Flagellat hos Tropheus
Fra : Nikolaj Gerstrøm

Dato : 29-12-02 19:52

Hej NG,

Jeg har for ca 12 dage siden modtaget en god flok vildfangede Tropheus Sp.
Bulu Point, aka Kirsebær. 34 styks.

Alle spiser meget fint pånær 2-3 stykker, som spiser lidt og også græsser
alger. Jeg fodrer med O.S.I Spirulina samt en lille smule TetraPhyll
iblandet.

Problemet er at der er en del der har lang hvid lort. Alle er livlige og der
er ingen der er asociale eller oppustede.

Jeg har behandlet med Aquamor 1 i fredags, dobbeltdosis på to breve til mit
530 liters.

Jeg ved at vildtfangede fisk har tendens til let at blive stressede efter
turen fra Afrika, men de er ved at falde til ro nu.

SPørgsmålet er, hvor længe går der før de får normal afføring?

Den faste, mørke lort er så småt ved at komme på nogle af dem. Hvor lang tid
går der før man kan sige de er fuldstændigsygdomsfri?

Er der andet jeg kan gøre lige nu?

--
Remove MYMAIL from my mail adress

Med venlig hilsen/Best regards

Nikolaj

Fra : Sylvester

Dato : 29-12-02 20:00

"Nikolaj Gerstrøm" <nikolaj@jalokin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tid
> går der før man kan sige de er fuldstændigsygdomsfri?

Prøv at spørge i butikken hvor du købte dem, de må have erfaring med
vildtfangede Tropheus.

Mvh.
Sylvester

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-12-02 12:45

"Nikolaj Gerstrøm" <nikolaj@jalokin.dk> wrote in message

> Problemet er at der er en del der har lang hvid lort. Alle er livlige og
der
> er ingen der er asociale eller oppustede.

Jeg ville ufortøvet give dem en Nifurpirinolkur - prisen på en sådan
sammenholdt med værdien af dine fisk er mikroskopisk.

Jeg har ikke oplevet tab ved nyindkøbte cichlider efter at jeg helt pr.
automatik starter en kur i samme øjeblik jeg ser den berømte hvide afføring.

Som Carsten Gall ved snart utallige lejligheder har fremført kan stoffet
anskaffes billigst ved at købe Furapond (der i hvet fald kan fås fra
Planteimporten - mon ikke de evt. vil sende det).

vh
Jan

Fra : Nikolaj

Dato : 30-12-02 14:44

Hej Jan,

Tak for dit svar.

Den behandling jeg har foretaget er med Aquamor 1, som også indeholder
Nifurpirinol, og der er helt klart bedring allerede nu.

Jeg vil poste mine erfaringer lidt senere.