Bundkort forespørgsel
Fra : Martin L. Johansen

Dato : 29-12-02 19:05

Hej gruppe!

Jeg skal bruge et nyt bundkort. Her er kravene...:

1. Skal være socket A og understøtte Duron som minimum.
2. Skal min. have 2 PC133 SDRAM slots, men helst 3 eller 4 slots.
3. Skal have onboard lan.
4. Skal have onboard vga.
5. Skal have onboard audio.
6. Skal understøtte ATA66/100
7. Må ikke være microATX.
8. Skal virke 100% i Linux kernel 2.4.x
9. Alle onboard features skal kunne disables i BIOS!
10. AGP + PCI porte

Bundkortet skal sidde i min server og køre Mandrake 9.0 uden X Window
systemet. Derfor vil jeg helst have så meget onboard som muligt, så det
bliver så kompakt som muligt.

Hvis den senere hen skal virke til fx. X eller ligefrem MS Windows, skal det
andet kunne disables, så jeg kan sætte indstikskort i den og få mere
ydelse i fx. 3D. Men det er altså ikke det den skal bruges til primært,
men byder kravet sig, så skal det kunne lade sig gøre.

Håber dette kan forståes :)

//Martin