du kan godt sætte 3 klodser pc2700 i, hvis du kun kører 266 med dem.

Det er sådan set ret logisk, at bundkortet vil have det på færre
klodser, når det går stærkt.

John