Hjælp - Så er det Alley Cat og Bent Fabric~
Fra : Bangsbo

Dato : 07-03-01 14:21

Hej til ALLE ....

Undertegnede har tidligere spurgt gruppen om jeg er
den eneste som finder kvaliteten af omtalte "Nye"
udgave af Alley Cat for dårlig ...

Og vil gerne spørge igen ... ???

Jeg har hentet ovenstående i 7 forskellige MP3 udgaver
og i dag har jeg købt "Originalen" - MIT LIVS MELODI
det er sku lige så galt ....

Jeg ved det er en meget solgt CD - skulle være et Minde om
Bent Fabricius-Bjerre men Cd'en begynder med en ny udgave
af Alley Cat - og på mit Stereo Anlæg - Computer og alle
steder hvor jeg har forsøgt at afspille den - lyder det ganske
forfærdeligt ....

Synd for Bent Fabricius-Bjerre - synd for Os som kunder -
og som i øvrigt godt kan li' hans MUSIK ...

Med venlig hilsen
Bangsbo

PS: ER jeg alene om denne oplevelse ... ????

Fra : John K

Dato : 07-03-01 16:43

> [...]
> af Alley Cat - og på mit Stereo Anlæg - Computer og alle
> steder hvor jeg har forsøgt at afspille den - lyder det ganske

Hmmm... selv indspilningen er ikke dårligere end så meget andet der kommer
på markedet.

Nummeret er ikke komprimeret voldsomt og der er en rimelig bund i nummeret.

At jeg så syntes det er en skodversion med alt deet orkester-lir er så en
anden side af sagen.

Hvis du har hørt nummeret via dine alm. PC-højtalere forstår jeg godt det
ikke lyder pænt - men det er nok ikke producenten af CD'ens skyld :)

Mvh

John K

Fra : Bangsbo

Dato : 07-03-01 17:36

Hej John K.

Du læser ikke mit indlæg ret godt ....

Se hvad jeg skriver ....

Mit Stereo anlæg er et ret godt og forholdsvis nyt Pioneer anlæg
med helt nye højtalere ...

Min kone som har alt med Helmuth Lotti - har ingen problemer
og der er INGEN problemer med resten af omtalte CD det er kun
"Alley Cat" - den er ganske forfætelig i MP3 format og på selve
den originale CD ... - det er som om baggrunden geutar eller andet
forvrænges så det plasker til noget ...

Med velig hilsen
Kæld Gydum

I øvrigt har jeg hørt det fra flere venner - noget er efter min mening
gået helt galt :-/

Fra : John K

Dato : 07-03-01 17:55

> Hej John K.
>
> Du læser ikke mit indlæg ret godt ....

Jo, jeg læser glimrende - jeg har lige fået nye briller....

> Se hvad jeg skriver ....

> Mit Stereo anlæg er et ret godt og forholdsvis nyt Pioneer anlæg
> med helt nye højtalere ...

Det siger da ikke en skid. Er det et "konfirmantanlæg" til 1.500 kr. eller
er det et anlæg til 50.000 kr.

Hvad har du af højtalere.

Når du bedømmer lyden ud fra dine PC-højtalere, må jeg antage at du ikke ved
ret meget om lyd...

> [...]
> "Alley Cat" - den er ganske forfætelig i MP3 format og på selve
> den originale CD ... - det er som om baggrunden geutar eller andet

MIDI produceret på et SB AWE 32 :)

Ikke noget mesterværk af en produktion - men som tidligere skrevet ikke
værre end så meget andet....

Mvh

John K

Fra : Bangsbo

Dato : 07-03-01 18:18

Hej igen John K.

Du skriver bla ....:

> Når du bedømmer lyden ud fra dine PC-højtalere, må jeg
> antage at du ikke ved ret meget om lyd...

Efter dit svar må jeg gå ud fra at du ikke har glæde af dine
briller.-

I øvrigt kan din vurdering af mig ligge på en meget lille sted
tror jeg har leget og hørt lyd / stereo - kvartrofoni m.m. før
du blev født ...

EOD !

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

Fra : John K

Dato : 07-03-01 22:14

> Hej igen John K.
>
> Du skriver bla ....:

> Efter dit svar må jeg gå ud fra at du ikke har glæde af dine
> briller.-

Åbenbart mere end du har af dine PC-speakere :(

> I øvrigt kan din vurdering af mig ligge på en meget lille sted
> tror jeg har leget og hørt lyd / stereo - kvartrofoni m.m. før
> du blev født ...

OG - jeg leger ikke med det - jeg arbejder med det - og det er ikke på
PC-højtalere, som du ikke kan vurdere noget som helst på - hvis du har leget
med det så længe som du påstår.

Fra : Bangsbo

Dato : 08-03-01 00:22

Hej John K ....

Undtagelsesvis vender jeg tilbage .....

Punkt 1) Jeg har lyttet min CD på min Stereo anlæg i stuen

Pioneer er ikke et anlæg til 1500.- og ikke til 50000.-

Jeg har venner som giver mig ret i mine antagelser som køre
med større anlæg ind Jeg ....

Punkt 2) Der er problemer med Alley Cat hvad enten du kan
høre det eller ej ....

Forstå dog hvad jeg skriver til dig og lad være med dine
private Romaner - fordi jeg ikke giver dig ret ...

Jeg har luftet problemet fordi jeg høre problemet SÅDAN.

Og læs så dette afsnit en gang til :

Min vurdering KOMMER IKKE FRA MP3 i Computerhøjtalere.

Læs dog hvad jeg skriver .....

Jeg "leger" med lyd & billeder - det betyder rent sprogligt at jeg
dyrker begge dele - lyd siden Stereo blev moderne i '60'erne og
kvartrofoni som lige dukkede op først i '70'erne.

Du skal ikke svare Mig på dette indlæg for du får ingen ting
retur - så bliver det til FUT ... Mudderkast ...

Svar folk på det de skriver ikke hvad du tror de skriver.

Du skulle evt. ha' haft "hørebriller" ....

Med venlig hilsen
Kæld Gydum

PS: Dine private Mail bliver slettet på min server ...

Fra : John K

Dato : 08-03-01 09:55

> Undtagelsesvis vender jeg tilbage .....

Du skal være velkommen :)

> [...]
> høre det eller ej ....
>
> Forstå dog hvad jeg skriver til dig og lad være med dine
> private Romaner - fordi jeg ikke giver dig ret ...

OG - jeg giver heller ikke dig ret.

> Jeg har luftet problemet fordi jeg høre problemet SÅDAN.
>
> Og læs så dette afsnit en gang til :

> Min vurdering KOMMER IKKE FRA MP3 i Computerhøjtalere.

Det skriver du da ellers :(

> [...]
>
> Du skal ikke svare Mig på dette indlæg for du får ingen ting
> retur - så bliver det til FUT ... Mudderkast ...

Det skal jeg sku' da nok selv bestemme hvad jeg svarer på :(

> Svar folk på det de skriver ikke hvad du tror de skriver.

Læs dog hvad folk skriver :(

> PS: Dine private Mail bliver slettet på min server ...

OG?

Fra : Keld Petersen

Dato : 08-03-01 10:21

Kan I ikke bare gå ud i skolegården og lave en snemand?

Fra : John K

Dato : 08-03-01 15:28

> Kan I ikke bare gå ud i skolegården og lave en snemand?

Kan du ikke lære at quote?

www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Keld Petersen

Dato : 08-03-01 15:34

Fnis. Touché...
Men slås venligst et andet sted. Bare for at være på tværs vil jeg quote som
jeg plejer.
Sidste kommentar på subj. herfra.